|
کدخبر: 158842

رونمایی از دستاوردهای استارتاپی نانو در قالب نمایشگاه

دستاوردهای استارتاپ در حوزه فناوری نانو از جمله طرح های برگزیده در سومین برنامه نانواستارتاپ دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب نمایشگاهی برای معرفی به سرمایه گذاران رونمایی شد.

نمایشگاه رونمایی از دستاوردهای استارتاپی نانو در قالب نمایشگاه

این دستاوردها امروز دوشنبه با حضور سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

دستاوردهای استارتاپی از جمله استارتاپ های برگزیده در سومین برنامه نانو استارتاپ دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو امروز در قالب نمایشگاهی برای معرفی به سرمایه گذاران رونمایی شدند.

نانو جاذب معدنی مواد الی و کدورت،‌ الکترود جوشکاری آب گریز، پودر کرم BB،‌ سیستم مولد میکرو نانو حباب، پکیج لوسیون‌های ارایشی و بهداشتی، دستگاه لایه نشانی نانو ساختار آنتی باکتریال روی پارچه، دستگاه تصفیه پساب گلاب و عرقیجات، گرانول نانو جاذب نیترات آب شهری پودر نانو سیلیس، پوشش آب گریز شفاف نمای ساختمان از جمله طرح های ارایه شده توسط این استارتاپ ها است.

نانو امولسیون گیاهی ضد عفونی کننده،‌ پوشش آنتی باکتریال سطوح،‌ رزین تبادل یونی کاتیونی،‌ سیلر دندانی پایه کلسیم سیلیکاتی،‌ نانو بایو ساید برای رنگ ضد خزه،‌ دستگاه تشحیص غلظت فلزات سنگین بر پایه نقاط کوانتومی دیگر طر ح های ارائه شده است.

عماد احمدوند رییس گروه ترویج ستاد نانو روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در ستاد نانو برنامه ای با عنوان مسابقه ملی فناوری نانو از چند سال پیش آغاز شد. این مسابقه صرفاً آزمون علمی بود که افراد از نظر علمی حوزه نانو رتبه بندی می‌شدند.

وی بیان کرد: در چهار سال اخیر تلاش براین بود که خروجی های این مسابقه به سمت تولید یک محصول و به تدریج تبدیل آنها به یک شرکت و یا شرکت های بزرگتر باشد.

احمدوند ادامه داد: این اقدام به عنوان نانواستارتاپ‌ نام گذاری شد. بنابراین خروجی یک مسابقه ملی در فرآیندی که حدود یک تا دو سال طول می کشد از ارائه یک ایده فناورانه آغاز می شود. این ایده ها حمایت های مالی و آموزشی هم از جنبه فنی و هم از جمله کسب و کاری دریافت می کنند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا به مرحله ارائه محصول قابل ارائه به سرمایه گذار باشند.

وی گفت: در سال‌های گذشته این مرحله در نمایشگاه نانو در غرفه ای به عنوان نانو استارتاپ برگزار می شد. طرح های این مسابقه در آنجا ارائه می‌شد و با سرمایه‌گذاران ارتباط می گرفتند. امسال نمایشگاه نانو برگزار نشد. بنابراین باصندوق نوآوری و شکوفایی رایزنی‌های انجام شد که این طرح ها در دوشنبه های استارتاپی ارائه شوند. امسال این برنامه به صورت مشترک بین ستاد نانو و صندوق نوآوری شکوفایی برگزار شده است.

احمدوند یادآور شد: خروجی های برنامه نانو استارتاپ در این نمایشگاه در قالب دستاوردهای استارتاپ ارایه شده است.

وی گفت: صندوق نوآوری نیز در این رویداد سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری را دعوت کرد تا با صاحبان طرح ها مذاکره کرده؛ منابع مالی بیاورند و بخشی از سهم سرمایه‌گذاری را تامین کنند. این صندوق کمک خواهد کرد که نمونه محصولات با ارزش اولیه ارائه شده به یک محصول صنعتی تبدیل شود.

احمدوند در مورد جذب سرمایه توسط استارتاپ ها در سال‌های گذشته نیز گفت: از سال های گذشته طرح هایی داریم که در فرآیند مذاکره با سرمایه‌گذاران قرار دارند. برخی از آن‌ها سرمایه جذب کردند.

وی افزود: برخی از استارتاپ ها نیز از سال های گذشته در این رویداد حضور دارند. به طور مثال دستگاه تصفیه هوای پلاسما که در دوره دوم جذب سرمایه کرد، در این رویداد دنبال سرمایه گذار نیست بلکه به عنوان یک نمونه موفق در این رویداد عرضه شده است

احمدوند گفت: از شروع این رویداد ۲۰۰ پذیرفته شده است. در طول فرآیند این طرح ها مورد ارزیابی قرار می گیرند. هدف گذاری ما این بوده است که در دور چهارم حدود ۳۰ طرح به مرحله قابل عرضه به سرمایه گذار برسند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها