|
کدخبر: 132640

پیش بینی ترامپ درست بود/ تعیین سرنوشت انتخابات توسط دیوان عالی

سناریو ترسناک و نگران کننده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است؛ سناریویی که در آن طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه نیز پیش بینی شده بود.

بین‌الملل پیش بینی ترامپ درست بود/ تعیین  سرنوشت انتخابات توسط دیوان عالی

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه دیگر فقط یک سناریو ترسناک نیست؛ چرا که درحال به وقوع پیوستن است.

این رسانه فرانسوی به نقل از «فرانسوا دورپر» کارشناس حوزه ایالات متحده بیان کرد: چند هفته گذشته، دونالد ترامپ پیش بینی کرده بود که پرونده این انتخابات در دیوان عالی بسته خواهد شد.

فرانس ۲۴ افزود: شب انتخابات که قرار بود با تعیین نام برنده به پایان برسد، در شرف تبدیل شدن به هفته انتخابات است. برخلاف آنچه نظرسنجی ها پیش بینی می کردند، رقابت بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بسیار تنگاتنگ و شانه به شانه است؛ اعلام نتایج صندوق های رای ساعت ها، روزها یا حتی هفته ها طول خواهد کشید.

این رسانه فرانسوی ادامه داد: پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین سه ایالت مورد مناقشه ای هستند که چهار سال پیش ترامپ میلیاردر در آن ها پیروز شده بود؛ اگر جو بایدن بخواهد در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود، حداقل در دو ایالت از سه ایالت مذکور باید برنده شود. با این حال، در این ایالت ها، شمارش آراء ممکن است به خصوص به دلیل تعداد بالای آراء پستی امروز و حتی طی چندین روز آتی ادامه یابد.

فرانس ۲۴ یادآور شد: شمارش آرای پستی که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، رکورد بی سابقه ای داشته؛ فرآیندی زمان بر خواهد بود.

این رسانه فرانسوی نوشت: دونالد ترامپ ادعای پیروزی کرده است در حالی که هنوز نتایج بسیاری از ایالت های کلیدی نامشخص است و بایدن رقیب او در موقعیت مساعدتری قرار دارد.

این رسانه فرانسوی در ادامه گزارش داد: در حال حاضر، ترس و نگرانی از روزهای طولانی بلاتکلیفی و نبردهای تلخ حقوقی، سراسر ایالات متحده را که پیش از آن، از بحران های شدید بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی متزلزل شده، درنوردیده است.

فرانس ۲۴ هشدار داد: دونالد ترامپ از ماه ها پیش، زمینه ادعای تقلب را فراهم کرده بود؛ چرا که وی مدعی شده بود چنانچه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیروز نشود، حتما تقلب در انتخابات اتفاق افتاده است؛ امری که پیش از این نیز سابقه داشته؛ دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود در برابر هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶ بارها او را متهم به تقلب در انتخابات کرده است.

به گزارش این رسانه فرانسوی؛ ستاد بایدن درخواست ترامپ مبنی بر توقف شمارش آراء را بی سابقه و شرم آور خواند و تاکید کرد چنانچه ترامپ تهدید خود را برای مراجعه به دادگاه به منظور متوقف کردن شمارش صحیح آراء عملی کند؛ ما تیم هایی متشکل از کارشناسان حقوقی را آماده کرده ایم.

فرانس ۲۴ خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار متشنج، جامعه بین المللی از تهدیدات قطبی شدن و شکاف های روزافزون جامعه آمریکا که منجر به بروز خشونت ها می شود، به شدت ابراز نگرانی کرده است؛ در این راستا وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه اوضاع در ایالات متحده بعد از انتخابات ریاست جمهوری ناپایدار و رو به وخامت است، ابراز نگرانی کرد که این وضعیت به بحرانی شدن آمریکا منجر شود.

شبکه آمریکایی فاکس نیوز متمایل به جمهوری خواهان که به صورت زنده آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پخش می‌کند،  از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است. هر چند شمارش آراء در این ایالت‌ها به همراه نوادا و آلاسکا هنوز به پایان نرسیده است.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است

منبع: ایرنا

ارسال نظر