|
کدخبر: 167077

تولید گیربکس شش سرعته AMT در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تولید در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تا روز گذشته بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده است؛ در همین بازه زمانی حدود ۳۷ هزار دستگاه خودرو به دست مشتریان رسیده که نسبت به فروردین سال گذشته بهبود ۴۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

خودرو تولید گیربکس شش سرعته AMT در ایران خودرو

فرشاد مقیمی، با بیان این‌که در فروردین امسال با همت جهادگران تولید در ایران‌خودرو و شرکت‌های تامین‌کننده، بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده اظهار کرد: تیراژ تولید به تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۱ دستگاه خودرو از فروردین سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری، تصریح کرد: در روز پایانی فروردین‌ماه تعهدات معوق ایران‌خودرو به حدود ۱۱ هزار دستگاه رسیده است که این عدد در پایان فروردین سال گذشته ۱۰۶ هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به ادامه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای محصولات در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، از آغاز فاز دوم توسعه گیربکس خبر داد و گفت: با به ثمر نشستن پروژه گیربکس شش سرعته دستی در سال گذشته، امسال گیربکس شش سرعته AMT را به مرحله تولید خواهیم رساند. پروژه‌های توسعه موتورهای فعلی و طراحی موتورهای کم مصرف نیز بر اساس منویات مقام معظم‌رهبری با سرعت بالایی درحال اجرا است.

وی با بیان این‌که سال گذشته با ارتقای پنج محصول فعلی و به تولید رساندن محصول جدید تارا با تکیه بر توان و دانش سازندگان داخلی گام‌های بلندی در مسیر توسعه صنعت خودروسازی برداشتیم، تاکید کرد: توسعه را با عرضه خودروهای مدرن و روز با قوت بیشتری دنبال خواهیم کرد. مسیر توسعه در ایران‌خودرو کوتاه شده و با همت متخصصان، صنعت خودروی کشور در حال شکوفا شدن است.

مقیمی در عین حال به دستاوردهای حوزه حمل و نقل عمومی و باری کشور، به عنوان یکی از مطالبات جامعه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد تولید در ایران‌خودرو دیزل نسبت به سال ۹۸ رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد که در این میان سهم خودروهای مونتاژی کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و سهم اصلی تولید متعلق به محصولات با برند داخلی بوده است.

وی یادآور شد: ایران‌خودرو در سالی که به نام پشتیبانی و مانع‌زدایی‌مزین شده، اهداف متعددی را ترسیم کرده که با مساعدت و همکاری تمامی ارکان و نهادهای مرتبط، آن‌ها را به اجرا خواهد گذاشت؛ این شرکت تامین منافع تمامی ذی‌نفعان را هدف قرار داده و برای تحقق آن نیز برنامه و رویکردهای اجرایی مناسبی را تدارک دیده است.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر