|
کدخبر: 59855

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد؛

عبور از تحریم‌ها با نمایشگاه متالکس ۲۰۱۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر نمایشگاهی که در صنعت برگزار می‌شود اعم از این‌‌که این نمایشگاه داخلی باشد و یا خارجی بر آینده آن صنعت تاثیر‌‌گذار است از این حیث نیز متالکس ۲۰۱۹، بر آینده صنایع کشور تاثیر‌‌گذار است.یکی از بهترین‌ راه‌حل‌ها در این دوران که شرایط سختی به صنایع معدنی و فولادی ایران تحمیل‌ شده، برگزاری همین نمایشگاه متالورژی است.

گسترش‌نیوز: نمایشگاه بین‌‌المللی متالوژی، فولاد، ریخته‌‌گری ماشین‌‌آلات و صنایع وابسته 2019 METALEX امروز از جمله مهمترین نمایشگاه‌های کشور است.

یازدهمین دوره این رویداد بین‌‌المللی ۱۰ تا ۱۳ شهریور ۹۸ در محیطی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در محل نمایشگاه‌های بین‌‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد. دور شدن از مواز‌ی‌کاری، ارائه توانمندی‌ها، توسعه روابط بین شرکت‌ّها از جمله مهمترین دستاوردهای این نمایشگاه ۱۱ ساله است.

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ابهر و خرمدره در گفت‌وگو با گسترش‌‌نیوز اظهارکرد: هر نمایشگاهی که در صنعت برگزار می‌شود اعم از این‌‌که این نمایشگاه داخلی باشد و یا خارجی بر آینده آن صنعت تاثیر‌‌گذار است از این حیث نیز متالکس ۲۰۱۹، بر آینده صنایع کشور تاثیر‌گذار است.

MOHAMADAZIZI.jpg

وی در ادامه گفت: اگر نمایشگاه داخلی برگزار می‌‌کنیم با ارائه توانمندی‌‌ها و دستاورد‌‌های شرکت‌های داخلی در زمینه تولید قطعات، ماشین‌‌آلات دانش‌بنیان‌‌های داخلی، شرکت‌های داخلی به خرید و تهیه مایحتاج صنعتی خود از شرکت‌ها و فعالان صنعتی داخلی مجاب می‌‌شوند.

عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری نمایشگاه بین‌‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌‌گری ماشین‌‌آلات و صنایع وابسته را در ارتقای صنایع معدنی تاثیر‌‌گذار می‌‌دانید، گفت: فولاد یکی از ارز‌‌آور‌‌ترین صنایع ایران محسوب می‌شود و از جنبه صادراتی اهمیت ویژه‌‌ای دارد از طرف دیگر ریخته‌‌گری و ماشین‌‌آلات و شاخه‌‌هایی که در این نمایشگاه قرار است به نمایش گذاشته شود، هر روز در حال توسعه است. این نمایشگاه به صاحبان صنایع کمک می‌کند تا با آخرین دستاورد‌‌ها در ارتباط با متالورژی آشنا شوند.

namayeshgahmetaloji.jpg

وی با بیان این موضوع که دور شدن از موازی‌‌کاری از جمله دیگر نتایج این نمایشگاه است، گفت: زمانی که شرکتی فعال در زمینه فولاد از آخرین دستاورد‌‌ها باخبر باشد، به جای گام برداشتن در همان سطح با کمک و همکاری شرکت صاحب دانش، در ارتقای سطح بالاتری از فناوری فولادی می‌‌‌کوشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما در برگزاری نمایشگاه‌‌های داخلی باید سعی کنیم خارجی‌‌ها را به نمایشگاه بکشانیم تا دستاورد‌‌ها و توان صنایع و معادن ایران و پیشرفت دانش‌‌بنیان‌‌‌ها را به چشم خود ببینند. با توجه به آن‌‌که این نمایشگاه در سطح بین‌‌المللی برگزار می‌شود، می‌توانیم دستاورد‌های بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌‌ها گفت: یکی از بهترین‌ راه‌حل‌ها در این دوران که شرایط سختی به صنایع معدنی و فولادی ایران تحمیل‌ شده، برگزاری همین نمایشگاه متالورژی است. حضور شرکت‌های خارجی و داخلی در کنار هم می‌‌تواند ارتباطات بین شرکت‌‌ها را تسهیل کند و واحد‌های صنعتی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز از آن جهت برای معدنی‌‌ها و صنایع معدنی مهم است که می‌تواند شرکت‌های ما را از توانمندی‌ها و خدماتی که واحد‌‌های خارجی ارائه می‌دهند، آگاه کند و در ارتباط دو سویه با شرکت‌های خارجی توسعه و پیشرفت را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها