|
کدخبر: 165772

صفر تا صد رتبه‌بندی در الکسا / سایت‌ها اینطوری پولدار می‌شوند

رتبه پائین‌تر در الکسا به معنی از دست دادن فرصت‌های درآمدزایی از سایت است. خیلی از تبلیغ‌‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و شرکای احتمالی دوست دارند با سایت‌هایی کار کنند که ترافیک زیادی دارند تا با دسترسی به انبوه مخاطبان، بیشترین بهره را از پول و سرمایه‌شان ببرند.

فناوری صفر تا صد رتبه‌بندی در الکسا / سایت‌ها اینطوری پولدار می‌شوند

الکسا یکی از دغدغه‌های مهم برای دارندگان سایت در سال‌های اخیر است. واژه الکسا را زیاد شنیده‌ایم و می‌دانیم که یک عدد در آلکسا برای معرفی سایت حائز اهمیت است. شاید برای شما هم جالب باشد تا با این شرکت امریکایی آشنا شوید. بله الکسا یک شرکت امریکایی وابسته به شرکت آمازون است که داده‌های ترافیک حدود ۳۰ میلیون وب‌سایت، رتبه‌بندی جهانی، ملی آنها و سایر اطلاعات را در اختیار کاربران می‌گذارد.

در واقع رتبه الکسا تخمینی از میزان پرطرفداران بودن یک سایت «نسبت به» سایت‌های دیگر است: به عبارت دیگر رتبه آلکسا به شما می‌گوید وضعیت سایت شما نسبت به سایت‌های دیگر چگونه است. بنابراین رتبه سایت شما در الکسا نه تنها به ترافیک آن، بلکه به تغییرات ترافیک سایت‌های دیگر هم‌بستگی دارد.

آمار و ارقام مهم در الکسا

الکسا هر روز تخمینی از شمار بازدیدکنندگان روزانه و شمار صفحات دیده‌شده هر سایت را بر اساس داده‌های مربوط به سه ماه گذشته ارائه می‌دهد. سایتی که بیشترین میزان بازدیدکننده و بیشترین میزان صفحات دیده شده را داشته باشد در رتبه یک قرار می‌گیرد. سایتی که مجموع این دو رقم در آن کمترین مقدار را داشته باشد رتبه‌ای حدود ۳۰ میلیون خواهد داشت. اگر سایتی بر اساس اندازه‌گیری الکسا در سه ماه گذشته بازدیدکننده‌ای نداشته باشد، رتبه‌ای به آن داده نمی‌شود.

الکسا1

الکسا چطور وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

در رأس این نمودار سایت google.com قرار دارد که شمار بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند و در رتبه یک قرار دارد. در نتیجه برای بالا بردن رتبه سایت‌تان نیاز به افزایش بسیار زیادی در شمار بازدیدکنندگان دارید. به این ترتیب تفاوت ترافیک میان سایتی که مثلاً رتبه ۱۰ دارد و سایتی که مثلاً رتبه ۲۰۰ دارد، بسیار زیاد است.

رتبه پائین‌تر در الکسا به معنی از دست دادن فرصت‌های درآمدزایی از سایت است. خیلی از تبلیغ‌‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و شرکای احتمالی دوست دارند با سایت‌هایی کار کنند که ترافیک زیادی دارند تا با دسترسی به انبوه مخاطبان، بیشترین بهره را از پول و سرمایه‌شان ببرند.

چگونه بفهمیم رتبه الکسای سایت ما چند است؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها نصب «تولبار الکسا» است. این افزونه بر کروم، فایرفاکس یا اینترنت اکسپلورر نصب می‌شود و در نوار بالای مرورگر دکمه‌ای را اضافه می‌کند که با کلیک بر دکمه، می‌توان بلافاصله رتبه سایت در حال بازدید و مشخصات مهم دیگر آن را دید. برای نصب این ابزار رایگان آلکسا کافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar را جست‌وجو کنید و آن را بر مرورگر خود نصب کنید.

