|
کدخبر: 315421

فناوری‌های نانو / داروی ضدسرطان

۹۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی نانو دارو / یک سوم هزینه جهانی ۳ داروی ضد سرطان تولید داخل

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو اعلام کرد که نانو دارو‌ها باعث صرفه‌جویی ۹۰ میلیون دلار ارزی شده‌اند.

فناوری ۹۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی نانو دارو / یک سوم هزینه جهانی ۳ داروی ضد سرطان تولید داخل

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو در صفحه شخصی خود این مطلب را به اشتراک گذاشت: تحلیل سه داروی ضدسرطان نانو داروی ایرانی در بازه‌های زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که حجم کل فروش نانو دارو‌ها ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است و این دارو‌ها باعث صرفه‌جویی ۹۰ میلیون دلاری ارزی شده‌اند.

عماد احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نانو در صفحه شخصی خود در ویراستی نوشت: "برکات نانو دارو‌های تولید ایران، بسیار فراتر از اثرات اقتصادی آنهاست.

اما از همین منظر اقتصادی هم جالب است که تحلیل سه نانو دارو طی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ نشان داد که به ازای هر یک تومان فروش شرکت‌های تولیدکننده این داروها؛ سه تومان صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد شده است.

- هزینه شرکت‌های بیمه ۱.۳ تومان کمتر شده است. "

وی همچنین با ارائه آماری نوشت: اثرات نانودارو‌های ایرانی ضدسرطان و تحلیل سه دارو در بازه‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که حجم فروش کل این نانو دارو‌ها ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است. حجم صادرات این نانو دارو‌ها ۹ میلیون دلار بوده است. حجم فروش داخلی آن‌ها ۳۷۰ میلیارد تومان است. این دارو‌ها ۹۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌اند و همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه بیمه را به همراه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها