|
کدخبر: 133684

پیش‌بینی اقتصاد و سیاست ایران با پیروزی بایدن

محمد حسن قدیری ابیانه- سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا

بین اول بهمن ۹۹ که بایدن رسما ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران است، پنج ماه حساس است.

در این پنج ماه اتفاقات زیادی خواهد افتاد. بایدن مقداری گشایش ایجاد خواهد کرد تا زمینه برای پیروزی اصلاح طلبان فراهم شود. مردم هم با مشاهده روند کاهشی دلار و طلا به فروش ارز و طلای خود اقدام خواهند کرد. کاری که از هم اکنون شروع شده است. امری که به نوبه خود در کاهش قیمت‌ها موثر است. دولت ارزها را خریداری و روانه خزانه می‌کند. دولت در خرداد ماه ذخایر ارزی کشور را روانه بازار نموده و خزانه کشور را خالی خواهد کرد تا قیمت دلار و طلا باز فرو ریزد.

ابیانه

مجموع این عوامل باعث کاهش بیشتر نرخ ارز و طلا شده و اثر خود را بر قیمت‌ها خواهد گذاشت.

همه اینها برای این است که زمینه پیروزی اصلاح طلبان را در انتخابات خراد ۱۴۰۰ فراهم آورد.

اگر اصلاح طلبان پیروز شوند روند امور معکوس خواهد شد.

فشار امریکا و تحریم‌ها سیر صعودی خواهد گرفت. خزانه دولت هم که خالی است، دولت هم که اهل وا دادن و تسلیم است، شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که مردم حسرت زمان گرانی‌های لحظه‌ای را بخورند.

اما اگر این توطئه خنثی شود و یک فرد ولایتمدار به ریاست جمهوری برسد و راه مقاومت و عمل به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در پیش گیرد و در مقابل فشارهای خارجی تسلیم نگردد، اوضاع کشور رو به بهبودی خواهد گذاشت و با تسلیم نشدن به دشمن، آنها را ناامید خواهد کرد و همین امر ورق را به نفع کشورمان بر خواهد گرداند. البته مهم‌ترین مشکل دولت، خزانه خالی خواهد بود و زمین سوخته‌ای که دولت روحانی عمداً بر جای گذاشته است. ولی با مدیریت جهادی و مشارکت مردم این مانع نیز برطرف خواهد گردید.

نویسنده: محمدحسن قدیری ابیانه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها