|
کدخبر: 110254

زمان تعیین تکلیف زنجیره فولاد مشخص شد

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با رد مباحث اخیرا مطرح شده در فضای مجازی درخصوص ضرایب زنجیره فولاد، گفت: نظر معاونت اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهوری نیز هم راستا با نظرات کارشناسی وزارت صمت است و این نظرات را خواهد پذیرفت.

معدن زمان تعیین تکلیف زنجیره فولاد مشخص شد

سعید عسکرزاده درخصوص جلسه امروز خود با «سعید شیرکوند» معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری، افزود: در این جلسه مبانی کارشناسی فعالان بخش معدن درخصوص تعیین ضرایب محصولات زنجیره فولاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته وی، «آقای شیرکوند هیچ اصراری بر تکلیف این معاونت به وزارت صمت برای تعیین ضرایب نداشته و عددی مد نظر نداشتند، بلکه قائل بودند که وزارتخانه باید بر مبنای کار کارشناسی و با حضور همه کسب و کارهای زنجیره فولاد به اعلام ضرایب بپردازد که در این صورت، این معاونت نیز کار کارشناسی را خواهد پذیرفت.»

عسکرزاده بیان کرد: در این جلسه اعلام کردم که «انجمن سنگ آهن به نمایندگی از همه فعالان معدنی هیچ اعتراضی به مباحث کارشناسی وزارت صمت ندارد»، بلکه مبحث اصلی، برداشت هایی بوده که از نامه آقای شیرکوند به دکتر اسماعیلی معاون امور معدنی وزارت صمت انجام شد.

وی توضیح داد: پیشتر و با نامه مذکور، انجمن تولیدکنندگان فولاد در فضای مجازی این نامه را به تایید ضرایب فعلی (که مد نظر انجمن فولاد است) تعبیر کرده بود، اما آقای شیرکوند ضمن رد این موضوع، بر تایید نظر کارشناسی وزارتخانه تاکید کرد.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: در روزهای اخیر موضوع دیگری در فضای مجازی از سوی انجمن فولاد مطرح شده بود و آن اینکه، نامه محرمانه مرکز پژوهش‌ها با عنوان «تاثیر ضرایب محصولات زنجیره فولاد بر فضای کسب و کار» به سرپرست وزارت صنعت و معاونت معدنی وزارتخانه، به مثابه یک نظر کارشناسی بوده و باید منتشر شود.

وی گفت: در این زمینه نیز آقای شیرکوند توضیح دادند که مرکز پژوهش‌ها به مباحث هزینه قیمت‌ها ورود نکرده، بلکه گزارشی درخصوص علل کاهش صادرات محصولات فولادی ارائه داده و مباحث مطرح شده در آن ربطی به ضرایب نداشته است.

عسکر زاده با بیان اینکه مباحث مطرح شده در فضای مجازی در روزهای اخیر هیچ مبنای درستی نداشته، خاطرنشان کرد: مقرر شده فردا (چهارشنبه) در جلسه‌ای با حضور همه ذینفعان زنجیره فولاد مباحث مربوط به تعدیل ضرایب سنگ آهن دانه بندی، گندله، کنسانتره و شمش فولاد مطرح شود و احتمال می‌رود در پایان این جلسه ضرایب جدید اعلام شود.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها