|
کدخبر: 230719

پیش‌ بینی مهم از قیمت دلار در آستانه برگزاری مذاکرات

اگر افت قیمت دلار در روز دوشنبه ادامه پیدا کند، ممکن است که اسکناس امریکایی کف جدیدی را به ثبت برساند.اما معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد افت قیمت دلار بود. این اسکناس امریکایی دیروز با شروع معاملات نقدی کاهشی ۱۵۰ تومانی به خود دید و در معاملات ابتدایی بر روی ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.

این روند کاهشی قیمت دلار به همین جا ختم نشد و در ادامه ساعات کاری روز یکشنبه شاهد افت دوباره قیمت دلار بودیم. در ساعت ۲ بعد‌از‌ظهر دیروز اسکناس امریکایی با شکست کف حمایتی مهم ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان در پله ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

به باور معامله‌گران هسته مرکزی بازار ارز تهران، شکست این کف حمایتی می‌تواند اتفاق مهمی در روند قیمت دلار برای روز‌های اخیر باشد. آنها بر این باورند که در صورت ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی برای مدتی نوسان در این کانال ادامه خواهد داشت.

اگر افت قیمت دلار در روز دوشنبه ادامه پیدا کند، ممکن است که اسکناس امریکایی کف جدیدی را به ثبت برساند. همچنین دلار ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومانی می‌تواند عاملی برای ورود موج جدیدی از فروشندگان به بازار شود.

پیش‌بینی تحلیل گران از قیمت دلار

امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ادامه دور هشتم مذاکرات وین بعد از یک تنفس کوناه مدت برگزار می‌شود. تحلیل گران باور دارند که معامله گران در دوران مذاکرات هسته‌ای توان افزایش معنادار قیمت بالای مرز ۳۰ هزار تومان را ندارند و بیشتر به دنبال آن هستند که از تغییرات قیمت در بازه ۲۹ هزار و ۴۰۰ تا ۲۹ هزار و ۹۰۰ تومانی کسب سود کنند.

اما معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش‌بینی کرده اند؟

پیش‌بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی شب گذشته ۸ هزار و ۹۰ تومان اعلام شد. قیمت طلایی درهم نیز شب گذشته بر روی ۸ هزارو ۷۵ تومَان قرار گرفت. معامله گران معتقدند اگر قیمت درهم بالای این عدد برسد، رسیدن آن به ۸ هزار و ۱۵۰ تومان نیز محتمل است.

پیش‌بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پست خطی شب گذشته بر روی ۲۹ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه شب ۱۵۰ تومان کاهش را تجربه کرده بود.. بنابراین معامله گران دلار فردایی قیمت دلار امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار بر روی ۲۹ هزار و ۴۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت شنبه شب ۵۰ افت کرده بود.

شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۹ هزار و ۴۹۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش‌بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ پایین می‌رود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها