|
کدخبر: 177040

این خودرو ۳۰۸ میلیارد تومان است! + تصاویر

پس از معرفی رولزرویس بُوت تیل ۲۸ میلیون دلاری، بوگاتی لاووچیو نوا دیگر گران‌ترین خودروی دنیا نیست اما این باعث نمی‌شود که این هایپرکار تمام مشکی تک ساخت را فراموش کنیم مخصوصاً اکنون‌که سرانجام نسخه تولیدی آن معرفی شده است. البته این خودرو را نمی‌توان تولیدی دانست زیرا فقط یک دستگاه از آن ساخته می‌شود که ۱۱ میلیون یورو معادل ۱۳.۴ میلیون دلار (معادل ۳۰۸ میلیارد تومان) قیمت دارد.

خودرو این خودرو ۳۰۸ میلیارد تومان است! + تصاویر

این بوگاتی تک ساخت که نام فرانسوی آن به معنای ماشین سیاه است و ساخت آن دو سال طول کشیده، تعبیری امروزی از بوگاتی تایپ ۵۷ SC آتلانتیک گمشده متعلق به ژان بوگاتی است. حدود ۶۵ هزار ساعت مهندسی صرف ساخت این خودروی منحصربه‌فرد بر اساس شیرون شده است که بدنه‌ای کاملاً سفارشی و فاصله محوری بیشتری دارد.

بوگاتی+لاووچیو۱

فاصله محوری لاووچیو نوا ۲۵۰ میلی‌متر نسبت به شیرون افزایش یافته و طول کلی آن‌هم ۴۵۰ میلی‌متر بیشتر شده است. بدنه اختصاصی این ماشین سیاه از سطوح فیبر کربنی و پوشش شفاف موسوم به کربن سیاه براق برخوردار است. در هرکدام چراغ‌های جلوی خودرو نیز بیش از ۲۵ عنصر فِرزکاری‌شده مجزا کار شده است. جلوپنجره این ماشین با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و در عقب نیز یک چراغ LED نواری عریض با قاب فیبر کربنی یک‌تکه کار شده است.

بوگاتی+لاووچیو۲

متأسفانه فعلاً تصویری از داخل لاووچیو نوا منتشر نشده ولی بااین‌وجود میدانیم که در اینجا از تودوزی چرمی به رنگ قهوه‌ای هوانا استفاده شده و تریم‌های آلومینیومی هم کنسول مرکزی و رو دری‌ها را تزئین کرده‌اند. علاوه بر این، یک سوئیچ چوبی هم برای انتخاب حالات مختلف رانندگی تعبیه شده است.

بوگاتی+لاووچیو۴

به گفته بوگاتی، لاووچیو نوا چیزی فراتر از یک شیرون با لباس جدید است زیرا در این خودرو علاوه بر افزایش فاصله محوری، تغییرات دیگری هم صورت گرفته است. به‌عنوان‌مثال، این هایپرکار تک ساخت از رینگ‌های متفاوت و سر اگزوزهای منحصربه‌فردی بهره‌مند شده درحالی‌که شخصیت کلی آن‌هم بیشتر به سمت یک گرند تورر متمایل شده است. لاووچیو نوا نه‌تنها در تونل باد عالی بوده است بلکه در پیست‌های آزمایشی و با سرعت‌های مختلف در محیط‌های آزمایشی هم بسیار شبیه به یک شیرون معمولی عمل کرده است.

 

منبع: پدال
  • مسعود ارسالی در

    شخصا اعتقاد دارم به گرد ابتکار شرکت‌های ایرانی نمیرسه مخصوصا آریوسان که ترکیبی از سه خودرو پیکان پژو و سمند است تازه اگه وانت پراید رو حساب نکنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت‌ماشین ۳۰۸میلیاردنیست‌روزگارایران‌سی اه‌کردند‌
    وگرنه‌بادلارهفت‌تومن.... ...........................

    • ناشناس ارسالی در

      گل گفتی...
      اما خودکرده را تدبیر نیست....

  • نوید ارسالی در

    اولا این بوگاتی Divo هستش بعدشم کمتر از 100 میلیارد هست

  • ناجی ارسالی در

    یه چیزی مثل ورژن فول آپشن پراید میباخ خودمونه..
    خجالت هم نمیکشن از ماشینهای ما کپی میکنند...والّا.

  • ناشناس ارسالی در

    کاش من ی میلیارد داشتم تا خونه بخرم

  • حسین مصطفوی ارسالی در

    داداشم‌ فقط پارس tu5 همو قسمتمون نشده تو کفیم‌

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها