|
کدخبر: 188561

قیمت روز محصولات سایپا در بازار +‌جدول

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که علاوه بر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز محصولات سایپا هم با رشد قیمت از تعطیلات بازگشتند.

خودرو قیمت روز محصولات سایپا در بازار +‌جدول

در میان محصولات سایپا امروز «کوییک R» ، «کوییک معمولی» و «تیبا صندقدار» رشد یک میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند تا هم راستا با ایران خودرویی ها در بازار حرکت کنند.

رشد قیمت در بازار سایپایی ها در حالی رقم خورد که محصولات پرطرفدار این شرکت بدون تغییر به استقبال تعطیلات رفتند.

 در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

علاوه بر نرخ دلار و پایان تعطیلات ۶ روزه تهران، به گفته فعالان بازار خودرو توقعات انتظاری نیز در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت و قیمت آن به ۱۵۸ میلیون تومان رسید و «کوییک R» هم با رشد یک میلیونی در بازار ۱۶۲ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت «تیبا صندوقدار» نیز با رشد یک میلیونی به ۱۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «تیبا۲» معمولی و ساینا نیز امروز بدون تغییر در بازار به ترتیب ۱۴۰ میلیون و ۱۴۷ میلیون تومان عرضه شدند.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار ۳۵۳ تا ۳۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 4 مرداد

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر