|
کدخبر: 201362

جزییات ریزش شدید قیمت خودروهای خارجی و داخلی در بازار

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با دفاع از تصویب طرح واردات خودرو گفت: قیمت خودروهای خارجی در کشور ۸ برابر قیمت واقعی آن است و زمانی که قیمت خودرو‌های خارجی پایین بیاید خودرو داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت.

خودرو جزییات ریزش شدید قیمت خودروهای خارجی و داخلی در بازار

 سیدجواد حسینی کیا با حضور در استودیو خبر ۲۱ پنجشنبه شب شبکه یک سیما درباره تصویب طرح واردات خودرو در مجلس گفت:​ این مصوبه، اصلاح ماده ۴ اعاده شده از شورای نگهبان بود که با این اصلاح در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو و خدمات در این راستا بتوانیم به میزان محدودی که شورای رقابت مشخص می کند واردات خودرو داشته باشیم.

 حسینی کیا گفت: در این طرح یک کار هوشمندانه و مشروطی صورت گرفته است اول حمایت از خودرو ساز داخلی ، دوم حمایت از قطعه سازان داخلی و سوم حمایت از ارائه کننده خدمات می باشد که در ازای تمام اینها افرادی بتوانند خودرو وارد کنند.

وی افزود: خودروهایی که امکان واردات دارند باید در کلاس بی یا از نظر ایمنی از سه ستاره بالاتر باشد این شرایط می تواند در گام اول انحصار را از بین ببرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد:​ الان که این طرح مصوب شده و در انتظار نظر شورای نگهبان است قیمت خودروهای خارجی به شدت در حال ریزش است و این حباب از بین می رود.

 حسینی کیا درباره خروج ارز از کشور در صورت واردات خودرو در این طرح گفت:​ در این طرح اعلام شده که منشاء ارز داخلی نباشد و اگر فردی در خارج از کشور شرکت یا خانه ای دارد می تواند در ازای آن به جای ارز، خودرو وارد کند و همچنین در قبال صادراتی که صورت می گیرد؛ البته میزان را شورای رقابت مشخص می کند.

وی تصریح کرد: این یک طرح هوشمندانه مشروطی است که می تواند خودرو ساز ما را وادار کند که خودرو با شرایط رقابت پذیر، صادرات محور و ارزان قیمت تولید کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مجلس و کمیسیون صنایع یک نگاه دیگری را در گام های بعدی نسبت به کیفیت محوری و در گام نهایی نظارت در بازار را پیگیری می کند.

حسینی کیا خاطر نشان کرد:​ واردات خودرو برای عموم مردم آزاد است با این شرط که منشاء ارز داخلی نباشد، در ازای واردات باید صادرات خودرو یا قطعات خودرو داشته باشند و همچنین افرادی که امکان ارائه خدمات دارند.

وی با بیان این که قیمت خودروهای خارجی در کشور 8 برابر قیمت واقعی آن است گفت: زمانی که قیمت خودروهای خارجی پایین بیاید یقین داشته باشید سایه بر خودروی داخلی خواهد انداخت و خودروی داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت و گام اول این طرح شکستن انحصار و گام دوم آن کیفیت محوری و گام سوم آن نظارت بر بازار خواهد بود.

 

منبع: تسنیم
  • هالو ارسالی در

    مردم هیچ اعتمادی دیگه به این دولتها ندار ن ، متاسفانه همه دولتها در دنیا جهت رفاه حال مردمش تلاش میکنه دولتها در ایران شد ن دزد سر گردنه جهت زدن جیب مردمش

    • ایرانی ارسالی در

      دولت یا خودش مسخره است یامردم بلانسبت۰۰۰ ۰۰۰فرض کرده شورای لفافت چه کاره است چند تا دولت ومجلس داریم ایرانی بدبخت درود بر شاه

  • ناشناس ارسالی در

    به اینا دل خوش نکنید

  • ناشناس ارسالی در

    قدیم می گفتن از در عقب صندلی جلو ، با حلوا حلوا دهن شیرین نمی شه با کدوم پول با کدوم ارز ، با کدوم سیستم بانکی می خواین حواله کنید بفرمایید همه اینها انجام بشه تقاضای ارز صرافی به شدت بالا میره و دلار سر به فلک می زنه ...

  • جلیل ارسالی در

    لطفا مردم را ... فرض نکنید...

  • علی ارسالی در

    ما یعنی اکثریت مردم با درامد کم و قیمت هایی نجومی رو برو هستیم خرید خیلی چیزها که در همه جای دنیا با کمی کار تلاش میش ه به ان رسید برای ما مردم ایران ارزوی دس ت نیافتنی شده خانه ماشین زندگی و باعث ی اس نا امیدی افسردی مردم شده

  • حسین ارسالی در

    با سلام. جناب استاد توی این طرحتون از هم ه حمایت کردید از خودرو ساز تا قطعه ساز، بیچاره مردم بساز

  • ناشناس ارسالی در

    این بزرگترین اشتباه ایران از خودروسازی ک شور است باید رقابت باشه این حمایت از خود رو به مثل بچه ای هست که تمام امکانات برا ی فراهم کردی و هروقت بهانه بگیری چیزی بخ ری .این بچه دنبال کار می‌ره .دنبال خلاقی ت می‌ره.دنبال زندگی می‌ره .نه.پس باید .ی ک آدم تنبل ومریض وافسرده رو تحویل جامعه دادیم.دولت باید خودرو وارد کنه که رقابت باشه ویرایش زندگی این بچه بجگنه.خلاقبت پ یدا کنه.این برای تمام کالاها صدق میکنه

  • عباس چنانی ارسالی در

    نمیدونیم چرا به شماها نمیشه اعتماد کرد

  • کمال ارسالی در

    بچه اون دو تا آفتابه را پر کن بیار .چرا دوتا چه شده مگر ؟بچه خفه شو تو فقط آفتاب ه ها را زودی پر کن.

  • ناشناس ارسالی در

    علاقه عجیب شما و دوستانتان به اراجیف ستودنی است

  • ناشناس ارسالی در

    خواب دیدی خیره داداش

  • ناشناس ارسالی در

    به امید خدا شورای نگهبان مرتکب خسران وگناه وظلم درحق ملت ستم دیده نمیشه وبرای یکبارهم که شده نمره قبولی میگیره

  • كنگيزه ارسالی در

    آخه این چه شرطیه که طرف باید خودرو صادر کنه تا بتونه خودرو وارد کنه؟!! این شرط فقط در یک صورت امکان پذیره : که خودرو داخلی را به عنوان توالت سیار به خارجی ها بفروشیم وگرنه اگه بهشون بگیم این دله اسمش خودرو هست روابط دیپلماتیک شون رو قطع میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام حاجی این مردم رو چی فرض کردید بخدا که اگه قیامتی باشد که هست شما واین مسولین چندین سال باید جوابگو باشید اخه مرد حسابی قطعاتی که رو پراید جواب نمیده کی میاد به شما پول بده وبعد شما با کلی منت بزارید خودرو وارد کشور بشه بابا عمرمون حدر رفت پیش کی بریم شکایت کنیم اخه شما مجلسی ها چکار کردید برای ما چقد ر باید با فلاکت وبدبختی زندگیمون تعمین کنیم وشرمنده خونواده بشیم من تو اسنپ کار میکنم پرایدم مدل پایین هر روز خراب خدا انشاالا از این مسولین نگذره انشاالا که با این همه ثروت دایم خار و خجل هستیم.

  • ناشناس ارسالی در

    Ff

  • ناشناس ارسالی در

    همه دروغه

  • ناشناس ارسالی در

    دروغ به روز رسانی شده

  • سالار ارسالی در

    برای هر موضوعی توی این مملکت هزار تا سر خر داریم .من نمی دونم آخه خودرو که توی ک شورهای دیگه رو دست تولیدکنندکان باد کرده و هزار تا کلک می زنن تا یک خودرو بفروشن تو ابران چرا باید اینجوری باشه ؟ غیر از خریت ، بی لیاقتی ! بی تدبیری ! فساد علت دیگه اب داره بگید تا ماهم بفهمیم .

ارسال نظر