راه دیگر آن است که به این آدرس بروید و نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا رتبه الکسای سایت را ببینید. https: //www.alexa.com/siteinfo

الکسا2

چگونه رتبه الکسا را کاهش بدهیم؟

میزان محبوبیت در الکسا بر حسب تعداد بازدیدکننده‌ها در روز و همین‌طور میانگین تعداد صفحات بازدید شده محاسبه می‌شود. پس ممکن است دو سایت در روز دقیقاً ۱۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشند، ولی رتبه آلکسای بسیار متفاوتی داشته باشند، چون در یکی از سایت‌ها هر بازدیدکننده فقط ۲ صفحه سایت را مشاهده می‌کند و در سایت دیگر هر بازدیدکننده ۱۰ صفحه را مشاهده می‌کند. با این توضیحات سؤال اصلی این هست که چگونه رتبه الکسا را کاهش بدهیم؟

تولید محتوای داغ

از آنجاکه بخش مهمی از کسب رتبه بالا در الکسا به تعداد بازدیدها از سایت و زمان صرف شده هر کاربر در سایت بستگی دارد، تهیه محتوای جذاب بسیار مهم است. محتوای قوی به شما کمک می‌کند تا بک‌لینک‌های زیادی در سایت‌‌‌های دیگر به‌دست آورید..

هدایت افراد از رسانه‌های اجتماعی

از هر فرصت کوچکی برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید؛ مثلاً هرگاه مطلب جدیدی در سایت منتشر می‌کنید این موضوع را در رسانه‌های اجتماعی اعلام کنید.

یکی از بهترین روش‌های هدایت افراد به سایت، استفاده از استوری‌های اینستاگرام و کانال تلگرام است. Linkedin هم رسانه مفیدی هست که در این رسانه اجتماعی به‌راحتی می‌توانید تخصص خاصی را جست‌وجو کنید و افراد دارای آن تخصص را بیابید و به آنها connect شوید.

ایمیل مارکتینگ

هر هفته می‌توانید به اعضا و خریداران سایت که ایمیل‌شان را در اختیار شما گذاشته‌اند، ایمیل بفرستید و افراد را تشویق کنید از سایت بازدید کنند. از سایت‌هایی مثل میلرلایت برای ارسال ایمیل استفاده کنید.

تبلیغات پولی

حتی گاهی لازم است برای بهبود رتبه آلکسای سایت، پول خرج کنید و در سایت‌های دیگر تبلیغ کنید تا بازدیدکننده‌ها بیشتر شوند.

افزایش تعداد صفحات مشاهده شده توسط هر بازدیدکننده

یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای بهبود رتبه الکسا آن است که کاری کنیم هر بازدیدکننده صفحات بیشتری از سایت را مشاهده کند؛ در این صورت با همان ترافیک همیشگی، می‌توان رتبه بهتری کسب کرد.

نصب Alexa Toolbar

اگر بتوانید از بازدیدکنندگان سایت بخواهید آنها هم Alexa Toolbar را نصب کنند، رتبه آلکسای ایران شما خیلی سریع‌تر بهبود خواهد یافت؛ دلیل آن است که الکسا می‌تواند تشخیص دهد چند نفر با IP ایران وارد سایت شما شده‌اند.

بهبود سئو سایت

اگر بر بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل کار کنیم، ترافیک رایگان بیشتری از طریق گوگل به سایت شما سرازیر می‌شود. همین موضوع باعث کاهش رتبه الکسا سایت می‌شود. البته این راهکار نیاز به زمان دارد و نمی‌توان توقع کاهش سریع رتبه الکسا را داشت، ولی راهکاری پایدار و ارزشمند است که در درازمدت تأثیر خودش را نشان خواهد داد.

هدف رویایی نداشته باشید

هدفتان نباید کسب رتبه ۱ باشد. معمولاً رتبه‌های بالا مخصوص سایت‌‌هایی است که ترافیک فوق‌العاده زیادی دارند؛ مثلاً، سه جایگاه برتر به گوگل، یوتیوب و فیس‌بوک تعلق دارد.

چطور با کسب رتبه بالا در الکسا سایت‌‌تان را به درآمدزایی برسانید؟

همزمان با افزایش رتبه سایت‌تان در الکسا، گزینه‌های جدیدی برای پول‌سازی به‌دست می‌آورید. از آنجا که تبلیغ‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و شرکا برای ارزیابی کسب‌وکار شما به رتبه‌تان در الکسا توجه می‌کنند، داشتن رتبه بالا به‌معنی درآمدزایی بیشتر از سایت است. همزمان با افزایش رتبه الکسا می‌بینید که جذب پول‌های حاصل از تبلیغات مستقیم هم راحت‌تر می‌شود و فرصت‌های دیگری برای پول‌سازی و درآمدزایی به‌دست می‌آورید.

  • بی نام ارسالی در

    تو ایران بدون رانت الکسای سایت هم رشد نم ی که

ارسال نظر