|
کدخبر: 58558

وزیر علوم در افتتاحیه نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید؛

در تلاش برای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در تلاش هستیم تا ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت را توسعه دهیم.

گسترش نیوز: منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما درحال‌حاضر بیش از ۵ هزار قرارداد بین مراکز علمی و صنایع کشور داریم. رقم حدود ۹۵۲ میلیارد تومان مربوط به این قراردادها است. در زمینه فناوری با به کارگیری آن و انتقال به صنعت فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد خواهد شد.

gholami.jpg

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال تمام تلاش این است که فارغ التحصیلان در بخش صنعت و خدمات وارد حوزه اشتغال شوند. دانشگاه‌ها در دو سال گذشته تلاش دارند در هنگام تحصیل با بازار کار آشنا کنند. در این زمینه طرح افزایش اشتغال‌پذیری در حال اجرا است و موفق نیز بوده است.

غلامی گفت: ما در تلاش توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت هستیم. در هر بخشی از صنعت حضور جوانان می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد. هر استادی اگر در بخشی از صنعت ارتباط نزدیک ایجاد کند دانشجویان نیز می‌تواند به همان سمت حرکت کنند.

وی در پایان اشاره کرد: تشویق اعضای هیات علمی از جمله آیین نامه‌ها در حال انجام است. پایش سامانه قراردادهای ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها به عنوان یک کار مهم در حال پیگیری آن هستیم. راهکارها و پیشنهادهایی که در رونق تولید داشتیم از جمله نمایشگاه عرضه فناوری است. تحت عنوان بحث عرضه فناوری‌ها برای تولید و ساخت داخل عرضه کردیم و موفقیت خوبی نیز داشته است‌. مشارکت جدی مراکز فناوری در ساخت داخل محصولات در دستور کار داریم.

ارسال نظر