|
کدخبر: 162900

فعالیت‌ آموزشی مدارس از فردا آغاز می شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت آموزشی مدارس از فردا خبر داد و گفت: فعالیت آموزشی در شاد از فردا آغاز می‌شود و فعالیت حضوری مدارس تابع تصمیمات ستاد کروناست.

فرهنگ فعالیت‌ آموزشی مدارس از فردا آغاز می شود

امروز آخرین روز تعطیلات نوروزی است و از فردا فعالیت مدارس کشور آغاز می‌شود اما برنامه آموزشی به چه شکلی است. خوب برنامه آموزشی از فردا با همان دست فرمان قبل از تعطیلات نوروزی است تنها با این تفاوت که حالا برخی از مناطق کشور دوباره به شرایط نارنجی، زرد و قرمز کرونایی تغییر رنگ دادند و متناسب با آن شرایط باید آموزش دنبال شود.

 

در سال گذشته مقرر شد از اول بهمن مدارس کشور با شروطی باز شود؛ کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی دایر شد؛ مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در وضعیت آبی باز شد؛ ضمن اینکه کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی هم دایر ‌شد؛ البته در همه این موارد، حضور دانش‌آموزان در مدرسه، اختیاری بود.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بعد از پایان تعطیلات، روند آموزشی ما هم در تلویزیون و هم در شبکه «شاد»، مثل قبل از تعطیلات است.

وی افزود: مدارس حضوری هم متناسب با همان روند بازگشایی می‌شود اما ممکن است رنگ کرونایی بعضی از مناطق تغییر کرده باشد و بر همین اساس متناسب با اعلام رنگ‌بندی ستاد کرونا، فعالیت حضوری مدارس انجام خواهد شد و تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم.

وضعیت فعالیت مدارس استان مرکزی

در پی اعلام رنگ‌بندی جدید شهرهای کشور بر اساس میزان شیوع ویروس کووید۱۹، از سوی وزارت بهداشت، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، با صدور اطلاعیه‌ای نحوه فعالیت واحدهای آموزشی استان مرکزی از ۱۴ فروردین ماه تشریح شد.

«بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر و براساس میزان شیوع ویروس کووید ۱۹، شهرستان های اراک، خمین و ساوه در طیف نارنجی بوده و سایر شهرستان های استان زرد هستند لذا فعالیت مدارس از ۱۴ فروردین ماه جاری در مناطق زرد بر اساس روال گذشته خواهد بود و آموزش در پایه اول و دوم دوره ابتدایی، مدارس روستایی که به اینترنت و یا ابزار آموزشی دسترسی ندارند و دروس عملی شاخه های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش به صورت حضوری خواهد بود.

آموزش در سایر پایه های تحصیلی در مناطق زرد بصورت غیر حضوری و در بستر شاد انجام خواهد شد. در سایر مناطق نیز با تصمیم کمیته سه نفره متشکل از فرماندار، رؤسای آموزش و پرورش و شبکه درباره فعالیت مدارس تصمیم گیری خواهد شد».

تداوم آموزش غیر حضوری در تمام مدارس شهر بیرجند

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونای استان آموزش در تمام مدارس مدارس شهر بیرجند و شهرک‌های اقماری حاجی آباد، امیراباد، چهکند و دستگرد بیرجند به صورت غیر حضوری و مدارس روستایی زیر ۵۰ نفر این شهر به صورت حضوری برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس به رنگ بندی جدید ستاد کرونای استان، آموزش در پایه های اول و دوم دبستان و دروس عملی هنرستان ها و مدارس زیر ۵۰ نفر در سطح استان به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: حضور کادر اجرایی مدارس سطح استان به منظور پاسخگویی به دانش‌آموزان، اولیای آنها و هماهنگی‌های لازم الزامی است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر