|
کدخبر: 108063 سهیل فرزین

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در گفت‌وگو با گسترش نیوز:

ضریب اخذ مالیات از غرفه سازان غیر منصفانه است

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان با بیان اینکه به عقیده ما نهایتا ضریب اخذ مالیات از این بخش باید ۷-۸ درصد باشد گفت: ضریب ۲۷ درصدی اخذ مالیات از غرفه سازان غیرمنصفانه است.

نمایشگاه ضریب اخذ مالیات از غرفه سازان غیر منصفانه است

صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور همواره در مسیر رونق صنایع و البته توسعه تجارت کشور قدم برداشته و بخش مهمی از اعتلای اقتصاد کشور بر دوش این بخش از صنعت بوده است.

از همین رو حمایت و پشتیبانی از صنعت مذکور و فعالان این حوزه ارتباط مستقیمی با رونق تولید، جهش تولید و رونق اقتصاد کشور خواهد داشت.

درحال‌حاضر که شیوع ویروس کرونا و تاثیرات مخرب آن اقتصاد تمام کشورها و فعالیت‌های صنعتی را با اختلالی بی‌سابقه مواجه کرده حمایت از فعالان صنعت نمایشگاهی بیش از پیش رنگ جدیت به خود گرفته است.

دولت نیز در این میان نقش تعیین کننده‌ای در حمایت از این بخش صنعت دارد؛ البته گفتنی است که فعالیت صنعت نمایشگاهی به منظور پرداخت تسهیلات کرونایی دولت لحاظ شد ولی تا کنون پرداخت این تسهیلات جامه عمل نپوشیده و اوضاع فعالان صنعت نمایشگاهی با توجه به رکود بی‌سابقه در این صنعت چندان چنگی به دل نمیزند!

نکته‌ای که در این میان نباید از آن غافل بود اخذ مالیات از فعالان صنعت نمایشگاهی است.

این امر از سالیان پیش به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان صنعت نمایشگاهی بوده است؛ به طوری که بسیاری از فعالان عرصه نمایشگاهی از دیرباز معتقد بودند که در محاسبه مالیات برای صنف آنها کاملا سلیقه‌ای عمل می‌شود و این امر را یک نقطه ضعف بزرگ برای سازمان امور مالیاتی قلمداد می‌کردند.

خبرنگار گسترش نیوز به منظور دریافت اطلاعات بیشتر از آخرین وضعیت دریافت مالیات از فعالان صنعت نمایشگاهی به سراغ منوچهر جعفری زاده، رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان رفته و در این خصوص گفت‌وگویی را با وی ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید.

با گسترش نیوز همراه باشید.

در حوزه مالیات ضریب مالیاتی نداریم

منوچهر جعفری زاده در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه متاسفانه ما در حوزه مالیات ضریب مالیاتی نداریم، اظهارکرد: ممیزان مالیات را با ضریب بالایی با ما محاسبه می‌کنند؛ البته لازم به توضیح است که ما نیز اقداماتی را در راستای مشخص شدن ضریب منطقی مالیات فعالان حوزه غرفه‌سازی انجام داده‌ایم و در دفترچه ضرایب مشاغل اقداماتی و تغییراتی را اعمال کرده‌ایم.

منوچهر-جعفری-زاده

وی در ادامه افزود: بخش عمده‌ای از رقم قراردادها در بحث ساخت‌وساز غرفه‌های نمایشگاهی بحث مصالح کار است؛ بسیاری از هزینه‌ها نیز به دلیل شرایط اضطراری به‌وجود می‌آید و عملا با این کار سود کم غرفه سازان کمتر نیز شده است.

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت نمایشگاهی بیان کرد: شیوع این ویروس، رکود و تحریم‌ها و همچنین وضعیت نابسامان تولیدکنندگان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها باعث شده که درآمد غرفه سازان با کاهش شدیدی روبه‌رو شود اما سازمان امور مالیاتی اصرار دارد که هر ساله درصد مالیات این بخش را افزایش دهد.

جعفری زاده در ادامه با بیان اینکه به عقیده ما ضریب اخذ مالیات از صنف غرفه سازان در شرایط کنونی غیر منصفانه است، گفت: چندی است که در حال مذاکره با کارشناسان سازمان امور مالیاتی هستیم تا بتوانیم با اعمال تغییراتی در درصد ضریب اخذ مالیات بتوانیم این عدد را به میزان منطقی و قابل قبول برسانیم.

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بخش نمایشگاهی و فعالان این صنعت با ضرر هنگفتی روبه‌رو شده اند، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های صنعت نمایشگاهی از بهمن ماه تا کنون با رکود بی‌سابقه و عجیبی روبه‌رو شده است، امروز نیز برگزاری چند نمایشگاه مانند چاپ دیجیتال نیز کنسل شد؛ از این رو صنعت نمایشگاهی و فعالان این صنعت شرایط نامطلوبی را سپری می‌کنند.

آخرین وضعیت پرداخت وام کرونا به فعالان صنعت نمایشگاهی

جعفری زاده در ادامه گفت: علی رغم حمایت هایی که دولت از اصناف و بخش‌های آسیب دیده از کرونا بعمل آورده است، هنوز هیچ کدام از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت نمایشگاهی موفق به دریافت تسهیلات کرونایی نشده‌اند و ما همچنان امیدواریم که دولت نگاه خود به صنعت نمایشگاهی را به نگاهی توام با حمایت تغییر دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی مالیات بخش غرفه‌سازی را با ضریب ۲۷ درصد محاسبه می‌کند، بیان کرد: استدلال سازمان امور مالیاتی این است که غرفه سازان چیدمان انجام می‌دهند لذا ضریب اخذ مالیات از این بخش باید ۲۷ درصد باشد ولی حقیقت این است که این ۲۷ درصد عدد صحیحی نیست و به عقیده ما نهایتا ضریب اخذ مالیات از این بخش باید ۷-۸ درصد باشد.

جعفری زاده در پایان تاکید کرد: امیدواریم سازمان امور مالیاتی ضرر و زیان هایی که به صنعت نمایشگاهی از جوانب مختلف وارد شده است را مورد نظر قرار داده و بر این مبنا تصمیمات منطقی در این خصوص اتخاذ کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها