|
کدخبر: 132682

نشانه‌ های باخت ترامپ در قیمت های بازار

باخت ترامپ در انتخابات امریکا چقدر جدی است؟ رفتار بازارهای جهانی نشان می‌دهد احتمال باخت ترامپ در این انتخابات به شدت افزایش یافته است. گزاره‌ای که از غروب امروز قوی و قوی‌تر شده است.

اقتصاد نشانه‌ های باخت ترامپ در قیمت های بازار

شاخص داوجونز منفی شده، قیمت جهانی طلا افزایش یافته، شاخص ارزش دلار نزولی شده و بیت کوین هم پس از توییت‌های تهدیدآمیز ترامپ روند صعودی به خود گرفت. شاید هرکدام از این‌ها نشانه‌هایی برای باخت ترامپ در انتخابات امریکا باشد.

با منفی شدن شاخص داوجونز و نزدک شاید نخستین نشانه‌های باخت ترامپ در حال ظهور باشد.

اما علاوه بر بازار سهام، در بازار طلا و دلار نیز نشانه‌هایی مبنی بر برد احتمالی بایدن به چشم می‌خورد.

قیمت طلا در ساعت ۱۹ امروز پنج دلار دیگر افزایش یافته است. اقتصادنیوز در این مورد توضیح داده است: دلیل این افزایش قیمت طلا را می‌توان در افزایش شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات دید. نکته‌ای که به خوبی در بنگاه‌های شرط بندی نیز مشهود است. طبق آخرین آمار شرط‌بندی دقایق پیش، شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات ۸۲.۹ درصد شد. علاوه بر چرخش ایالت ویسکانسن، میشگان نیز به نفع بایدن چرخیده است. در صورتی که بایدن موفق به حفظ وضعیت خود در دو ایالت میشیگان و ویسکانس شود و نودا را از دست ندهد او پیروز انتخابات ۲۰۲۰ امریکا می‌شود.

دلیل روی خوش طلا به بایدن به این دلیل است که بایدن سیاست‌های فوق انبساطی را در صورت انتخاب، جهت احیای اقتصاد و مقابله با کرونا برنامه‌ریزی کرده است. سیاست‌های مانند بهبود زیرساخت‌های سبز در امریکا و کمک‌های مالی پر هزینه. از دید سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاران دولت بایدن با این سیاست‌ها نرخ تورم را بالا خواهد برد و در نتیجه دارایی‌هایی مانند طلا که خاصیت پناه‌گاهی دارند جذاب می‌شوند. در مقابل شاخص دلار با ارزش تضعیف شده رو به کاهش می‌رود.

شاخص دلار به همین دلیل از صعود چشمگیر خود پایین آمده و اکنون ۰.۰۷ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، واکنش بیت کوین نیز قابل توجه است. سایت خبری بااقتصاد دقایقی پیش گزارش داد: قیمت بیت کوین با توئیت‌های تهدیدآمیز ترامپ علیه بایدن از مرز ۱۴ هزار و ۲۰۰ دلار هم گذشت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها