|
کدخبر: 106235 میلاد محمدی

۵ هشدار به کسب و کارهای کوچک در نمایشگاه‌های تجاری

نیکول لینینگر - خالق نمایشگاه INPEX

نمایشگاه ۵ هشدار به کسب و کارهای کوچک در نمایشگاه‌های تجاری

حضور شما در نمایشگاه تنها برای ساخت ارتباطات جدید نیست بلکه فرصتی است تا با شرکت در جلسات مفید از انواع تکنیک ها و استراتژی‌های جدید مطلع شوید تا بتوانید کسب و کار خود را توسعه دهید. و از جایی که شرکت در نمایشگاه هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت, نیاز به برنامه ریزی قبل از شرکت در نمایشگاه وجود دارد.

خیلی مهم است که قبل از آغاز نمایشگاه برای آن آماده شوید. من به شرکت‌های کوچک کمک می‌کنم تا برای شرکت در نمایشگاه آمادگی لازم را بدست آورند.

هدف، اتصال مخترعان و کارفرمایان به شرکت‌هاست و اگر شما ایده جدیدی دارید، می‌توانید آن را در نمایشگاه‌ تجاری بازاریابی کنید تا بتوانید با کمک سرمایه گذاران محصول خود را توسعه دهید.

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید و قصد دارید تا در نمایشگاه تجاری بعدی شرکت کنید و ایده هایتان را به نمایش بگذارید، این ۵ توصیه به شما کمک خواهد کرد:

۱ – آماده کردن روند کار، محصولات، خدمات، سازماندهی و رخدادها

شما باید در مورد کسب و کار خودتان به طور مختصر توضیح دهید. هر کسب و کار کوچکی نیاز دارد تا بتوانند شرحی از روند کار، محصولات، خدمات، سازماندهی و رخدادها در زمان ۴۵ ثانیه ارائه کند. زمانی که ممکن است شما در یک آسانسور با سرمایه‌گذارتان بگذرانید. هنر این کار در این است که به وضوح و سرراست محصول یا اختراع را شرح دهید و از پیش زمینه و توضیحات اضافه خودداری کنید تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. اگر نمی‌توانید به سرعت و وضوح این کار را انجام دهید نیاز دارید تا بر روی کانسپت خود بیشتر کار کنید.

۲- آوردن شخصی همراه خود

در کسب و کارهای کوچک جمعیت شرکت‌ها محدود است. اما اگر شما یک غرفه‌ در نمایشگاه تجاری گرفتید، خیلی مهم است که شما تنها شخص داخل غرفه نباشید تا شما اگر خواستید به جایی بروید، شخص دیگری پاسخگو شرکت کننده‌ها باشد. امکان دارد شما یک قرار ملاقات داشته باشید و یا اینکه بخواهید در یک کلاس آموزنده شرکت کنید، پس نیاز پیدا می‌کنید تا غرفه را برای لحظاتی ترک کنید.

۳- هدیه تبلیغاتی

هدیه تبلیغاتی اطلاعات شما و شرکتتان را ثبت می‌کند و باعث می‌شود افراد بعداً آن را بخاطر بیاورند. هدیه تبلیغاتی نه تنها در زمان برگذاری نمایشگاه باعث می‌شود عده بیشتری از غرفه شما بازدید نمایند، بلکه پس از اتمام نمایشگاه بهترین راه حل برای ایجاد یک تصور ذهنی مثبت در ذهن سرمایه گذار یا مشتری‌ است.

این هدیه می‌تواند یک نمونه ساده از محصولات‌تان باشد (برای مثال فلش های تبلیغاتی شبیه محصولتان) تا شما مشخصات و محصولتان را ذهن مشتری ثبت کنید.

۴- استفاده از کارت ویزیت

کارت ویزیت همواره بخش مهمی از یک نمایشگاه تجاری است، آن را فراموش نکنید. بسیاری از صاحبان کسب کارهای کوچک، مخترعان و نمایندگان خرید از آن استفاده می‌کنند تا حال و هوای کار خود را به نمایش بگذارند.

وقتی شما کارت ویزیتی دریافت کردید سریع بر پشت آن مشخصات و نکات را یاداشت کنید تا کسانی را که قصد دارید کارهای آنها را دنبال کنید و یا کسانی که به شما وعده هایی دادند پیگیری کنید. همچنین می‌توانید از برنامه‌های الکترونیک تحت گوشی های هوشمند استفاده کنید (مانند برنامه Evernote) و اطلاعات را به طور ضمیمه در آن نگهداری کنید، تا در آینده همکاری بهتری صورت دهید.

۵- شرکت در جلسات و کلاس‌های آموزنده

هنگامی که شما در نمایشگاه INPEX شرکت می‌کنید می‌توانید در جلسات آموزشی آن شرکت کنید، و قبل از آنکه سمینارها و سخنرانی‌ها شروع شوند در آن‌ها شرکت کنید. شرکت های برگذار کننده سایر نمایشگاه‌ها نیز خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند.

اگر شما یک مخترع و یا صاحب کسب و کار کوچکی هستید ولی آماده شرکت در نمایشگاه تجاری نیستید، این ۵ توصیه می‌تواند شما را آماده کند تا محصول و یا اختراع خود را معرفی کنید. اما راه حل ها هر روز در حال تغییر است و این نکات فقط بخشی از آمادگی شما است و صرفاً راه حل خوبی برای شرکت‌های بزرگ‌تر نیست و نیاز است تا از مشاوره کارشناسان یک آژانس بازاریابی استفاده شود.

نویسنده: نیکول لینینگر - خالق INPEX

ارسال نظر