|
کدخبر: 128707

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

کاهش قیمت سکه درحالی رقم می‌خورد که نرخ دلار در بازار داخلی سیر صعودی شدیدی را پشت سر می‌گذارد. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

اقتصاد قیمت سکه در سراشیبی سقوط

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۲۳ مهر با ۱۱¡۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در فقدان عوامل مثبت تاثیرگذار بر صعود این فلز ارزشمند، در ساعات ابتدایی معاملات روز پایین مرز روانی مهم ۱۹۰۰ دلاری جای گرفت. اما در ادامه روز بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (ساعت۱۶ به وقت تهران) به ۱۹۰۷ دلار و ۳۶ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییری نداشت و در ۱۹۰۸ دلار و ۳۰ سنت ماند.

به‌زعم کارشناسان دلار رشد قوی داشته و به‌نظر می‌رسد عامل اصلی تاثیرگذار بر طلا بوده است و خوش‌بینی به تصویب بسته محرک مالی جدید آمریکا نیز درحال ضعیف شدن است. شاخص دلار تحت‌تاثیر ابهامات نسبت به ساخت واکسن کووید-۱۹ که تقاضا برای این ارز به‌عنوان دارایی امن را تقویت کرد، روز سه‌شنبه از پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر خود بهبود یافت و در معاملات روز چهارشنبه ارزش خود را حفظ کرد.

کاهش اندک سکه

در جریان معاملات روز چهارشنبه هر قطعه سکه طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۰۰هزار تومان قیمت خورد که کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز گذشته نشان می‌دهد. از طرفی قیمت نیم‌سکه که درحال افزایش بود کاهش یافت و به قیمت ۸میلیون و ۹۵۰هزار تومان معامله شد و ربع سکه به ۶ میلیون تومان رسید. کاهش قیمت سکه درحالی رقم می‌خورد که نرخ دلار در بازار داخلی سیر صعودی شدیدی را پشت سر می‌گذارد. همچنین قیمت اونس طلا در بازار جهانی از بعد خارجی نیز روزهای پرتنشی را تجربه می‌کند. با توجه به نوسانات طلای جهانی، آنچه موجب افزایش بی‌سابقه قیمت سکه شده است، رکوردشکنی‌های دلار دربازار ارز است.

یکی از دلایل افت قیمت سکه، افزایش شدید روزهای قبل بود که به‌دلیل خریدهای سنگین صورت گرفته بود. معامله‌گران روز چهارشنبه کمی از خریدهای روز قبل سودگیری کردند و همین عامل قیمت این فلز گرانبها را تحت فشار قرار داد. در کنار این، نزول موقت طلای جهانی به زیر هزار و ۹۰۰ دلار و کمرنگ شدن انتظارات افزایشی به کاهشی‌ها کمک کرد که قیمت سکه را پایین‌تر ببرند. البته در اواسط روز که دلار در راه کاهشی قرار گرفته و به سطح ۳۱هزار و ۵۰۰ تومانی نزدیک شده بود، سکه افت بیشتری را به ثبت رساند و حتی به زیر مرز ۱۶ میلیونی رفت.

سکه از نزدیکی محدوده ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بود که یکبار دیگر مورد حمایت خریداران قرار گرفت. عامل اصلی برگشت خریداران به بازار در این نقطه، افزایش تقاضا برای دلار بود که موجب شد اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۳۲ هزار تومانی حرکت کند.

با توجه به چنین اتفاقاتی در روز چهارشنبه می‌توان گفت تا زمانی که قیمت دلار در بازار داخلی کاهشی نشده است، سکه حتی به نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی هم زیاد توجهی نمی‌کند. روند قیمتی دلار تعیین‌کننده آینده قیمت سکه خواهد بود و کاهش و افزایش طلای جهانی احتمالا تنها در سرعت حرکتی بازار سکه اثرگذار خواهد بود و توانایی جهت‌دهی به بازار را نخواهد داشت.

 

منبع: تجارت نیوز
  • غلامحسن ارسالی در

    سکه ده ریال سقوط کرد یک دفعه از یک میلیو ن تومان به شانزده میلیون تومان رسید

  • ناشناس ارسالی در

    کاهش قیمت سکه مثل گرانی باشیب بسیار ملایم انجام می گیرد چه سراشیبی کشکه

  • ناشناس ارسالی در

    هزار تومان میارین پایین فردا یک میلیون م ی برین بالا مردم به این حرفها اعتماد ندا رند

  • ناشناس ارسالی در

    احسن خوشم اومد

  • ناشناس ارسالی در

    زر زر الکی....

  • حح ارسالی در

    همه اومدن بخورن برن خیلی کاهش داشت وقتی رسد ب ۲ میلیون بگو شیییبب سرازیری🤐🤐🤐🤐🤐🤐 🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐🤐

  • ژان ژاک روسو ارسالی در

    دروغ شده همه چیز شما.
    کدوم سقوط

  • فاطمه ارسالی در

    خاک برسردولت...

  • ناشناس ارسالی در


    حرفهای دوپهلوی آقای رئیس یکی از عوامل افزایشی شدن قیمت ارز وطلا وکالاها در این روزها شده
    من فقط دعا میکنم هرچه زودتر ارزش پول ملی مان به قیمتهای سال ۱۳۹۶ کاهش یابد
    کشورمان بااین همه منابع وثروتهای خدادادی نباید اینجور روزهای تلخ اقتصادی را شاهد باشیم
    وقتی میگی دلار ۳۰ هزار تومن یعنی
    ۳۰ هزار تا درد مصیبت وگرفتاری به مردم تحمیل میشه
    من دست هر کسی که باهر سیاستی
    عامل کاهش قیمتها ثبات دائمی بشه میبوسموتا آخر عمر دعا گوی خودش وخانواده اش خواهم بود
    درود بر همه ملت ایران در کل دنیا
    پاینده باد کشورمان

  • ناشناس ارسالی در

    تف به شرف نداشتتون
    شرمتان باد

  • ناشناس ارسالی در

    آنهایی که این خبرا را مینویسند حتما رشوه بگیر هستند یا یک نوع انگل و نادان که خو ن مردم را میخواهند کثیف کنند ..وگرنه با این توصیف ها دهن خود را باید می‌بست هروق ت سکه بهار آزادی به اندازه حقوق کارگر رس ید فک بجونبونه ..نه اینکه سکه گرمی از حق وق کارگر رفته بالا...بنده خدا آنهایی که مهریه زنشون باید بدن فکر کنم الان خودکشی کردند وگرنه تا دو قرن بعد هم نمیتونن پس بدن با این حقوق ...بمیرید ..

  • حامد ارسالی در

    متاسفم برای شما که اخبار دروغ به مردم می دید طلا روز بروز در حال بالا رفتنه اونوق ت شما میگید در سراشیبی سقوط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها