|
کدخبر: 127646 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌‌ نیوز:

هجوم سرمایه‌ گذاران به بازار جدید خوراک مرغ

یکی از مزایای خوراک حشره آن است که محصولات تولیدشده، سازگار با محیط‌زیست هستند و به چرخه زیست‌محیطی باز می‌گردند. گفته می‌شود که پسماند حاصل تقریبا در حد صفر است.

اقتصاد هجوم سرمایه‌ گذاران  به بازار جدید خوراک مرغ

غول‌های صنعت خوراک طیور به دنبال به دنبال بهره‌برداری حداکثری از یک بازار جدید هستند. بازارسنجی‌ّها حاکی از آن است که بازار خوراک حشره، دورنمای بسیار درخشانی دارد و می‌تواند نیاز فزاینده پرورش‌دهندگان به نهاده‌های سنتی را تا حد زیادی تعدیل کند. تحقیقات و پژوهش‌های علمی نشان می‌‌دهد که این خوراک مکمل در کنار توجیه اقتصادی، نرخ تبدیل خوراک به گوشت و تخم‌مرغ را به مقدار قابل‌‌توجهی افزایش می‌دهد. طبق آخرین خبر منتشر شده یک شرکت فرانسوی مطرح می‌خواهد سهم خود را از این بازار جدید به دست آورد. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

بالاترین سرمایه جذب‌شده

سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف روی یک حوزه به نسب بکر و سودآور دست گذاشته‌اند. سرمایه‌گذاری در تولید خوراک حشره روز به روز افزایش می‌یابد. این بار شرکت بزرگ Ÿnsect موفق به جذب سرمایه‌ای بسیار زیاد از سرمایه‌گذاران مختلف جهان شده است. علاوه این مدیران شرکت اعلام کرده‌اند که بودجه‌ای که قبلاً برای این حوزه اختصاص داده بودند را دوباره تمدید می‌کنند. این شرکت قبلاً ۲۴۵ میلیون دلار به این بخش اختصاص داده بود. Ÿnsect سال گذشته هم موفق شده بود حدود ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه را برای حضور موثرتر در این بازار جذب کند. به‌این‌ترتیب تاکنون ۴۲۵ میلیون دلار  سرمایه جذب شده است. مدیران این شرکت می‌گویند که فرانسه به صدر جدول تولیدکنندگان این خوراک جدید طیور تبدیل می‌شود چون این بالاترین سرمایه تزریق شده به بازار خوراک حشره است.

محصولات سنتی را جایگزین کنیم

Ÿnsect با تکیه بر این مقدار سرمایه می‌تواند مزارع حشره خود را به مقدار قابل‌توجهی توسعه دهد. در حال حاضر مزارع حشره شرکت در شمال فرانسه در حال ساخت است. طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده قرار است که این واحدها به زودی شروع به کار کنند. علاوه بر این فرانسوی‌ها قصد دارند با جذب هرچه بیشتر سرمایه‌ آمریکایی‌های، خطوط تولید مشابهی را در آمریکای شمالی دایر کنند. Ÿnsect  برنامه جاه‌طلبانه‌ای برای حضور بیشتر و کارآمدتر در بخش تولید حیوانات خانگی برای خود تعریف کرده است.

Ÿnsect در سال ۲۰۱۶ اولین واحد تولیدی خود را در شهر Dole دایر و فعالیت خود را آغاز کرد. برای اولین بار نام این شرکت بعد از ثبت اختراع خوراک کرم بر سر زبان‌ها افتاد. از این رژیم غذایی برای تولید انواع محصولات پروتئینی و البته کمپوست (کود) استفاده می‌شود. در حال حاضر مهم‌ترین محصول تولیدی آن ŸnMeal نام دارد.

طبق ادعای مدیران این شرکت تکیه بر محصولات حشره‌محور توجیه اقتصادی زیادی دارد. آنها می‌‌گویند که وقت اعمال یافته‌های علمی فرا رسیده است و باید هر چه زودتر به فکر جایگزینی خوراک دام و طیور سنتی با نوع جدید بود. طبق اعلام Ÿnsect رقم قراردادهای این شرکت تاکنون به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده که نشان‌دهنده رضایت کامل پرورش‌دهندگان از رژیم غذایی جدید است. آنها می‌گویند که پرورش‌دهندگان بخش‌های مختلف به کارایی محصولات حشره‌محور پی‌برده‌اند. بر این اساس ادعا می‌شود که خوراک حشره عملکرد قزل‌آلای رنگین‌کمان را تا ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد؛ تلفات مزارع پرورش میگو را به شدت کاهش می‌دهد (تا ۴۰ درصد) و بیماری‌‌های پوستی سگ‌ها را به شکل معناداری کاهش می‌دهد.

مزیت دیگر این حوزه غذایی جدید آن است که محصولات تولیدشده طبیعت دوست هستند و به چرخه زیست‌محیطی باز می‌گردند. گفته می‌شود که پسماند حاصل تقریباً در حد صفر است. امید به کاهش تولید گازهای مخرب گلخانه‌ای انگیزه شرکت‌ها را دوچندان کرده و با استقبال دولت‌ها مواجه شده است.

در حال حاضر مهم‌ترین مشتری Ÿnsect شرکت Skretting است. این شرکت به نوبه خود مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک آبزیان در جهان به شمار می‌آید. Compo Group خریدار بعدی این شرکت است. این شرکت معتبر اروپایی در زمینه کود و گیاه فعالیت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها