|
کدخبر: 128784

کودکان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند؟

مقامات بهداشتی ارشد آمریکا در ابتدای این ماه اعلام کرد کارکنان بهداشتی خط مقدم باید ابتدا واکسن را دریافت کنند و با توجه به اینکه تاکنون کودکان به ندرت دچار علایم شدید کووید-۱۹ می‌شوند ممکن است در اولویت‌های اول واکسن قرار نگیرند.

جامعه کودکان در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند؟

کودکان به ندرت دچار علایم شدید کووید-۱۹‌ می‌شوند و تا به حال هیچکدام از واکسن‌های تجربی کروناویروس در آن‌ها آزمایش نشده‌اند.

به گفته CDC تا به حال کارآزمایی‌های بالینی اولیه واکسن‌های کرونا فقط شامل بزرگسالان غیر باردار بوده‌اند و گروه‌های که واکسیناسیون در آن‌ها توصیه می‌شود ممکن است در آینده با وارد شدن شمار بیشتری از افراد به کارآزمایی‌های بالینی تغییر کند.

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر گفته است کودکان ۱۲ ساله و بزرگتری را که امکان انتقال ویروس به گروه‌های پرخطر را دارند، در کارآزمایی بزرگ واکسن تولیدی‌اش وارد خواهد کرد، اما شرکت آسترازنگا اعلام کرده است که در زیرگروهی از شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بزرگ واکسن تولیدی‌اش در کودکان پنج تا ۱۲ سال را هم آزمایش خواهد کرد.

 در حال حاضر هیچ واکسن تایید شده‌ای برای کرونا وجود ندارد، اما واکسن‌های تجربی ساخت چند شرکت از جمله شرکت‌های فایزر و مدرنا به مرحله نهایی آزمایش رسیده است.

 CDC همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد هر واکسن کرونایی دست کم در ابتدا باید بر اساس مجوز مصرف اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به کار رود و به این ترتیب پیش از پایان سال ۲۰۲۰ عرضه واکسن‌ها به شکل محدودی انجام خواهد شد.

 به گفته CDC در صورت عرضه محدود واکسن ممکن است توصیه شود برخی از گروه‌ها در ابتدا واکسن را دریافت کنند.

یک هیات مستقل کارشناسی تشکیل شده بوسیله مقامات بهداشتی ارشد آمریکا در ابتدای این ماه اعلام کرد که واکسن‌های کرونا باید در چهار مرحله عرضه شوند و کارکنان بهداشتی خط مقدم باید ابتدا واکسن را دریافت کنند.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر