|
کدخبر: 158631

گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی ایران و ارمنستان

با حضور آرتا شس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران و دکتر حسن زمانی مشاور وزیر ، رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران افزایش تعاملات نمایشگاهی و اجرای توافقنامه همکاری در حوزه نمایشگاهی در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران مورد تاکید قرار گرفت.

نمایشگاه گسترش روابط تجاری و نمایشگاهی ایران و ارمنستان

در ابتدای این جلسه دکتر زمانی با یادآوری سابقه طولانی دوستی و مراودات تجاری ، اقتصادی بین دو کشور گفت: سالیان دراز است مردم خوب ارامنه در ایران در کمال آرامش ، آسایش و امنیت زندگی می کنند و از نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند که این نشان دهنده جایگاه ویژه آنها به عنوان بخشی از مردمان خوب این سرزمین می باشد و اوج این عزت شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس تقدیم کشور نمودند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر گسترش و تقویت همکاری دو کشور افزود: در طول سال حدود ۶۵۰ نمایشگاه در سراسر کشور برگزارمی شود و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی به عنوان متولی صنعت نمایشگاهی ایران آمادگی دارد حضور ارمنستان در نمایشگاه های داخلی ایران را تسهیل دهد.

نمایشگاه+ارمنستان

دکتر زمانی اظهار کرد: موضوع مهمی که باید در همکاری دو کشور مورد توجه قرار بگیرد تراز تجاری است که باید با یک برنامه ریزی موثر و با استفاده از ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو کشور باعث رشد مثبت و افزایش تراز تجاری از وضعیت فعلی شویم.

مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران با اشاره به موقعیت خوب کشور ارمنستان در اتحادیه اوراسیا گفت: با همکاری دو کشور زمینه حضور تجار و بازرگانان برای تولید و صادرات محصولات مشترک را در اوراسیا را فراهم خواهیم کرد و ایران آمادگی هر گونه همکاری دراین خصوص را دارد.

در ادامه این نشست سفیر ارمنستان ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه و اقدامات صورت گرفته گفت: در سالهای اخیر همکاری های خوبی بین دو کشور صورت گرفته و آمادگی هرگونه همکاری در حوزه برگزاری نمایشگاه و توسعه تجارت را اعلام می کنم.

وی با اشاره به امکانات و تجربه کشور ایران در برگزاری نمایشگاه ها افزود: نمایشگاهی که ارمنستان در محل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران چند سال پیش برگزار کرد مورد استقبال خوب قرار گرفت که لازم هست در جهت برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی برنامه ریزی انجام پذیرد و نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان هم شروع خوبی است و باید ادامه و استمرار داشته باشد.

نمایشگاه+ارمنستان۲

آرتا شس تومانیان در پایان با تاکید بر رابطه خوب ارمنستان با کشورهای اوراسیا خاطر نشان کرد: ارمنستان به عنوان ششمین سال است که عضو اتحادیه اوراسیا شده است و قطعا با همکاری ایران و صادرات محصولات مشترک می توانیم باعث گشایش های اقتصادی مناسبی شویم.

از مباحث مطرح شده در این توافق نامه برنامه ریزی سالیانه برگزاری نمایشگاه ها در دو کشور و همچنین بهره مندی از امکانات و ظرفیت های ایران و ارمنستان در خصوص افزایش تراز تجاری و حضور در بازارهای اوراسیا با محصولات مشترک مورد توافق و تاکید قرار گرفت.

در این نشست مسئول میز ایران و ارمنستان در وزارت امور خارجه و رئیس اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان و همچنین مدیران و معاونین و اعضای هیأت مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران حضور داشتند.

 

منبع: شرکت سهامی نمایشگاه ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها