|
کدخبر: 145151

ادامه تلاش برای اعاده حق فناوران رایانه

محمدرضا فرجی- رئیس اتحادیه فناوران رایانه

اتحادیه فناوران رایانه در سالی که گذشت فراز و فرودهای بسیاری را پشت سرگذاشت. در بخش قبلی عملکرد این صنف در حوزه مسائل جاری اتحادیه و موضوعاتی مثل بازرسی، بررسی شکایات، صدور مجوزها و ... را بررسی کردم. در مطلب کنونی به چند رویداد مهمی که در این حوزه رخ داد می‌پردازم و واکنش و نحوه چاره‌اندیشی اتحادیه را شرح می‌دهم.

محمدرضا+فرجی

در اوایل این نیم سال جاری به عنوان رئیس اتحادیه به شدت درگیر معضلی به نام بسته شدن ثبت سفارش ها بودم. در این رابطه بارها با سازمان‌های مختلف مکاتبه و  در جلسات مختلف حضور پیدا کردم. برای مثال در جلسه‌ای  که با حضور آقای کیوان گردان برگزار شد موضوع را تشریح و راهکار پیشنهادی خود را ارائه کردم. بعدازآن آقایان صادقی نیارکی و یدالله صادقی را از نتایج این دیدار مطلع و جزئیات مشکلات پیش رو را  به اطلاع ایشان رساندم. بالاخره گفتگوها به نتیجه رسید و این مشکل بزرگ حل شد. سازمان صمت تعامل به خوبی با اتحادیه، تعامل کرد. این سازمان خواست که شماره ثبت سفارش اعضا بعد از تائید اتحادیه ارسال شود تا رویه کاری به‌سرعت طی شود.

البته در همین دوران، مشکل و معضل دیگری رخ داد. دیوان عالی عمومی استان البرز حکم کرد که ثبت اظهارنامه‌ها به پیشخوان‌های دولت سپرده شود. به‌این‌ترتیب این کارکرد برای اولین و به صورت انحصاری در اختیار پیشخوان ها قرار گرفت. به دنبال پیگیری‌ها و جلسات متعددی که شخصاً در این زمینه داشتم سازمان امور مالیاتی اقدام به لغو این انحصار گرفت. به‌این‌ترتیب اجازه ثبت اظهارنامه بر روی هر آی پی (به صورت نامحدود) داده شد. در این مدت اندک و شرایط بحرانی، امکان انجام کار دیگری وجود نداشت. به هر حال پیگیری‌ها تا سال آینده ادامه خواهد داشت تا شاهد شکسته شدن این حکم باشیم.

توسعه روابط صنفی با سازمان‌های ذی‌ربط هم به نوبه خود جای امیدواری دارد. در گذشته، نبود تعامل میان سازمان های مرتبط و حوزه کاری اتحادیه و هیئت مدیره سابق، سبب شده بود که راه برای انجمن ها و تشکل‌های موازی باز شود و هر یک از آنها به تناسب رسته و فعالیت خود، تلاش‌های پراکنده‌ای در حوزه‌های مختلف به عمل آورند. اما دقیقاً در این روزهای سخت، لزوم وجود مرجعی رسمی و واحد که نماینده تمام رسته‌های صنف بوده و با اختیارات قانونی خود در تمام سازمان‌ها، معتبر شناخته ­شود، احساس شد. در همین راستا به وجود مرجعی رسمی و واحد نیاز بود که نماینده تمامی رسته‌های صنفی باشد و به واسطه داشتن اختیارات قانونی، همه سازمان‌ها ذی‌ربط آن را معتبر بدانند و به رسمیت بشناسند.

بدیهی است که همانند سال کنونی، در ادامه راه از تمام توان خود برای رفع مشکلات و هموار کردن مسیر استفاده می‌کنیم. کمک و یاری همکاران عزیزمان قطعاً جای خرسندی دارد. به امید آنکه همه با هم در مسیر اخلاق و عدل، خانه صنفی مان را به مکانی سرشار از پیشرفت و ترقی تبدیل کنیم.

نویسنده: محمدرضا فرجی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها