|
کدخبر: 231203

طرح جالب مجلس برای رفع مشکل مهم فرهنگیان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما بنا داریم قانون را بر مبنای ۳۱ شهریور اجرا کنیم و دنبال این هستیم که زودتر مصوبه نهایی را از مجلس بگیریم تا ضرب‌الاجلی آن را اجرا کنیم تا مشکل دیون معلمان پیش نیاید و بتوانیم دیون را از شهریورماه به معلمان بپردازیم.

آموزشی طرح جالب مجلس برای رفع مشکل مهم فرهنگیان

قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری در ارتباط با نیروهای خرید خدماتی آموزش و پرورش اظهار داشت: ما کمبود نیروی انسانی داریم و بخشی را به صورت اضافه‌کاری معلمان جبران می‌کنیم، بخش دیگر را سرباز خدمت، بخش دیگر حق‌التدریسی آزاد و بخش دیگر هم به صورت استفاده معلمان بازنشسته پوشش می‌دهیم، در سال گذشته برای نیروهای خدمات قانونی نوشتیم که بیمه و حقوق آن‌ها کامل پرداخت شود.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات بر اساس قانون اداره کار بر ما ایراد گرفت، طبق پیگیری‌های جدی نمایندگان اصفهان از رئیس مجلس، قرار شد وی نامه‌ای به دیوان محاسبات ارسال کند تا این معلمان مشمول ۴۵ ساعت قانون اداره کار نشوند چرا که وقتی مشمول نشوند، بیمه آن‌ها هم کسر می‌شود، اکنون هم وزیر آموزش و پرورش نامه‌ای ارسال کردند تا مشکل حل شود.

احمدی لاشکی اضافه کرد: ما به غیر از ماده ۲۸ و کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب نمی‌کنیم و این طبق قانون است، یک بند دیگری هم که وزیر از رئیس جمهوری تقاضا کرده است این است که سابقه خرید

خدمات از شرط سنی افراد شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کم شود تا آن‌ها بتوانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی گفت: ما جلسات طرح سازماندهی نیروی انسانی را برگزار کردیم و هدف ما این است که ما نیروهای ما از قبل نیروهای رسمی تامین شوند.

وی درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌بندی معلمان نیز خاطرنشان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان، اکنون در شورای نگهبان است، ایراد مجلس به لایحه این بود که نیروهای اداری نباید معلمی باشد که مجلس این را حل کرد، نکته بعدی بحث سهمیه‌ها بود که قبلاً عنوان نداشتند اما الان عنوان‌دار هستند؛ همچنین قبلا این بود که حداقل ۳۰ درصد معلمان باید در رتبه یک باشد و ۳۰ درصد در رتبه دو و سهمیه بندی بود که مجلس این را حذف کرد تارانت ایجاد نشود.

احمدی لاشکی افزود: در لایحه اول که به مجلس ارسال شده بود، این بود که ۲۵ درصد به حقوق معلمان افزوده شود، اما اکنون با توجه به گروه‌های مختلف ایجاد شده، میزان اضافه شدن حقوق متفاوت خواهد بود، یعنی بعضی ۱۰ درصد و  بعضی ۴۷ درصد خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما بنا داریم قانون را بر مبنای ۳۱ شهریور اجرا کنیم و دنبال این هستیم که زودتر مصوبه نهایی را از مجلس بگیریم تا ضرب‌الاجلی آن را اجرا کنیم تا مشکل دیون معلمان پیش نیاید.

وی در ارتباط با ماده ۲۸ گفت: در بعضی از موارد می‌توان نیرو از بیرون جذب کرد، اکنون هم دنبال این هستیم که با توجه به سهمیه کلی وزارتخانه، به هر استان متناسب با نیاز هر استان، نیرو به استان‌ها اختصاص دهیم و بعد که این نیازها احراز شد، ثبت ‌نام‌ها را انجام و استخدام را انجام می‌دهیم.

احمدی لاشکی تاکید کرد: در تعهدنامه‌های ما چه آن‌هایی که در ماده ۲۸ هستند چه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند، تعهدنامه ۳۰ ساله نداریم و اکنون هم استخدام بر اساس بوم است، اینقدر نقل و انتقال در وزارت آموزش و پرورش زیاد شده که غیرقابل کنترل شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با بازدیدهای استانی گفت: در استان ستاد ملی مبارزه با کرونا هرچه گفته اجرا شده است، ما نمی‌توانیم خود تصمیم‌گیری کنیم و باید تابع دستورات ستاد ملی کرونا باشیم.

وی درباره کارکنان پیمانی گفت: حدود ۷۵ هزار نفر نیرو که پیمانی هستند را دنبال می‌کنیم که تبدیل وضعیت کنیم، درباره قانون کار معین هم کسانی که دارای وضعیت ایثارگری هستند را تبدیل وضعیت می‌کنیم.

احمدی لاشکی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان هم بیان کرد: با تحقیق و تفحص مجلس دهم، بخشی از پول‌ها مسترد شد، برخی از افراد هم راهی زندان شدند، حدود  ۵۰ شرکت زیرمجموعه صندوق فرهنگیان است که باید برای آن‌ها تدبیر کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: ما دنبال ترمیم بیمه برای فرهنگیان هستیم و می‌توانیم از طریق صندوق این کارها را انجام دهیم.

احمدی لاشکی در پایان گفت: در طرح رتبه‌بندی مقرر شده است ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد اختصاص دهند تا این مشکل رتبه‌بندی هم حل شود.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    آنقدر یک خبر را جنجالی ورسانه ای می کنید که چه سودی برای شما داشته باشد؟!!!!!
    خبر افزایش حقوق نمایندگان مجلس وکار مندان ارگان های دیگر را چرا در بوق و کر نا نمی کنید؟؟؟ آموزش و پرورشی ها از رسان ه های فریبکار وهوچی حالشان به هم می خورد
    دست از سر آموزش و پرورش بدخت وگدا خونه بردارید

ارسال نظر