|
کدخبر: 328314

نرخ اجاره آپارتمان در این مناطق تهران | خانه ارزان شد؟

در این گزارش نرخ رهن و اجاره در دو منطقه تهران بررسی شده است.

اقتصاد نرخ اجاره آپارتمان در این مناطق تهران | خانه ارزان شد؟

مشکل رهن و اجاره به واسطه بالا بودن قیمت ها، همواره یکی از اصلی ترین مشکلات بوده است و بیشتر مردم مجبور شده اند واحد های کوچک را اجاره کنند.

سهم فایل‌‌‌های رهن کامل در بازار اجاره مسکن دو منطقه پرتقاضای تهران کاهش یافت.

برخی مناطق در تهران برای اجاره مسکن گزینه های مناسب تری را در اختیار مستاجران قرار می دهند. این مناطق از نظر امکانات و نوع آپارتمان ها از سایر بخش ها بهتر بوده، بنابراین تعداد معاملات مسکن در این مناطق بیشتر است.

تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها و تحقیقات میدانی درباره وضعیت بازار اجاره مسکن دو منطقه ۴ و ۵ شهر تهران در خردادماه، که دو کانون مهم و پرتقاضا برای جست‌‌وجوی آپارتمان‌‌‌‌‌‌های اجاره‌‌‌ای هستند نشان می‌دهد، طی روزهای اخیر، سهم واحدهای مسکونی اجاره‌‌‌ای با شرایط رهن کامل  نسبت به قبل کاهش یافته است و در مقابل بخش بیشتری از موجرها در این دو منطقه به فرمول ترکیبی دریافت اجاره‌‌‌‌بها (اجاره‌‌‌بهای ماهانه به‌علاوه پول پیش) روی آورده‌‌‌اند. در این فرمول ترکیبی نیز در برخی موارد وزن اجاره‌‌‌بهای ماهانه از وزن پول پیش بیشتر است.

قیمت-مسکن

در چند سال اخیر قیمت مسکن روندی افزایشی را در پیش گرفته است که می‌توان عواملی مانند وضعیت اقتصادی کشور، رشد نقدینگی، تورم عمومی، تورم نهاده‌های ساختمانی، انحصار دولتی زمین، کاهش عرضه مسکن، نوسانات بازار ارز و غیره را باعث گرانی قیمت مسکن دانست؛ همچنین دولت در چند وقت اخیر سیاست‌های مختلفی جهت عرضه مسکن به بازار انجام داده است. قانون وضع مالیات بر خانه‌های خالی یکی از این سیاست‌ها می‌باشد که دولت سعی دارد با شناسایی خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آن‌ها عرضه مسکن به بازار را افزایش دهد. اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه سیاست دیگری است که می‌تواند منجر به افزایش عرضه مسکن و کاهش تقاضای مسکن در جامعه شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها