|
کدخبر: 152993

اوزون تراپی چیست؟

یک پزشک فوق تخصص درد در مورد درمان بیماران مبتلا به دردهای دیسک کمر گفت: طول درمان بستگی به شرایط بیمار دارد. افرادی که به دیسک ساده کمری دچار شده باشند با چند نوبت تزریق دارو و یا تزریق اوزون و لیزر داخل دیسک تقریبا درمان کامل روی آنها انجام می شود.

دکتر محمودرضا نظافتی فوق تخصص درد با اشاره به اقدامات متخصصان درد برای رفع درد بیماران مبتلا به دردهای ستون فقرات اظهار داشت: خوشبختانه اقداماتی که انجام می‌دهیم معمولا احتیاجی به بیهوشی یا برش جراحی ندارد و با کمترین میزان بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از مواقع در کلینیک های درد نسبت به درمان بیماران بدون نیاز به بیهوشی اقداماتی انجام می شود.

این پزشک فوق تخصص درد در پاسخ به این سوال که برای رفع درد چه داروهایی به بیماران تزریق می شود، افزود: یک سری داروهایی که ما در کنار دیسک و یا در کنار عصب تزریق می‌کنیم ترکیبی از داروهای ضد درد و ضد التهاب است که اینها به صورت موقت و خیلی دائم کل درد را بر طرف می کنند.

دکتر نظافتی تصریح کرد: گاهی پرسیده می شود که آیا این درمان موقت است یا خیر؛ که در پاسخ به این سوال باید به آنها بگوییم که در بیماران مختلف ما می توانیم درمان ها را با زمان های مختلفی از لحاظ درمانی داشته باشیم.

درمان بیماری با تزریق اوزون داخل دیسک

وی ادامه داد: طول درمان مختلف، بستگی به شرایط بیمار دارد. افرادی که به دیسک ساده کمری دچار شده باشند با چند نوبت تزریق دارو و یا تزریق اوزون و لیزر داخل دیسک تقریبا درمان کامل روی آنها انجام می شود.

این پزشک فوق تخصص درد بیان کرد: این بیماران حتی در زمان‌های مختلف تا ۳ نوبت تزریق در کنار دیسک، مشکلاتشان برطرف می شود.

دکتر نظافتی در مورد درمان دیسک گردن گفت: این بیماران معمولا بعد از ۲ تا ۴ نوبت درمان می شوند اما مواردی هم هست که نیاز به تکرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: درمان هایی که انجام می دهیم می تواند کاملاً درد و علامت های بیمار را کاهش دهد و باعث شود که بیمار زودتر به زندگی عادی خود بازگردد.

 

منبع: طبنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها