|
کدخبر: 287174

درس های تبلیغات دیجیتال به تبلیغات محیطی

شیوه های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد و معمولا شرکت ها برای این که بهتر نتیجه بگیرند به دنبال موثرترین شیوه ها می گردند تا بتوانند میزان فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهند و میزان سود بیشتری از بازار تجارت به دست بیاورند.

در گذشته برای این که یک شرکت بتواند خود را در سطح یک شهر یا محله به محیط اطراف معرفی کند دست به تبلیغات محیطی می زد. تبلیغات محیطی دارای ضعف های زیادی بود و در بسیاری از مواقع توسط مشتری هدف دیده نمی شد و به نتیجه قابل قبولی نمی رسید.

بزرگترین بدی شیوه تیزر تبلیغاتی محیطی این بود هر کجا که نصب میشد فقط کسانی که از مقابلش رد می شدند این امکان وجود داشت یا ممکن بود از طرف آنها مورد بازدید قرار بگیرد. همین ضعف باعث می شد این تیزرها توسط افراد زیادی بازدید نشوند.

به مرور زمان که تکنولوژی پایش به تبلیغات باز شد این امکان را فراهم آورد که تیزر توسط افراد بیشتری مورد بازدید قرار بگیرند. در این شیوه نه تنها بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند بلکه بسیار هدف مند تر هم به آن مخاطبی که نیاز به آنها دارد نمایش داده می شوند.

امروزه بسیاری از کسانی که به دنبال چیزی هستند بر روی موتورهای جستجو به دنبالش می گردند. مهندسان با کمک ابزاری مثل سئو کاری می کنند که تیزر تبلیغاتی توسط آن کسی که به دنبال موضوع مرتبط است بازدید شود.

بازدید هدفمند تیزهای دیجیتال کمک می کند تا شرکت ها به مشتریان هدف واقعی دسترسی پیدا کنند و بتوانند محصولات خود را برای آنها به نمایش بگذارند. این امکان خوب تیزرهای تبلیغاتی دیجیتال باعث می شود تا شرکت ها به اهداف از پیش تعیین شده تجاری خود بسیار نزدیک شوند.

هدف نهایی تمامی شرکت ها این است که خود را برای مشتریان بیشتری به نمایش در بیاورند. شرکت ها در شیوه تبلیغات دیجیتال به این مهم دست پیدا کرده اند و فارغ از منطقه ای که در آن حضور دارند می توانند خود را در سطح کشوری یا جهانی به نمایش بگذارند تا به بازارهای بیشتری دسترسی پیدا کنند.

تبلیغات-دیجیتال-1

تبلیغات دیجیتال یعنی چه؟

شیوه ای از تبلیغات است که در آن هیچ گونه ابزار فیزیکی مثل کاغذ وجود ندارد که به دست مشتری داده شود. در این شیوه شرکت ها به سراغ افراد یا موسساتی می روند که در این زمینه فعالیت دارند و می توانند به شرکت ها برای انجام چنین تبلیغاتی کمک های لازم را بنمایند.

تبلیغات دیجیتال به محیط زیست هیچ گونه آسیبی نمی رساند:

بزرگ ترین خسارتی که تبلیغات محیطی می زد به محیط زیست بود. برای این که برگه های تبلیغاتی در جایی نصب شده و یا به دست کسانی برسند نیاز بود تا به تیراژ بالا چاپ شوند. چاپ شدن این برگه ها باعث می شد تا سالانه تعداد درختان زیادی قطع شوند.

قطع شدن درختان بر روی آب و هوای سیاره زمین تاثیرات زیادی گذاشته و خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست زده است. اگر شیوه تبلیغات دیجیتال توسط انسان ها ابداع نمی شد و با همان سرعت قبلی درختان قطع می شدند دیگر محیط زیستی باقی نمی ماند.

بزرگترین مزیت تبلیغات دیجیتال این است که در فضای دیجیتالی جریان دارد و به دست مشتریان می رسد و لازم نیست هیچ گونه درختی قطع شود. کشف این شیوه باعث شد تا محیط زیست زمین به میزان زیادی از خطر نابودی نجات پیدا کند.

البته هنوز هم درختان قطع می شوند ولی دیگر این خسارات به گردن شرکت های تبلیغاتی نیست زیرا تا حد زیادی شیوه تبلیغ محیطی کم شده است. بیشتر شرکت ها به علت خسارات کمی که شیوه تبلیغات دیجیتال به جا می گذارد از آن استقبال کردند و برای بیشتر دیده شدن به سراغش رفتند.

تبلیغات-دیجیتال-2

تبلیغات دیجیتال تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطبان هدف می گذارد:

شرکت ها همواره به سراغ شیوه های تبلیغاتی می روند که بیشترین میزان تاثیر را بر روی مخاطب هدف بگذارد و بتواند به بهبود وضعیت اقتصادی آنها کمک کند. وقتی صحبت از تاثیر ساخت تیزر تبلیغاتی می کنیم باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هیچ شیوه ای به وجود نمی آید اگر شیوه قبلی دچار ضعف نباشد.

همیشه شیوه های جدید چه در تبلیغات و چه در کارهای دیگر به این دلیل به وجود می آیند که ساختار قبلی دچار ضعف هایی است و باید برطرف شود. دقیقا تبلیغات دیجیتال آمده است تا تاثیر بسیار بیشتری بر ذهن مخاطب هدف بگذارد.

در تبلیغات محیطی مخاطب صرفا با یک تکه کاغذ یا بنر مواجه می شود که اگر سواد نداشته باشد اصلا متوجه نمی شود بر روی آن چه چیزی نوشته شده است. در تبلیغات دیجیتال امکان جان بخشیدن به تیزر وجود دارد که همین مورد باعث می شود تا تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب بگذارد.

در تبلیغ محیطی حتی آنهایی که سواد هم دارند در بسیاری از اوقات حتی حوصله ندارند تا آن را مطالعه کنند تا بفهمند چه چیزی بر رویش نوشته شده که همین تاثیر پایینش را نشان می دهد، ولی در یک تبلیغ دیجیتال مخاطب به تماشای یک تیزر جان دار می نشیند که همین خود باعث موثر بودنش می شود.

در تبلیغات دیجیتال دسترسی بیشتری به مشتریان نسبت به شیوه محیطی وجود دارد:

یکی از مهم ترین نکاتی که در تیزر تبلیغاتی دیجیتال وجود دارد این است که شرکت ها فارغ از این که در کجا هستند می توانند دست به جذب مخاطب بزنند. هر شرکتی می تواند در منطقه در کشور و حتی در سطح جهان خود را در معرض نمایش بگذارد و مشتری جذب کند.

در شیوه محیطی فقط کسانی که از جلوی تیزر رد می شدند می توانستند آن تبلیغات را مشاهده کنند که یک ضعف بسیار بزرگ به حساب می آمد. یعنی میزان افرادی که ممکن بود از جلوی تبلیغ رد شوند حتی اگر زیاد هم بوده باشد از کجا معلوم اصلا به آن توجهی داشته بوده باشند.

در شیوه تبلیغات دیجیتالی بیشتر مشتریان از طریق موتورهای جستجو به سراغ چیزی که به دنبالش هستند می آیند و معمولا میزان توجه قابل قبولی به این شیوه از تبلیغات می شود که برای جذب مشتری بسیار موثر عمل می کند.

تبلیغات-دیجیتال-3

تبلیغات دیجیتال هدفمند تر از تبلیغات محیطی است:

در گذشته برای پخش تبلیغات محیطی یک سری افراد را استخدام می کردند تا برگه ها را به دست مردم برسانند. در این شیوه بسیاری از افراد نگاه نکرده برگه را به زمین می انداختند و تبلیغات ناموثر می شد. در شیوه تبلیغات دیجیتال موتورهای جستجو مشتریان را به سمت چیزی که به دنبالش هستند هدایت می کنند که باعث می شود میزان توجه به آن تبلیغ زیاد باشد و تیزر به هدفش برسد.

سفارش تبلیغات

همان طور که در مقاله بالا خواندید و دانستید امروزه شیوه تبلیغات محیطی دیگر مثل گذشته کارایی ندارد و به علت ضررهای که به محیط زیست می رساند این شیوه با استقبال کمتری مواجه است. امروزه شیوه تبلیغات دیجیتال بیشتر مورد توجه شرکت ها قرار گرفته است و از آن برای بیشتر شناخته شدن در بین مشتریان خود بهره می برند.

در آخر لازم به یادآوری است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال ها تجربه در امر تولید تیزر تبلیغاتی دیجیتال این آمادگی را دارد تا خدمات خود را در اختیار شما صاحبان کسب و کار قرار دهد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تنها کافی است با شماره های واحد روابط عمومی شرکت ما تماس حاصل فرمایید تا همکارانمان به خوبی راهنمایی تان کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها