|
کدخبر: 127858

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه (۹۹/۰۷/۲۰)

در ادامه نوسانات افزایشی طلا، سکه که از ابتدای هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته است روز شنبه ۱۹ مهر ماه این سیر شدت بیشتری یافت. اما آخرین قیمت سکه و طلا تا پیش از امروز ۲۰ مهر چقدر بود؟

اقتصاد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه (۹۹/۰۷/۲۰)

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۱۹ مهر با ۶۳،۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: اونس طلا در هفته گذشته بازار جهانی پس از شروع پرتلاطم معاملات در روز دوشنبه، موفق شد هفته را با عملکرد مثبت به پایان برساند و تحت تاثیر دورنمای انتخابات ریاست جمهوری متلاطم امریکا، نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته معامله شد از طرفی نیروی صعودی جدید بازار طلا در معاملات روز جمعه کمک کرد بهای این فلز ارزشمند رشد یک درصدی برای کل هفته را ثبت کند.

هر اونس طلا در معاملات روز جمعه ۳۶ دلار و ۳۷ سنت معادل ۹۷/ ۱درصد افزایش یافت و در قیمت ۱۹۳۰ دلار و ۲۳ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از ۱۸ سپتامبر به این طرف بود.کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند فضا برای صعود بیشتر قیمت طلا در معاملات هفته جاری وجود دارد؛ اما متقاعد نشده‌اند که مرز ۲۰۰۰ دلار به‌زودی شکسته خواهد شد.

سکه از ۱۵ میلیون فراتر رفت

در ادامه نوسانات افزایشی طلا، سکه که از ابتدای هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته است روز شنبه ۱۹ مهر ماه این سیر شدت بیشتری یافت و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان، نیم سکه به ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، همچنین ربع سکه به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه گرمی به ۲ میلیون و ۶۶۰هزار تومان رسید. سکه و ارز در بازار نسبت به روزهای قبل با افزایش چشمگیر همراه شده‌اند که یکی از دلایل اصلی اعمال تحریم‌های مجدد برخی بانک‌های ایرانی است، جو روانی حاکم در بازار ارز موجب شده تا بار دیگر نوسانات شدید قیمتی در بازار سکه به‌وجود‌‌اید و دلار نیز از سد قیمتی ۳۰ هزار تومان عبور کرده است و از طرفی طلا در بازار جهانی نیز به شدت در حال افزایش است.

در بازار سکه هم دیروز حجم خریداران زیاد شده بود و کمتر کسی مایل بود در سقف تا‌ریخی قیمت این فلز گرانبها اقدام به فروش کند. سکه‌های کوچک نیم و ربع هم در نخستین روز هفته با افزایش قیمت مواجه شدند. نیم سکه در کانال ۸ میلیونی به پیشروی خود ادامه داد و ربع سکه تا‌ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت.

قیمت انواع سکه دیروز در بازار حباب داشت و همین مسئله هیجانی بودن قیمت‌ها را آشکارتر می‌کند. با این حال، در دوران حبابی قیمت‌ها، تقاضا کاهش پیدا نکرده است و نگرانی نسبت به آینده، افراد زیادی را وارد بازار کرده است. در چنین شرایطی، به‌نظر می‌رسد بازارساز نسبت به دوران گذشته وظیفه خطیرتری بر دوش دارد و این وظیفه هم بیشتر در بحث مدیریت انتظارات است.

بازار ارز و سکه مشخصا منتظر سیگنالی از سوی بازارساز هستند که به آنها وعده آرامش دهد. جذاب کردن بیشتر ریال یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند تا‌ حدی از شدت التهاب بازارها بکاهد. با این حال، فعلا معامله‌گران بازارها نقشه راهی مشاهده نکرده‌اند که سیاست‌گذار بخواهد از آن برای عبور از وضعیت نوسانی فعلی استفاده کند.

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    ماشالا دولت همیشه در صحنه.

  • ناشناس ارسالی در

    روحانی مچکریم

  • ناشناس ارسالی در

    علی برکت الللللللللللللللللللللللللللللله

  • ناشناس ارسالی در

    واقعاحسن کلیدسازشاهکارکردی خداوکیل این مردم توان اینقدرگرانی رادارند به تمام قولهایی که به مردم داده بودی برعکس عمل کردی ممنون از لطف بیکران شما

  • ناشناس ارسالی در

    سکه هنوز در برابر اجناس دیگر ازجمله مسکن وغیره که صدبرابر شده خیلی پایین هست باید بیش از ۳۰ میلیون باشد چون طلا هست که اعتبار خزانه دولت هست تازه شلغم وسبزی خوردن هم خیلی قیمتش بیشتر از سکه گران شده وخدائیش اسم سکه ودلار بد در رفته در حالیکه مسکن وبورس ده برابر بیشتر از طلا وسکه ودلار گرانتر شده است درواقع دلار وسکه وطلا مظلوم واقع شده اند

  • ناشناس ارسالی در

    ما نمی دانیم چه کار کنیم با این همه گران ی،، ما کم اوردیم،، نمیدانم این دولت چه ف کری میکنند بخدا نداریم فکری به حال قشر کم درآمد کنید

  • ناشناس ارسالی در

    توروخدانمیتونی مملکتوبچرخونی بروگم شوبیشرف این چه وضعیه شب میخوابی فرداهمه چی چندبرابرمیره گرون میشه اخه این مملکت مگه صاحب نداره این مردم دیگه توانشوندارن دیگه تحملشون تموم شده درامدکارنیست تورم روزبه روزمیره بالاالان به خاطرنداری زنم طلاق گرفته الان ازمن سکه میخوادمن بیکارازکجااین مبلغ سکه بدم ازکجابیارم سکه که میره بالازنهاهم میرن مهریه رومیذارن اجرا به قران ندارم مادردمونوبه کی بگیم

  • نامشخص ارسالی در

    بداد ملت برسین
    گرونی تا کجا میخواد پیش بره
    مسئولین محترم پاسخ بدین به زجر گرونی و نداری مردم.
    یارانه ای که به مردم میدین خودتون بگین خداییش بدرد هیچی نمیخوره...کجائین دلسوزان تظاهر نما.
    خودتون گرسنه نیستین درک مردم هم نمیکنین.مسئول محترم تا خودش طعم مداری را نکشه درک ما هم نمیکنه.....و هزار درد دل ناگفته...

  • ناشناس ارسالی در

    دریک کلمه کم آوردیم

ارسال نظر