|
کدخبر: 144961

کرونا این مرد را مولتی میلیاردر کرد + عکس

او به "گرگ تنها" مشهور است و در طول زندگی کاری خود به روزنامه نگاری، پرورش قارچ و مراقبت های بهداشتی اشتغال داشته است. اما در روزهای کرونایی توانست از این فرصت به خوبی بهره ببرد.

سبک زندگی کرونا این مرد را مولتی میلیاردر کرد + عکس

به لطف واکسن سازی و فروش آب بطری، یک مرد چینی به موقعیت ثروتمندترین فرد آسیا دست یافته است. ثروت ژونگ شانشان امسال ۷ میلیارد دلار (۵.۱ میلیارد پوند) بیشتر شده و در نتیجه به مراتب از ثروت موکش آمبانی هندی و جک ما چینی بیشتر شده است.

ارزش دارایی های شاشان چقدر است ؟

ارزش دارایی او حالا ۷۷.۸ میلیارد دلار است و بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به یازدهمین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرده است. آقای ژونگ که به نام مستعار "گرگ تنها" مشهور است در طول زندگی کاری خود به روزنامه نگاری، پرورش قارچ و مراقبت های بهداشتی اشتغال داشته است.

آقای ژونگ در آوریل سهام شرکت واکسن سازی بیجینگ ونتی بیولوجیکال Beijing Wantai Biological را در بازار سهام چین عرضه کرد. سه ماه بعد او سهام شرکت آب بطری نونگفو Nongfu Spring را در بازار سهام هنگ کنگ عرضه کرد.

فروش این سهام باعث شد ثروت او از جک ما، بنیانگذار شرکت علی بابا Alibaba که قبلاً ثروتمندترین فرد چین و آسیا بود بیشتر شود. از آن زمان Nongfu Spring به یکی از داغترین لیست های هنگ کنگ تبدیل شده و سهام آن از زمان آغاز به کار ۱۵۵٪ جهش کرده است.

ارزش سهام شرکت بینجنیگ ونتی بیش از ۲،۰۰۰ درصد افزایش یافته و این شرکت در میان موسساتی است که واکسن کرونا را تولید می‌کند. براساس گزارش بلومبرگ، این تحول چشمگیر آقای ژونگ را به مقام ثروتمند اول آسیا ارتقا داده و یکی از سریعترین نمونه‌های ثروت‌اندوزی در طول تاریخ بوده است.

کرونا این افراد را پولدارتر کرد

ثروت بسیاری از ثروتمندترین افراد جهان در جریان شیوع کرونا بیشتر شده که از جمله ثروت جف بزوس، بنیانگذار آمازون، خیلی افزایش پیدا کرده است.

و در هند ، آقای امبانی به خاطر معامله‌اش در تبدیل مجتمع صنایع ریلاینس به یک شرکت فناوری و تجارت الکترونیکی ثروتش را ۱۸.۳ میلیارد دلار افزایش داد و به ۷۶.۹ میلیارد دلار رساند.

در اوایل سال جاری فیس بوک گفت ۵.۷ میلیارد دلار در شرکت اینترنت موبایل ریلاینس جیو Reliance Jio عرضه کننده مویایل ارزان سرمایه گذاری می‌کند که این شرکت متعلق به آقای امبانی است.

با این حال ، جک ما شاهد بوده است که ثروت وی از ۶۱.۷ میلیارد دلار در ماه اکتبر به ۵۱.۲ میلیارد دلار در آخر سال کاهش یافته است که دلیل آن افزایش نظارت دولت چین بر فعالیت علی بابا بوده است. علی بابا به اتهام فعالیت انحصاری مورد تحقیق قرار گرفت و در ماه نوامبر معامله در سهام گروه انت Ant وابسته به آن متوقف شد.

ثروت بیشتر میلیاردرهای جدید چین از صنعت فناوری ناشی می‌شود اما افزایش تنش بین چین و ایالات متحده بر سر شرکت هوآوی، تیک‌تاک و وی‌چت باعث کاهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری چین شده است.

منبع: رکنا

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه باید از توهم کرونا بیام بیرون به زن دگی عادی بازگردیم کرونا باسیاست عجین شده

ارسال نظر