|
کدخبر: 108261 سهیل فرزین

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب در گفت‌وگو با گسترش نیوز تشریح کرد:

ماموریت مهم مدرس خیابانی برای شهر آفتاب / با تمام توان برای توسعه صادرات تلاش کنید

سرپرست وزارت صمت ضمن معرفی شهر آفتاب به عنوان مهم‌ترین نمایشگاه کشور چندین ماموریت مهم به مدیرعامل این مجموعه در مسیر توسعه صادرات محول کرد.

نمایشگاه ماموریت مهم مدرس خیابانی برای شهر آفتاب / با تمام توان برای توسعه صادرات تلاش کنید

گسترش نیوز به بهانه قرارگیری شهر آفتاب در کانون توجهات نمایشگاهی مصاحبه‌ای با مدیرعامل این مجموعه داشته که در ادامه می‌خوانید:

محمد رئوف قادری در ابتدای این گفت‌وگو اظهارکرد: جلسه روز جمعه با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص توسعه صادرات فرش دستباف ایران برگزار شد که اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف ایران، رئیس سازمان توسعه تجارت و بنده به عنوان مدیرعامل شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب در این جلسه حضور داشتیم.

محمد-رئوف-قادری

وی در ادامه افزود: این جلسه در راستای سلسله نشست هایی است که سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجات در رابطه با رونق تولید و توسعه صادرات کشور برگزار می‌کند. مذاکره با اعضای اتاق بازرگانی ایران و همچنین کمیسیون‌ها، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌های صادراتی و تولیدی و بخش‌های مختلف در حوزه‌های صادرات کالا و خدمات از جمله مفاد مورد نظر وزارت صمت است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب در ادامه بیان کرد: طبیعتاً ایجاد پیوند میان کانون‌های صادرات کشور از جمله اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و نمایشگاه‌ها از جمله اهدافی است که سرپرست وزارت صمت با برگزاری این جلسات در صدد رسیدن به این مهم است.

قادری در ادامه با بیان اینکه این پیوند، پیوندی است که بتواند از ظرفیت نمایشگاه‌ها در راستای توسعه صادرات کشور بهره‌مند شود، بیان کرد: سرپرست وزارت صمت در گذشته بازدیدی از شهر نمایشگاهی آفتاب داشتند که متعاقب آن بازدید، جلسات متعددی به منظور رونق‌بخشی به این نمایشگاه و توسعه صادرات کشور با استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با حضور ایشان برگزار شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب در ادامه عنوان کرد: سرپرست وزارت صمت در این جلسات بر استفاده کامل از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بی‌نظیر شهرآفتاب که در حد نمایشگاه‌های بین‌المللی ساخته شده است تاکید کرد.

قادری در ادامه به موضوع ایجاد پایانه‌های صادراتی و گمرک تخصصی در نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: با توجه به امکاناتی که در اختیار شهر نمایشگاهی آفتاب که از جمله آنها میتوان به ۴۰۰ هکتار زمین که در اختیار این شهر نمایشگاهی قرار دارد اشاره کرد، ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی و گمرک تخصصی در دستور کار قرار گرفت، به دنبال همین دستور ما نیز در حال تعریف مدل‌های مختلف در این خصوص هستیم و در همین راستا هماهنگی بسیار جدی میان شهر نمایشگاهی آفتاب و اتحادیه‌های صادراتی، کانون‌های تولیدی و شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند با حمایت‌های سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است و در آینده شاهد نمایشگاه‌های صادرات محور در نمایشگاه شهر آفتاب خواهیم بود.

ایجاد پایانه‌های صادراتی

 وی در ادامه افزود: در رابطه با بحث پایانه‌های صادراتی نیز ما در حال آماده‌سازی طرح توجیهی این کار و مباحث مربوط به این طرح هستیم که انشاالله در آینده بسیار نزدیک با جلب نظر وزارت صمت و شهرداری تهران در حوزه توسعه صادرات قدم‌های بسیار بزرگی را در شهر نمایشگاهی آفتاب خواهیم برداشت.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه با اشاره به صحبت‌های سرپرست وزارت صمت مبنی بر اینکه شهر آفتاب از لحاظ زیرساختی مدرنترین و بهترین نمایشگاه در سطح کشور است، اظهارکرد: این عنوانی که سرپرست وزارت صمت در خصوص نمایشگاه شهر آفتاب به کار بردند به برداشت درست ایشان از این نمایشگاه باز می‌گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه شهر آفتاب از نظر ساخت و مدل سالن‌های نمایشگاهی در حد استانداردهای نمایشگاه‌های بین‌المللی است؛ ما در تمام کشور هیچ نمایشگاهی را نداریم که از نظر استانداردهای بین‌المللی بتواند با نمایشگاه شهر آفتاب رقابت کند؛ مزیت دوم شهر آفتاب نیز امکان توسعه در این نمایشگاه است.

 قادری با بیان اینکه سرپرست وزارت صمت نگاه بسیار توسعه گرایی به حوزه صادرات کشور دارد، گفت: سرپرست وزارت صمت اعتقاد دارد که ما باید بتوانیم زنجیره تامین کالا برای صادرات را فراهم کنیم و پایانه‌های صادراتی را با تمام امکانات ساخته، تاسیس و آماده کنیم؛ در این میان نمایشگاه شهر آفتاب این ظرفیت را دارد که تبدیل به یکی از پایانه‌های بسیار مهم صادرات کشور شده و در حوزه‌های نمایشگاهی نیز نسبت به معرفی کالاها و تولیدات ایرانی اقدام کند و به نوعی می‌توان گفت شاید تنها جایی که این شانس را دارد که بتوان نمایشگاه‌های دائمی را در آن مکان برپا کرد، شهر آفتاب باشد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه افزود: ما در حوزه نمایشگاه‌های دائمی به غیر از نمایشگاه‌های فصلی و سالانه که در بیشتر نمایشگاه‌های تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود با کم‌کاری روبه‌رو بوده ایم؛ چرا که ظرفیت نمایشگاه‌ها این اجازه را نمی‌داده که از ظرفیت نمایشگاه‌های دائمی استفاده لازم را ببریم اما شهر آفتاب این ظرفیت را دارد لذا سرپرست وزارت صمت به دنبال این است که با تاسیس نمایشگاه‌های دائمی ظرفیت صادرات کشور را افزایش دهد.

قادری در ادامه بیان کرد: دورنمای وزارت صمت این است که در آینده بتوان با توجه به سال جهش تولید صادرات کشور در حوزه غیرنفتی را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش داد؛ این گام بسیار بزرگ و ارزشمند نیازمند ابزار و امکاناتی است که نمایشگاه‌ها می‌توانند یکی از این ابزارها باشند که در این میان نیز نباید از ظرفیت نمایشگاهی مانند شهر آفتاب که می‌شود در آن پایانه‌های صادراتی و زنجیره تامین کالا برای صادرات را تأمین کرد، غافل شد.

تقویم شهر نمایشگاهی آفتاب

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به تقویم شهر نمایشگاهی آفتاب در امسال اشاره کرد و گفت: قرارداد برگزاری حدود ۲۲ نمایشگاه به امضا رسیده است که اگر شرایط کشور فراهم شود و شیوع ویروس کرونا اجازه دهد به علاوه بر این ۲۲ نمایشگاه امکان افزایش برگزاری نمایشگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در پایان با بیان اینکه ما ظرفیت برگزاری ۵۰ نمایشگاه در این شهر نمایشگاهی را داریم، گفت: در همین رابطه از سرپرست وزارت صمت، اتاق ایران و تهران و نهادهای وابسته در رابطه با حوزه نمایشگاهی درخواست کرده‌ایم که حمایت‌های لازم را از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب بعمل آورند.

 

  • ناشناس ارسالی در

    انشالله که بتونن از این ظرفیت بزرگ استفا ده کافی رو ببرن!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها