|
کدخبر: 170476

وانتی جذاب و تماشایی در راه بازار ایران + عکس

خودرو ال ۹۰- چه به صورت سواری و چه وانت – در ایران خودروی پرطرفداری است که به دلیل تحریم تولید آن متوقف شده اما به تازگی خبر رسیده است که وانت ال ۹۰ جدید – که نام رنو اکسپرس بر آن گذاشته شده – با ظاهری جذاب و تماشایی و این بار نه توسط شرکت اصلی یعنی رنو بلکه توسط واسطه ها روانه بازار می شود.

اگر طرفدار وانت ال ۹۰ هستید و از توقف تولید آن در ایران گله دارید بد نیست بدانید مدل جدیدی از این خودرو – به نام رنو اکسپرس – به تازه گی وارد بازار جهانی شده است و اگر برجام احیا شود چه بسا این خودرو را به زودی در ایران هم ببینیم.

رنو اکسپرس محصول تجاری جدیدی است که ظاهری شبیه رنو لوگان پیکاپ دارد و به تازگی وارد بازار هلند شده است. در حقیقت نیز رنو اکسپرس نسخه اصلاح شده ای از پیکاپ داچیا داکر است که با جلوپنجره جدید و فضای داخلی بهتر به دست مشتریان هلندی خواهد رسید. این خودرو به عنوان اتومبیل شرکتی در ناوگا ن حمل و نقل بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نکته جالب در خصوص رنو اکسپرس عدم عرضه رسمی آن از طریق نمایندگی های رنو است. این خودرو حاصل دستکاری شرکت ایتالیایی فوراچیا روی داچیا داکر است و از طریق واسطه های فروش رنو به صورت غیرمستقیم فروخته می شود.

حتی پنل های پلاستیکی فضای بار داچیا داکر و رنو اکسپرس یکسان هستند که این مسئله نشان از شباهت بسیار زیاد این خودروها دارد. طول فضای بار رنو اکسپرس ۱.۷۹ متر است و می توان با این خودرو محموله ای به وزن حداکثر ۳۷۵ کیلوگرم را حمل کرد. در عقب رنوا کسپرس بسیار قدرتمند است، به نحوی که این قسمت می تواند محموله ای به وزن ۳۰۰ کیلوگرم را حمل کند و در صورتی که با در باز اقدام به بارگیری کنید، قدرت حمل بار رنو اکسپرس تا ۶۷۵ کیلوگرم افزایش خواهد یافت. رنو اکسپرس تنها با سیستم تک دیفرانسیل در هلند به فروش می رسد.

وانت-ال-نود

منبع: اخبار روز خودرو

ارسال نظر