|
کدخبر: 146486

حقوق کارمندان بانک نجومی تر می‌شود!

بررسی‌های دیوان محاسبات نشان می‌دهد متوسط میزان دریافتی ماهانه کارکنان هشت بانک دولتی و بانک مرکزی در سال آینده، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

بانک و بیمه حقوق کارمندان بانک نجومی تر می‌شود!

سرانه حقوق و مزایای هشت بانک دولتی به همراه بانک مرکزی و تعداد پرسنل آنها از سوی نهادهای مسئول مقایسه شده است.

براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه، بانک‌های دولتی بیش از ۱۱۱ هزار پرسنل دارند که ۲۹ درصد کل کارکنان شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهند.

براساس بررسی‌های دیوان محاسبات درباره بودجه ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی بانک‌ها و موسسات غیرانتفاعی، بالاترین میانگین سرانه حقوق و مزایای ماهیانه در بین بانک‌های دولتی مربوط به بانک مرکزی و پایین‌ترین مربوط به بانک ملی است. در واقع، به غیر از بانک ملی، متوسط (حقوق ناخالص) کارکنان هیچکدام از بانک‌ها کمتر از ۱۴ میلیون تومان در ماه نیست.

براساس این گزارش که جزییات آن در جدول فوق آمده است، بانک مرکزی ۳۵۹۵ پرسنل داشته که میانگین سرانه حقوق و مزایای ماهیانه آنها ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شد. پس از آن بانک کشاورزی با ۱۵ هزار و ۶۲۰ پرسنل بالغ بر ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق و مزایای ماهانه می‌دهد. سومین جایگاه متعلق به بانک سپه است که درحال‌حاضر به دلیل ادغام چند بانک نظامی بالغ بر ۴۱ هزار و ۳۱۱ نفر نیرو داشته و میانگین ماهانه سرانه حقوق و مزایای آن ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شده است.کمترین حقوق در میان بانک‌های دولتی متعلق به بانک ملی با ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ثبت رسید.

براساس اطلاعات جدول فوق، مجموع پرسنل نه بانک دولتی، ۱۱۱ هزار و ۷۵۸ نفر هستند و این افراد به صورت متوسط (میانگین وزنی) در سال آینده، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی دارند.

سه بانک دولتی در بین ۱۵ شرکت بزرگ دولتی از لحاظ حجم بودجه

سازمان برنامه و بودجه گزارش داد: بانک سپه بر اساس حجم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ به عنوان پنجمین شرکت دولتی محسوب می‌شود که حجم بودجه آن بالغ بر ۹۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان است‌. بانک ملی نیز در جایگاه هفتم قرار گرفته که حجم بودجه آن ۷۰ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود. بانک کشاورزی هم جایگاه سیزدهم این جدول با ۲۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

چند بانک دولتی در دو سال اخیر زیان‌ده بوده اند؟

براساس بررسی‌های دیوان محاسبات، علیرغم سودده بودن تعداد ۵ بانک دولتی و سربه‌سر بودن تعداد ۳ بانک و زیان ده بودن ۱ بانک در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰، عملکرد سال ۱۳۹۸ و شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ بانک‌ها طبق گزارش ارائه شده حاکی از زیانده بودن به ترتیب تعداد ۳ و ۶ بانک در سال‌های مذکور در این بخش می‌باشد.

همچنین در «خلاصه مدیریتی» این گزارش دیوان محاسبات با اشاره به زیان ده بودن مجموع عملکرد بانک‌های دولتی در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ آمده است: بررسی عملکرد بانک‌های دولتی در سال ۹۹ نشان می‌دهد علیرغم پیش‌بینی سود، مجموع عملکرد نه بانک دولتی در شش ماهه نخست سال به میزان منفی ۲۳۰ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال و با حذف عملکرد بانک مرکزی به میزان منفی ۲۲۳ هزار و و ۹۰۷ میلیارد ریال زیان ده شده‌اند.

نکته جالب توجه آنکه عملکرد بانک مرکزی در شش ماهه نخست امسال به میزان ۶۲۶۱ میلیارد ریال زیان ده بوده است. البته بانک مرکزی یک نهاد سیاست‌گذار در حوزه پولی و بانکی بوده و یک بانک تجاری اقتصادی محسوب نمی‌شود و درآمد سالانه آن از محل جریمه‌های دریافتی به دلیل اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی و تسعیر ارز حاصل می‌شود.

با وجود زیان‌های انباشته چند ۱۰ هزار میلیاردی همچنان حقوق‌های نامتعارف و پاداش‌های گزاف صرفا بر اساس شناسایی سودهای موهوم به تعدادی از کارکنان و مدیران پرداخت می‌شود.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    حرامتان باشد

  • ناشناس ارسالی در

    بانک کشاورزی جز غارت منابع بیت المال کاری نمی کند

  • محسن ارسالی در

    8خداوندفقط این دولت ونابودکنه بااین عدال تش که من نظامی با16سال سابقه5ونیم میگیرم

  • بنده خدا ارسالی در

    آخرچرا آنقدر حقوق زیاد می‌دین خزانه راخالی میکنین چرا برای قشر ضعیف جامعه کاری نکنید حق مارو می‌دین به کارمندهای بانکها ودزدهای میلیاردی چرا به کارگرای ساختمانی عیدی نمی‌دین همش به کارمنداتون می‌دین خدانگزه ازتون

  • ناشناس ارسالی در

    این حقوق ها عدالت نیست، وقتی کارگر و بخش حقوقی با فشار کار حداکثر حقوق 3 و 4 میل ین تومنی دارند
    اگر این منابع عادلا نه توزیع میشد اینطور مردم دهک های پایین ناراضی و بی انگیزه نبودند
    اگر از ه مان ابندا کارمندان دولتی خصوصا بانکها به این پرداخت ها عادت نمیکردند ، بهره وری کشور اینطور نبود
    مفت خوری طولانی و سیستماتیک شود تیدیل میشود به حق و دیگه نمیشه به این راحتی این حقوق هار و کم کرد
    و از طرف دیگر جامعه بی بهره سرشار میشوند از حس نفرت و خستگی از این بی عدا لتی

  • ف.قاف ارسالی در

    حرام

  • بیکار ارسالی در

    این حقوق نیست
    از گوشت سگ حرام تره
    تو این شرایط فقر و تورم و بیکاری و بیماری
    لعنت لعنت بر کسی که این ح قوق رو براشون در نظر گرفته
    اگه یه نظامی که حافظ جان و مال مردم اینقدر بگیر ه حلالشه
    اما اینا چی

  • ف.قاف ارسالی در

    بانک ها همش ربا خواریه

  • افسانه صفری ارسالی در

    کاملا دروغه این چه خبری به خاطر خدا اینا چیه میگین و پخش میکنین من کارمند بانک سپه ام حقوق من به حداقل حقوقی که اینجا نوشتی نمیرسه تو روز کاری حتی ۱۰دقیقه استراحت نمیکنم کلا کار مفید و خدمت به مردم تو شلوغ ترین شعبه و سخت ترین شرایط کرونایی و شاید بتونم سالی یه بار چند روزی برم خانوادمو شهرستان ببینم اینقد وجهه کارمندای بانکو جلو مردم خراب نکنید چقد بی احترامی میکنن به ما اخه
    توی ادارات دیگه همه میرن دور کاری نماز و خیلی چیزا ارباب رجوع معطل میمونه کسی نیس رسیدگی کنه بیشتر از حقوق دارن مزایا و مرخصی و بدون استرس و فشار کاری خدا رو خوش نمیاد این همه بی ملاحطگی این همه دروغ

  • ناشناس ارسالی در

    این اخبار دروغ رو پخش میکنن که مردم نیبت به کارمندان بانک دیدگاه بد دارن.من خودم ماهی ۵ و نیم با اضافه کار میگیرم.این عد الت نیست.بازاری و کارگر ساختمون و بنا و نقاش و کارخونه دار وووو همه و همه هر وقت فشار روشون بیاد دستمزد و کالا رو گرون م یکنن .ولی کارمند یک یال باید صبر کنه برا ی ۱۵ تا ۲۰ درصد اضافه حقوق.در صورتی که ه مه چی ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش داره

  • سعید ارسالی در

    اولا از تیتری که زدین معلومه که فقط میخو اید مردم رو با بانکیا دعوا بندازین دوما نجومی کجا بود اینا میانگینه اکثر تحویلدا را با سایقه ۱۴و۱۵سال حدود۷تومن میگیرن با ید سرنخ این حقوقارو تو مدیران و ستاد و ا دارت بانکها پیدا کرد سوما همه چیز از پار سال تا حالا دو برابر شده هر کاسبی تا قیم ت خریدش میره بالا گرون میکنه کارمند یک ب ار در سال اونم ۲۵درصد افزایش داره چهارما کارمندان سیستم بانکی بالاترین ساعت کاری مفید در بین تمام ادارات در کشور رو دارن و با کلی مخاطرات و استرس روبرو هستن پس قاعدتا باید حقوق متناسب با شرایط کاری بگ یرن

  • محیا ارسالی در

    سلام
    کسی میدونی حقوق بانک چه دولتی چه خصوصی در ابتدای استخدام و بعد از ده سال چقدر هس؟برای تصمیم گیری به جواب این سوال نیاز دارم.

  • فاطمه ارسالی در

    از گوشت سگ حرومتره

  • بی سرزمین تر از بتد ارسالی در

    بله درسته
    وقتی مدیر عامل حقوق چند میلیارد تومنی بگیره وکسی به کسی نباشه
    میانگین همین میشه که میگید
    ولی کارمندان داخل شعبه با این همه کار چقدر بهشون میدید؟
    حقوق یک کارمند تامی ن اجتماعی هم پایه من 3/5 برابر هست ،
    فولاد که دیگه اصلا قابل مقایسه نیست< br /> مردم همین طوری با بانکی ها به لطف سیاست های غلط شما بد هستند،تلاش مضاعف شم ا قابل ......

  • ebi ارسالی در

    از گوشت سگ حرومترتون باشه ‌اون وقت میری بانک مثل حیون با ادم رفتار میکنن انگار طلب کارن .یه کارگر بیچاره ۱۲ ساعت کار کنه ماهی ۳و نیم اون وقت اینا پشت میز ماهی ۲۵ مییییلیون تموم ...حالا وام و بن کالا خرید خانه ماشین اینا به کنار .توووووف ایشاله گیر کنه

  • بهار ارسالی در

    سلام من کارمند بانک هستم حقوق ماه قبلم چهار میلیون و هفتصد بود از یه کارگر هم کمتر این دروغ و اراجیف چی هست می نویسید

  • علی ارسالی در

    سلام خودم کارمند بانک هستم من که تا حالا این حقوق ها رو ندیدم خودشم شعبه درجه 2 کار میکنم.

  • گلی ارسالی در

    اونوقت حقوق ارتشی با این همه سختی کار دو ری از خانواده بدی آب هوا باید کمتر از هم ه جا باشه خدا لعنتشون کنه 😑😭

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا این وامهای مفت از نظر شرعی ایراد د اره. من یک بار می خواستم پس اندازم را از حساب قرض الحسنه به حساب کوتاه مدت منتقل کنم رئیس بانک به من گفت این کار را نکن شانست برای برنده شدن در قرعه کشی زیاده!! ! گفتم این همه سال چیز درست حسابی برنده نشدم. بعد حدس زدم اینها از حساب قرض الحس نه به نفع خودشون استفاده می کنند. این هم وامهایی که به کارمندان بانک می دهند برا ی خانه برای ماشین برای .... و تقریبل همه حتی کارمندهای جز بانک خونه و ماشین دارن د آنهم از پس اندازهای مردم واقعا از نظر اخلاقی ایراد داره. لطفا نظارت بشه. دلیلی نداره که کارمند بانک با کارمند بقیه ساز مانها از نظر حقوق و مزایا و تسهیلات تفاو ت چشمگیر داشته باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    دروغه دروغه دروغه کارمند بانک ملی ام با ۱۸ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس دریافتیم ۵ تومن .

  • من ارسالی در

    من از کارمندان بانک نیستم ولی حقوقی که ک ارمندان بانک میگیرن همتراز با حقوق یه صن دوقدار بیمارستانه چون فیش های حقوقی هاشو ن رو دیدم دیگه کاری با حقوق و مزایا و کا رانه پرستارها و کادرهای پرستاری و پزشکی ندارم خیلی بده که رسانه ها کمر همت به تخ ریب عده ای از مشاغل و بزرگنمایی سختی کار دیگر مشاغل میکنه تا مردم رو به این قضاو ت های نابه جا بکشونه

  • Mjh ارسالی در

    نزنید این حرفها رو خداوکیلی
    یه کم بیشتر فکر کنید بعد تهمت بزنید ، من کارمند بانک مسکن هستم با ده سال سابقه و مدرک کارشناسی . به پیر به پیغمبر به حضرت عباس دریافتیم زیر ۶ میلیونه . این میانگین که میگند یا دروغه یا بالایی ها خیلی میخورند چیزی به کارمندان شعب نمیرسه .
    همه هم اگر کمی منصفانه قضاوت کنید میفهمید که کارمندی بانک نسبت به اکثر سازمانها خیلی خیلی سخت تر هست چون همش درگیر استرس و کسری آوردن و کلاهبرداری و ....هستند حتی تو ایام کرونا یه روز مرخصی هم نتونستیم بریم ولی ..... .
    از یه طرف هم مردم همه ی بدبختیاشون که ناشی از بی کفایتی مسئولین هست رو از چشم کارمندان بانک می بینند .

  • علی ارسالی در

    واقعا مایه شرمساری وخجالت است

  • سعید ارسالی در

    بنام خدا بانکداری بواسطه پشت میز نشینی ی کی از سخت ترین مشاغل در ایران است چرا ک ه در معرض انواع بیماریها هستی بدلیل نبود اوقات فراغت از ادامه تحصیل تفریح رسیدگی بخانواده ورزش و امثالهم محروم هستی و از لحاظ حقوق نسبت به سایر ادارات کمترین در یافتی را داری بنده رییس شعبه درجه 4 بوده ام و مدت 2 سال است بازنشسته شده ام دریا فتی حقوق اردیبهشت 1401 بنده کمتر از 6 تو مان بوده است. ازدرگاه خداوند متعال برای همه همکاران شاغل و بازنشسته سیستم بانکی آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

  • علی ارسالی در

    اول، اینها پول ها از خون سگ حرام ترتان ب اشد،
    دوم، دیدم دو تا کارمند بانک آ مدن و کامنت گذاشتن که دریافتی ما زیر 5 ت ومن هست. اره شما درست می کنید، اما مردم را خر فرض نکنید، شما عزیزم، چندتا وام چن د صد میلیونی بدون بهره گرفتید و حالا دار ید قسط هایش را پرداخت می کنید، وگرنه حقو ق اصلی شما ها همین 20 به بالا هست.
    سوم، چرا هر کارمند بانکی را که می بینی با دو و سه سال سابقه صاحب دو تا خونه، دو تا ماشین و غیره هست. توقع که ندارید مرد م فکر کنند کارمند های بانک ها خیلی باهوش هستند. در حالی که کارمندهای سایر ارگانه ای دولتی با چند سال سابقه هنوز مستاجر هس تند.
    یه داستان هم بگم، یه رفیق داش تم این یکی از بی عرضه ترین بچه های محل م ا بود، بعد از چند سال اون را داخل نمایشگ اه اتومبیل دیدم و می خواست ماشینش را عوض کنه، گفتم حیف این ماشین 405 هست یا این قیمت بدی است، مدلش 1400 هست. چرا می خواه ی بفروشی، می دونید جواب چی داد. گفتم من یه ماشین خارجی داشتم می خواستم خونه بخرم (خونه دوم) اون را فروختم، این هم ماشین خانمم بوده، حالا تا ماشین خوب بخرم، مدتی هست با این سر کار می روم، اما جلوی همکا رهام روم نمی شود با ۴۰۵ برم، حالا تا ماش ین خارجی بخرم این را می خواهم عوض کنم، ب ه نظر شما شغل این دوست ما چه بود که داخل سه ماه هم خونه ۵ میلیاردی بخره، هم ۴۰۵ مدل ۱۴۰۰ را در کلاس خوش نبیند.
    ای ن همه پول از کجا می‌آید.

  • امیرعلی ارسالی در

    با وجود امکان ارائه خدمات به صورت آنلاین چرا این همه کارمند استخدام می‌کنید که ت ورم ایجاد کنن؟؟
    کل مالیات ملت خرج عشق و حال کارمندان مفت خور بانک و ... می شه!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها