|
کدخبر: 144826

نوسان شدید در راه بازار ارز؟

در پنجمین روز هفته، دو اتفاق مهم در بازار رخ داد؛ اولی حفظ حمایت ۱۱ ملییون و ۷۰۰ هزار تومانی در بازار سکه بود و دومی، خروج موقت کاهشی ها از بازار ارز؛ دلار در روز چهارشنبه توانست کمی از سطح ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی بالا بیاید و سکه هم به کمک همین اتفاق تا نقطه ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رشد کرد.

اقتصاد نوسان شدید در راه بازار ارز؟

با وجود رشد دلار در روز چهارشنبه، فعالیت بسیاری از معامله گران در بازار کاهش پیدا کرده بود و تمایلی به خرید و فروش نداشتند. بر اساس صحبت های بازیگران ارزی، نوسانات رفت و برگشتی و محدود دلار از اوایل آذرماه موجب شده است که عده زیادی از معامله گران از روند بازار خسته شوند و ترجیح دهند که موقتا خرید و فروشی را صورت ندهند. تحلیل گران فنی عنوان می کنند که بازار در یک موج کم نوسان و خسته کننده قرار گرفته است که در صورت ادامه، نوسان گیران را تا حد زیادی از بازار خارج خواهد کرد.

سرنوشت بازار پس از موج کم نوسان

برخی از بازیگران فنی اعتقاد دارند، پس از این موج خسته کننده، نوسان شدیدی در بازار ارز رخ خواهد داد. آنها اعتقاد دارند قبل از رسیدن به ماه یازدهم سال، روند کم نوسان خاتمه می یابد. در واقع تعداد زیادی از آن ها باور دارند، با نزدیک شدن به پایان دوران فشار حداکثری، فروش های ارزی افزایش پیدا خواهد کرد و به تبع آن، قیمت دلار از کانال ۲۵ هزار تومانی خارج خواهد شد. با این حال، کسانی که در بازار حضور دارند و در روز چهارشنبه از محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی حمایت کردند، اعتقادی ندارند که پس از پایان موج خسته کننده، نوسان کاهشی جدیدی در راه باشد. آن ها باور دارند که وضعیت اقتصاد کلان از رشد قیمت ارز حمایت خواهد کرد و با کاهش جو مربوط به اخبار سیاسی شکست ترامپ، به تدریج خریداران به بازار بازخواهند گشت. از نگاه آنها، در بازار داخلی حساب زیادی روی آمدن بایدن باز شده است و زمانی که معامله گران متوجه شوند، از برداشته شدن سریع تحریم ها، خبری نیست، بار دیگر خریدهای خود را آغاز خواهند کرد. البته سال ۹۷، پس از اینکه دلار ریزش سنگینی را تجربه کرد، در مدار نزول تدریجی قرار گرفت.  برخی فعالان باور دارند که بازار ارز از آذرماه ۹۹ وارد موج نزولی تدریجی دیگری شده است. اگر این دیدگاه صحیح باشد، باید انتظار خروج بیشتر نوسان گیران از بازار ارز را داشت.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر