|
کدخبر: 159419 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

کلید فعالیت هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز زده شد

اولین نشست خبری هفدهمین رویداد کشاورزی، ماشین آلات، نهاده ها و سیستم های آبیاری شیراز برگزار شد.

نمایشگاه کلید فعالیت هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز زده شد

رییس انجمن اتماک (انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی) در اولین نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین المللی شیراز اظهار داشت: حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شیراز در این نشست نشان از اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ دارد. ما در انجمن اتماک جزو معدور صنوفب هستیم که نه تنها مایل به رقابت با دیگر صنوف نیستیم که حتی از همکاری و تعامل با دیگر صنوف استقبال نیز می کنیم.

حمیدرضا نامی افزود: آمادگی داریم که سایت نمایشگاهی شیراز را از نظر رعایت پروتکل ها تجهیز کنیم. ما بر این باور هستیم که اگر قرار است که رشد و پیشرفتی ایجاد شود باید زحمات فراوانی را متحمل شد. ما از دولت انتظار تدبیر و امید بیشتری داشتیم. متاسفانه دولت فربه شده و رفتارهای قبیله ای را پیش گرفته است. در همین راستا بخش خصوصی به این نتیجه رسید که باید نگاه خود را به توانمندی های شخصی معطوف کند. با همین نگاه نمایشگاه کشاورزی شیراز به طور کاملا متفاوت و به نحو عالی برگزار خواهد شد. البته لازم به ذکر است که دولت به این نتیجه رسیده که باید برخی از امورات را برون سپاری کند. این موضوع برای ما سبب خیر خواهد بود.

وی در ادامه عنوان داشت: راجع به جزییات برگزاری این رویداد در آینده ای نزدیک به توافق خواهیم رسید. بخش ماشین آلات کشاورزی بزرگترین شرکت کننده این رویداد از نظر متراژ نمایشگاهی خواهد بود. از انجمن های خارجی ماشین آلات کشاورزی نیز حتما نمایندگانی در این رویداد حضور خواهند داشت.

نامی به انتخابات ریاست جمهوری کشور در سال آینده اشاره کرد و گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز یک ماه قبل از برگزاری این  انتخابات برگزار خواهد شد. بنابراین این رویداد می تواند محلی برای رفت و آمد اشخاص خاصی باشد. این موضوع نیز می تواند فرصت بزرگی برای ما باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کشاورزی نیز در این نشست اظهار داشت: فضایی که امروزه در حوزه نمایشگاه های تخصصی بخش کشاورزی ایجاد شده فضای مناسبی است. نظام صنفی کشاورزی در چند رویداد حضور داشته است. متاسفانه نگاه بسیاری از برگزارکنندگان نمایشگاهی نگاه بازرگانی بوده است. ما خوشحالیم که متولیان برگزاری این دوره نگاه توسعه ای و عمیق به صنعت نمایشگاهی دارند و هفدهمین نمایشگاه کشاورزی شیراز با این نگاه برگزار خواهد شد.

بازرگانی افزود: ما به دنبال تلاقی نگاه تخصصی در حوزه کشاورزی هستیم. در این سال ها تجربه ثابت کرده که بخش خصوصی می تواند به داد خود برسد. بنابراین ما اطمینان داریم که نمایشگاه کشاورزی شیراز به بهترین نحو ممکن برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروزه در دنیا فعالیت در حوزه کشاورزی بر اساس مدیریت مقتضی است. زیرا آنچه که کشاورز در زمین زراعی خود احتیاج دارد به صورت مقتضی است. ما می توانیم بزرگترین تامین کننده محصولات کشاورزی در سطح بین الملل باشیم اما متاسفانه هیچ حرفی برای گفتن در این زمینه نداریم. چرا که وزرای خارجه کشور ما به جای اینکه بر سر میزهای مذاکرات اقتصادی بنشینند بیشتر مذاکرات سیاسی انجام داده اند.

عاجزی، برگزارکننده این رویداد نیز در پایان این نشست خبری اظهار داشت: برآورد ما این است که ما در این رویداد میزبان ۲۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی، خارجی و نمایندگان آنها خواهیم بود.حوزه های اصلی فعالیت این رویداد، ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، سیستم های آبیاری، تولیدکنندگان کود، بذر و ... خواهد بود.

وی افزود: قصد داریم با حمایت و همکاری تمام دست اندرکاران این رویداد پاویون ویژه برای شرکت های فناور در این حوزه راه اندازی کنیم. همچنین در تلاشیم که نمایشگاه را به یک رویداد نمایشگاهی تخصصی که از کارگاه های آموزشی و تخصصی و مواردی از این قبیل تشکیل شده است تبدیل کنیم.

عاجزی با بیان اینکه نمایشگاه بهترین فضا برای آموزش کشاور است، گفت: دانشگاه در این خصوص به کمک ما خواهد آمد. تلاش ما بر این است که با تعامل سازنده با تمام حوزه های مربوط به کشاورزی کشور رویدادی قوی را برگزار کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر این رویداد رونمایی شد.

ارسال نظر