|
کدخبر: 244437

جاذبه های فرهنگی تاریخی دبی

شاید با دیدن قیمت هتل دبی یا قیمت بلیط تهران دبی با خودتان بگویید که دبی چیز زیبایی برای دیدن ندارد و چرا باید به این شهر کویری سفر کنیم؟ شاید با این هزینه بتوانید از شهرهای مختلف خارجی دیگر دیدن کنید. مخصوصاً اگر بخواهید در تورهای گران دبی شرکت کنید، قطعاً گزینه‌های دیگری با همین هزینه پیش روی شما قرار دارند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا بهترین جاذبه‌های فرهنگی تاریخی دبی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا ببینید تا چه جاذبه‌های گردشگری خاصی در انتظارتان است.

جاذبه های فرهنگی تاریخی دبی

موزه دبی

موزه دبی از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی تاریخی دبی به حساب می‌آید. این موزه در قلعه‌ای قدیمی با نام آل فهیدی قرار دارد. جالب است بدانید که این قلعه، جزو قدیمی‌ترین ابنیه تاریخی دبی به حساب می‌آید. قدمت ساخت این بنا به سال 1787 باز می‌گردد. در آن دوران از این قلعه به‌عنوان کاخ سلطنتی، انبار مهمات، قلعه نظامی و زندان استفاده می‌کردند.

از سال 1971، این قلعه را با هدف ارائه نحوه زندگی سنتی مردم دبی، به موزه تبدیل کردند. اگر قصد دارید تا هرچه بیشتر با زندگی مردم این شهر آشنا شوید، بهتر است حتماً سری به این موزه بزنید. این موزه به شما نشان می‌دهد که دبی چطور از یک شهر ساحلی بسیار کوچک، به ابرشهری که امروز شاهد آن هستیم تبدیل شد.

در این موزه می‌توانید شاهد قایق‌های بسیار قدیمی و وسایل ماهیگیری باشید که در گذشته از آن‌ها برای امرارمعاش در دبی استفاده می‌کردند. همچنین تصاویر بسیاری در این موزه وجود دارند که با کمک جلوه‌های ویژه به گردشگران نشان داده می‌شود. در ضمن می‌توانید در این موزه شاهد روند اکتشاف نفت و تأثیری که بر اقتصاد دبی و امارت گذاشت باشید. در این موزه همچنین آثار تاریخی و ظروف سفالی متعلق به دوران گذشته به نمایش گذاشته شده‌اند.

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه شیخ سعید مکتوم - دبی

خانه شیخ سعید المکتوم نیز از جمله آثار تاریخی و فرهنگی این شهر به حساب می‌آید. اصلاً حیف است که با وجود گرانی قیمت هتل دبی و بلیط تهران دبی ، به این شهر سفر کنید و سری به خانه شیخ سعید المکتوم نزنید. این خانه در محله قدیمی الشندغه واقع شده است. این خانه از جمله قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی دبی به حساب می‌آید. خانه شیخ سعید یک خانه بزرگ و در عین حال بسیار ساده است.

قدمت این خانه با سال 1896 باز می‌گردد. در ساخت این خانه از مصالحی همانند آهک و ساروج استفاده کرده‌اند. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، این خانه به شیخ سعید آل مکتوم و خانواده‌اش تعلق دارد و هنوز هم در مالکیت این خانواده است. معماری خانه را می‌توان دقیقاً مشابه خانه‌های مناطق جنوبی و همچنین کویری کشور دانست. جالب است بدانید که در این خانه هم از سیستم بادگیرها برای خنک‌کردن خانه استفاده می‌کردند.

این خانه را در سال 1986 یک بار به‌صورت کامل بازسازی کردند تا به موزه‌ای زیبا و نمایشگاهی از تاریخ دبی تبدیل شود. این خانه در حال حاضر میزبان آثار تاریخی متعدد همانند سکه‌های قدیمی و تمبرهای تاریخی شده است. در این خان می‌توانید تصاویری از زندگی شیخ سعید و روابط سیاسی او را نیز مشاهده کنید. در کنار موزه تاریخی دبی، این خانه نیز جزو آثار تاریخی فرهنگی مهم دبی به حساب می‌آید.

موزه لوور

 تعجب نکنید، درست است که موزه لوور در پاریس قرار دارد! البته اعراب در دبی انتظار بهترین‌ها را دارند. پس جای تعجب نیست که موزه لوور را نیز در شهر خودشان بخواهند. امارات توانست در سال 2017، امتیاز تأسیس موزه لوور پاریس را در ابوظبی خریداری کند. در حال حاضر این موزه به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شده است.

بازدید از این موزه را باید حتماً در برنامه سفرتان به دبی قرار دهید. شاید از نظر برخی مسافران قیمت ورودی موزه لوور گران باشد؛ اما قطعاً با توجه به قیمت هتل دبی و همچنین قیمت بلیط تهران دبی ، این بلیط چندان هم گران نیست. در این موزه می‌توانید شاهد آثار تاریخی متعدد باشید. موزه لوور همیشه ارزش بازدید دارد و ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. در حقیقت اگر بدون دیدن این موزه، دبی را ترک کنید، قطعاً دچار افسوس بسیاری خواهید شد.

محله بستکیه

جاذبه های فرهنگی تاریخی دبی

محله بستکیه یک تنه دلیلی بر سفر به دبی محسوب می‌شود. این محله جزو قدیمی‌ترین محله‌های دبی به حساب می‌آید. در آن دوران که دبی فقط یک بندر کوچک بود، محله بستکیه حضور داشت. حکومت دبی نیز تلاش کرده تا به‌هیچ‌وجه این محله را تغییر ندهد. بازدید از این محله برای ایرانیان بسیار جالب خواهد بود. وقتی که وارد این محله می‌شوید، احساس می‌کنید که بلیط تهران دبی را اشتباه گرفته‌اید و وارد شهرهای جنوبی کشور شده‌اید!

معماری ابنیه این محله شباهت بسیاری به بناهای جنوب کشور و مناطق کویری دارد. همچنین در این محله می‌توانید از انواع نمایشگاه هنری، موزه‌های تاریخی و جاهای دیدنی متفاوت دیدن کنید. لازم به ذکر است که در این محله چندین و چند هتل مختلف نیز وجود دارند. جالب است بدانید حتی قیمت هتل دبی در این محله کمی ارزان‌تر از بخش مدرن دبی خواهد بود.

فراموش نکنید که اینها فقط بخشی از جاهای دیدنی تاریخی وفرهنگی دبی هستند. در صورتی که به دبی سفر کنید، می‌توانید برای تماشای جاذبه‌های بسیار مهیج و خاص آماده باشید. این شهر شما را به شکلی متفاوت شوکه می‌کند و سفرتان به دبی قطعاً سفری فراموش‌نشدنی خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر