|
کدخبر: 159372

روحانی: توزیع بی صاحب است

رییس جمهور با بیان اینکه تولید متولی دارد گفت: توزیع ما بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست.

سیاست داخلی روحانی: توزیع بی صاحب است

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر ما به فکر این باشیم که انتخابات چه خواهد شد و منافع مردم را کنار بگذاریم خواست مردم را کنار بگذاریم و آن انتخاباتی هم که می‌خواهیم نمی‌رسیم این مردم آگاه‌تر از این حرف‌ها هستند که ما بخواهیم مردم را از جاده اصلی و درست به سمت راست یا چپ منحرف بکنیم.

نظر رهبر انقلاب درخصوص برجام

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: افراد و گروه‌هایی که این چنین باشند هستند. اکثریت قاطع مردم راه و مسیرشان مشخص است و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان کرد که اگر آنها به اجرای پیمان برگردند، ما هم برمی‌گردیم و به صراحت گفتند اگر آنها در برابر قانون تسلیم شوند ما یک ساعت ادامه تحریم را جایز نمی‌شماریم.

روحانی تصریح کرد: تحریم باید شکسته شود. تحریم ظلم بر مردم است و این ظلم باید برداشته شود.

تولید متولی دارد، اما توزیع بی‌صاحب است

رئیس‌جمهوری افزود: ما که وزیر بازرگانی نداریم اگر می‌داشتیم و اگر میان دولت و مجلس همکاری صورت می‌گیرد، امروز ما روز و نوروز دیگری داشتیم. ما امروز کسی را نداریم که مسئول خرید و اجناس مردم باشد.

روحانی گفت: یک وزیر داریم که به فکر صنعت خودش و یک وزیر هم داریم که به فکر کشاورزی خودش است. ما یک وزیر می‌خواهیم که به فکر زندگی مردم و مصرف مردم باشد، به فکر این باشد که توزیع چگونه انجام می‌شود. توزیع چه می‌شود؟ توزیع ما بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست.

وی با اشاره به تولید گفت: دولت در پایان دوره قبل به صراحت اعلام کرد که وزارت بازرگانی می‌خواهد و با این لایحه را با دوفوریت به مجلس داد و این لایحه تا روزهای آخر مجلس قبل ماند و تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، یک ایراد کوچک وجود داشت که می‌توانست در عرض چند ثانیه در مجلس حل شود و نشد و باقی ماند و در این مجلس هم متاسفانه باقی مانده است.

روحانی با بیان اینکه ما امروز باید برابر مردم پاسخگو باشیم، تصریح کرد: اگر طرحی که دولت با دو فوریت بر آن اصرار داشت اگر این طرح اجرا نشود چه مشکلاتی در ایام تحریم و جنگ اقتصادی برای مردم پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: امروز ما این موضوعی را که چهار سال پیش پیش‌بینی کردیم را می‌بینیم. این موضوعی که من در ابتدای دولت دوازدهم، وزرا را معرفی نکردم تا اینکه این دو فوریت تصویب شود و بدانم که وزیران چه تعداد هستند.

روحانی ادامه داد: در این شرایط مردم از دولت توقع دارند و من از همه وزرا و مسوولان اجرایی انتظار دارم که تلاش خود را چند برابر کنند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: مردم بدانند برای تامین کالای اساسی در شرایط سخت امسال میزان ۱۰ میلیارد دلار ارز از سوی دولت تامین و پرداخت شد و از این میزان مبلغ ۷ میلیارد دلار برای اقلامی مانند تامین نهاده‌های دامی و مواد غذایی پرداخت شده است. مردم نیز بدانند که در شرایط سخت که مشکلات نقل و انتقالات ارز وجود دارد، ما انتقال ارز را انجام دادیم و کالا از خارج از کشور خریداری و به انبارها انتقال داده شده اما در بخش توزیع مشکل ایجاد شده است.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاشی که دولت انجام می‌دهد، روزهای را برای مردم انجام دهیم و دولت همه تلاش خود را در این راه به کار می‌گیرد و امیدوارم با این تلاش‌ها شاهد شرایط بهتر مردم و بازار در شب عید باشیم

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها