|
کدخبر: 326718 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

موافقت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته / دولت چراغ سبز نشان داد

موضوع کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه های اجرایی در صحن علنی مجلس مورد ارزیابی قرار گرفت.

در راستای رسیدگی به جزئیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری که امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت؛ دولت در لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت در هفته را آورده بود که کمیسیون اجتماعی در مصوبات خود این میزان را به ۴۰ ساعت در هفته کاهش داده بود.

دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دستگاه های اجرایی گفت: من با تصویب این قانون مخالف هستم و دلایل مشخصی برای آن دارم. در تبصره دو، تمام الزامات به عنوان پیشنهاد قانونی زیر سوال رفته است. درصورت تصویب این قانون و تعطیلی احتمالی شنبه ها، تمام برنامه ریزی ها به نوعی مختل می شود.

نماینده دولت در این باره اظهار کرد: ما با این پیشنهاد موافق هستیم و کاهش ساعت کاری کارکنان را به فال نیک می گیریم. باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که این لایحه را دولت به مجلس واگذار کرده و کارهای کارشناسی در خصوص آن صورت گرفته است. من از ادبیات آقای یوسفی تعجب میکنم و انتظار دیگری از هیئت رئیسه مجلس دارم.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، به نمایندگان گفت: دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها