|
کدخبر: 105890 شهریار خادمی

مدیرعامل شرکت صنایع مس در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش‌نیوز مطرح کرد:

شرکت ملی مس پیش قدم در اجرای نمایشگاه دائمی معدن

اردشیر سعد محمدی از اجرای نمایشگاهی دائمی برای محصولات معدنی مس در رفسنجان خبر داد.

نمایشگاه شرکت ملی مس پیش قدم در اجرای نمایشگاه دائمی معدن

در حاشیه آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المالی معدن و صنایع معدنی و فرآوری مواد معدنی کرمان، خبرنگار گسترش نیوز گفت‌وگویی اختصاصی با اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران انجام داد. در این گفت‌وگو سعد محمدی درباره موضوع معادن مس در دست احیا گفت: ما با صحبت هایی که انجام داده‌ایم به یاری خدا در سال ۹۹ که سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، پنج معدن جدید را سعی می‌کنیم که بازگشایی کنیم که اینها معادنی در اسکیل متوسط هستند.

سعدمحمدی۱

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که بتوانیم نیازهای‌مان را برای ایجاد کارخانه‌های کنستانتره و سرمایه‌گذاری در این بخش به مرحله اجرا بگذاریم تا بتوانین تامین کنستانتره مورد نیاز را برای ارتقا میزان تولید مس کاتودی برطرف کنیم و باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تولید کاتد بیشتر بشویم.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه در مودر اوضاع صادرات مس در زمان کرونا و تحریم‌ها، اینچنین اظهار کرد: محدودیت‌هایی وجود دارد و ما هم طبق روال همیشه کار خود را انجام می‌دهیم، اما یک نکته بسیار مهم است که کیفتی که شرکت مس از نظر تولیدی در دست اجرا دارد بسیار مناسب است.

اردشیر سعد محمدی درباره بومی‌سازی صنایع مس گفت: همانطور که ملاحظه می‌کنید، نمایشگاهی که اکنون در حال برگزاری است در همین مسیر بومی‌سازی قرار گرفته است.

وی افزود: ما امیدوار هستیم که بتوانیم تمام قطعات مورد نیازمان را تا حد امکان در داخل تهیه کنیم تا مانع خروج ارز از کشور شویم.

مدیرعامل صنایع مس در ادامه بیان کرد: ما در شرکت مس بیشتر به فکر تولید نوع‌ها هستیم، که تکنیک طراحی ساخت را شرکت ملی مس به ثبت برساند.

جزییات برگزاری نمایشگاه دائم معدنی

سعد محمدی در مورد برگزاری نمایشگاه دائم معدنی در رفسنجان اظهار کرد: دنبال این هستیم که در طول سال امکان بازدید تمام صنعت گران برای بازدید از قطعات ما فراهم شود، زیرا که عده‌ای به علت کمبود وقت و نبود زمان امکان حضور در اینچنین شرایط نمایشگاهی را ندارند، ولی با برگزاری نمایشگاه دائم در رفسنجان تمامی شرایط فراهم خواهد شد که در هر زمانی امکان حضور و بازدید از نمایشگاه وجود داشته باشد. در نتیجه هر قطعه‌ای که به مرور به قطعات ما اضافه شود در این نمایشگاه نشان داده می‌شود تا امکان استفاده برای صنعت گران جهت ساخت آن فراهم شود.

برنامه‌های شرکت ملی مس در ۹۹

وی در ادامه درمورد برنامه‌های جامع شرکت ملی مس ایران در سال ۹۹ که سال جهش تولید است به خبرنگار گسترش نیوز گفت: خوشبختانه ما امسال رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و تولیدمان نسبت به سال گذشته، افزایش قابل توجه‌ای داشته است. ما در سال ۹۸ در تولید کاتد به رکورد ۲۵۰ هزار رسیدیم و امیدواریم که امسال به ۲۸۰ هزار تن برسیم که این جهش بسیار خوبی است.

رشد سوددهی ۱۵۲ درصدی در بورس

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس در پایان در مورد ۱۵۲ درصد رشدی که در سهام شرکت بورس رخ داده است اظهار کرد: این رشد سود دهی شرکت مس است که روی سامانه کدال قابل مشاهده است و شرکت مس توانست یک رکورد بسیار خوبی از خود در این مورد به ثبت برساند.

پیش از این ردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره این سود چشمگیر بیان کرده بود: شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۸ مبلغ ۱۲۰۱ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرده است که با احتساب افزایش سرمایه، ۱۵۲ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

سعدمحمدی با اعلام این خبر افزوده بود: همچنین در این دوره درآمدهای عملیاتی شرکت مس با رشد خوب ۱۲۲ درصدی همراه بود.

سعدمحمدی در ادامه با اشاره به ثبت رشد ۱۴ درصدی‌اند در فروردین ماه و رشد ۱۲ درصدی کاتد در پالایشگاه خاتون آباد در اردیبهشت ماه گفت: با همت تمامی پرسنل در تاریخ ۲۶ خردادماه امسال شاهد ثبت رکورد تولید روزانه خاک سولفوری به میزان ۱۳۲۵۰۰ تن در روز بودیم که نسبت به رکورد قبلی در خرداد سال ۱۳۹۸، ۲ هزار و ۵۰۰ تن رشد داشته است.

 

خبرنگار: شهریار خادمی

ارسال نظر