|
کدخبر: 136200

عرضه فراوان روغن جامد از هفته آینده

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته‌بندی ۵ کیلویی به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود.

اقتصاد عرضه فراوان روغن جامد از هفته آینده

عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روغن خام به عنوان ماده اولیه تولید روغن جامد به وفور در کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار تن روغن خام در بازرگانی دولتی داریم، ضمن اینکه ۳۰۰ هزار تن روغن خام در مسیر داریم و این در حالی است که بخش خصوصی هم موجودی مطلوبی از روغن خام دارد.

او با اشاره به اینکه مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است، افزود: برای تعادل بخشی به بازار هم برای واردات روغن خام اقدام کرده‌ایم و هم روند تولید روغن جامد در کشور سرعت گرفته و برنامه داریم تا به روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری ببخشیم.

قبادی گفت: در موضوع روغن مشکل به وجود آمده بیشتر از حمل‌ونقل ناشی می‌شود، یعنی تانکر‌های خاصی امکان جابه‌جایی روغن را از مخازن جنوب به کارخانه‌های کشور دارند که با هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشی به توزیع روغن از طریق تانکر‌های خاص اقدام کرده‌ایم که امیدواریم به زودی یعنی تا هفته آینده در نتیجه این اقدام، روند توزیع و فراوانی روغن جامد نیز مناسب شود و مصرف‌کننده‌ها به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

او با بیان اینکه تا یک هفته آینده روغن جامد در بسته‌بندی ۵ کیلویی نیز به وفور در سطح خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود از مصرف‌کننده‌ها خواست نسبت به فراوانی محصول اطمینان داشته باشند و فقط به اندازه مورد نیاز برای تهیه این محصول اقدام کنند.

 

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین گفت: یک هفته تا ۱۰ روز آینده شرایط قیمتی مرغ نیز با رسیدن تولیدات جدید به بازار مناسب و مساعد می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • انصاری ارسالی در

    روغن جامد برای قلب فوق العاده مضر هستش و استفاده اش منسوخ شده. بدبختانه با سرعتی سرسام آور به دره بدبختی در حال سقوط هستیم. متاسفم.

ارسال نظر