|
کدخبر: 198955

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار /قیمت ۲۰۶ترمز برید!

امروز ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو در حالیکه دلار رشد قیمت را در بازار ثبت کرد با کمترین تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

پرونده بازار ایران خودرویی های امروز نشان دهنده آن است که رشد نرخ ارز نتوانست چندان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد با این حال در میان پرتیراژهای ایران خودرو تنها «سمند سورن پلاس» و « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» رشدی یک میلیونی را ثبت کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو باز شدن پرونده طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس موجب شد تا ایران خودرویی ها که طی روزهای اخیر از بازار دلار پیروی می کردند امروز بی توجه به نوسان رو به بالای نرخ دلار در بازار قیمت گذاری شدند.

فعالان بازار خودرو معتقدند که اثر باز شدن این پرونده در حال حاضر بر قیمت دلار در بازار خودرو چربیده و این امر موجب شده تا بازار چندان به افزایش قیمت دلار توجهی نداشته باشد.

با این شرایط می توان گفت در حال حاضر بازار در انتظار تعیین تلکیف طرح ساماندهی خودرو است، عاملی که موجب شده تا قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو همانند سایپا تغییر چندانی نداشته باشد.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمندLX »، «سمند LX با موتورEF۷ » و « سمند سورن پلاس » اشاره کرد.

در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز « سمند سورن پلاس » و « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» رشد یک میلیونی قیمت داشتند و به این طریق « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» برای ۳۰۰ میلیونی شدن خیز برداشت، با این شرایط می توان گفت قیمت « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» امروز با افزایش یک میلیونی به ۲۹۱ میلیون رسید و « سمند سورن پلاس » نیز در بازار ۳۱۲ میلیونی شد.

براساس ارزیابی بازار توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز تغییر نداشتند و «پژو ۲۰۶ صندوقدار» با قیمت ۲۸۳میلیون تومان و «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» نیز امروز بدون تغییر در بازار با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان عرضه شد.

خانواده سمند هم امروز روز آرامی داشتند بطوریکه «سمند LX با موتورEF۷ » بدون تغییر در بازار ۲۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «سمندLX » هم ۲۴۲ میلیون در بازار قیمت خورد.

قیمت-خودرو

منبع: اقتصادنیوز
  • کورش بزرگ ارسالی در

    تا وقتی مسولین ونمایندگان پول از ایران‌خ ودرو وسایپا به صورت رانت میگیرن همین اش وهمین کاسه هست چندسال پیش بود که تو شبکه خبر مدیر عامل ایران‌خودرو نعمت بخش گفت ما کاری به گران شدن دلار نداریم پس الان چطور قیمت‌ها بادلار می‌برید بالا

ارسال نظر