|
کدخبر: 172766

چه کسی رئیس جمهور را انتخاب می کند

احمد آزاد مرد - فعال صنعت

 ثبت نام چند نفر از نیروهای نظامی در ساعات اولیه؛ ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فصل جدیدی را در این دوره از انتخابات باز نمود زیرا در این دوره رئیس‌جمهور بر پایه رای حدود ۵۹ میلیون رای‌دهنده انتخاب می‌شود که در قالب گروه‌های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب کارگزاران سازندگی و یا مستقل به کاندیدا های مورد نظر رای می‌دهند و کسی که قصد ورود به مبارزات انتخاباتی  دارد باید از حمایت حداقل یکی از گروه‌های موجود برخوردار باشد که به لحاظ  ورود چند نیروی نظامی به کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید شاهد یک گروه جدید نظامیان در کنار سایر گروههای اجتماعی در رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ باشیم تا از کاندیدای خود حمایت نمایند.

آزاد مرد

گرچه داشتن یک گروه به عنوان حامی برای نامزد لازم است اما کافی نیست زیرا ارزش و وزن یک گروه بستگی به تعداد طرفدار و هوادار در برابر سایر گروه‌ها دارد.

زیرا کاندیدای گروهی موفق می‌شود که هم از نظر عددی دارای نفرات بیشتر از سایر گروه‌ها باشد و هم شخص کاندیدا  حرفی برای گفتن و برنامه‌ای برای ارائه داشته باشد

در این وضعیت است که کاندیداها باید بر پایه قابلیت های فردی و آموخته های علمی و عملی و تجربیات کاری و مدیریتی خود برای جلب رای رای دهندگان سخن بگوید و  راه و روش اداره کشور را در چارچوب اندیشه های خود بتصویر بکشاند .

زیرا امروز برکسی پوشیده نیست که نداند یک رئیس جمهور باید براساس وظیفه دارای دانش و اطلاعات  نیازهای خانواده از بدو تولد فرزند  تا  کهولت و پیری تا مرگ باشد

و همراه با پیشرفت جوامع بشری رمینه رشد مسایل فرهنگی. آموزشی وبهداشتی وصنعتی مشکلات اقتصادی و بخش تولید را فراهم سازد  و راه‌های توسعه و رابطه با کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای پیشرفته را به خوبی بداند و در جهت برقراری ارتباط کوشا باشد. با این حساب با توجه به ترکیب جامعه رای دهندگان و لایه‌های اجتماعی به چند صورت میتوان به موفقیت نامزدها نگریست.

اول اینکه اگر همه گروه‌ها دارای کاندیدای مطلوب ومورد نطر باشند و مشارکت حداکثری بوجود اید. در این حالت مانند دوره قبل که کاندیدای گروه اصلاح‌طلب با داشتن آرای بیشتر از سایر کاندیداها به پیروزی رسید

 در این دوره از انتخابات با توجه به فرصت اندک تا روز رای گیری دورنمای روشنی در دست نیست وبه لحاظ عملکرد گذشته نمایندگان گروه‌های پیروز انتخابات . پیش بینی مشارکت حداکثری چندان عملی بنظر نمی‌رسد و اگر هم چنین شود تا حدودی می توان تصور کرد که دست کاندیداهای مستقل و غیر وابسته به گروه ها جلوتر از سایر گروه‌ها باشد و در صورتی که مشارکت  رای دهندگان قابل توجه نباشد و چند گروه با هم به ائتلاف نرسند رئیس جمهور با آرا متوسط انتخاب خواهد شد.

که در این شرایط رئیس جمهور منتخب باید دارای توان و قدرت بالایی از تخصص و تجربه و سابقه کلان مدیریتی باشد که بتواند در در حفط و کسب منافع کشور موفق باشد.

زیرا رئیس جمهور با هر رای که انتخاب شود برای اداره کشور و مراودات برون مرزی رئیس جمهور است و تنها توانایی‌های اوست که می‌تواند اورا به اهداف از پیش هدف گذاری شده برساند.

نویسنده: احمد آزادمرد
  • ناشناس ارسالی در

    80میلیون نفررای بدهندتارهبری امضأ نکدقبو ل نیست پس یک نفررییس جمهورراانتخاب میکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها