|
کدخبر: 170154

شورای رقابت سریعا قیمت خودرو را افزایش دهد!

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: شورای رقابت خیلی وقت است شاخص تورم بخشی را برای بازنگری در قیمت خودرو دریافت کرده اما با وجود زیان شدید خودروسازان ، در این زمینه تصمیم گیری نمی‌کند.

خودرو شورای رقابت سریعا قیمت خودرو را افزایش دهد!

سهیل معمارباشی در مورد آخرین وضعیت قیمت گذاری خودرو، اظهار داشت: شورای رقابت خیلی وقت است که شاخص‌های تورم بخشی را از بانک مرکزی دریافت کرده و بر مبنای این شاخص و بر اساس مصوبات خودشان باید قیمت‌های جدید خودرو را اعلام کنند؛ ما نمی‌گوییم قیمت‌ها را افزایش دهند بلکه ما می‌گوئیم که بر اساس شاخص‌های تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی، اگر کاهش تورمی وجود داشته، قیمت خودروها را کاهش دهند و اگر افزایش تورم داشته ایم، قیمت خودروها را افزایش دهند؛ با این حال شورای رقابت تاکنون برای اعلام حدود مجاز تغییر قیمت محصولات خودروسازان اقدام نکرده است.

زیان ۳۰ هزار میلیاردی خودروسازان در سال ۹۹

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: خودروسازان ما و به تبع آن زنجیره تأمین شان متضرر شده اند؛ خودروسازان سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند و سال ۹۸ هم روال زیان دهی این صنعت همین شکل بوده است.

وی ادامه داد: این وضعیت را باید تعیین تکلیف کرد؛ این طور به تعلل انداختن تصمیمات، نه به نفع صنعت خودرو و نه به نفع زنجیره تأمین است و حتی به نفع تولید و اقتصاد کشور هم نیست. در سالی که به نام تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها نامگذاری شده است انتظارمان بیش از اینها بود. هر نهادی که مسئولیتی مرتبط با حوزه تولید دارد باید سریع‌تر و متناسب با اقتضائات روز تصمیم بگیرد.

معمارباشی گفت: در حال حاضر منتظر هستیم که شورای رقابت تکلیف خودروسازان را در زمینه قیمت مشخص کند.

شورای رقابت باید علت تعلل خود را توضیح دهد

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به هشدارهایی که قبلاً از سوی نهادهایی همچون دادستانی در مورد قیمت خودرو داده شده، آیا تعلل شورای رقابت ناشی از نگرانی بابت ورود نهادهای قضائی است؟، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم شورای رقابت واهمه‌ای از این موضوع داشته باشد چرا که در چارچوب قانون می‌خواهد در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری کند. واقعیت این است که در همه صنایع و کالاهای کشور تورم و افزایش قیمت داشته ایم و متناسب با افزایش قیمت در زنجیره‌های تأمین، قیمت کالاهای نهایی هم متأثر شده و افزایش یافته است.

معمارباشی گفت: فکر نمی‌کنم نهادهای نظارتی وارد این قضیه شوند و شورای رقابت باید سریع‌تر وظیفه خود را انجام دهد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت در مورد اینکه با این تفاسیر می‌توان گفت شورای رقابت کم کاری کرده است، توضیح داد: نمی‌توان صرفاً از واژه کم کاری استفاده کرد؛ شاید شورای رقابت دلایلی برای این کار دارد.

وی افزود: نکته مهم این است که صنعت خودرو نفس‌های آخر خود را می‌کشد و ادامه این شرایط برای این صنعت ممکن نیست؛ هدف گذاری ما برای سال جاری افزایش ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته است. نهادهای تصمیم گیر باید به این مسائل دقت داشته باشند زیرا یکی از الزامات رشد تولید این است که قیمت انواع خودروها باید به گونه‌ای باشد که قیمت تمام شده خودرو را با سود حداقل پوشش دهد.

بر اساس این گزارش، ششم اردیبهشت ماه جلسه شورای رقابت برای چگونگی اعمال دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو برگزار شد اما این جلسه نتیجه‌ای نداشت و مقرر شد در جلسه بعدی یعنی امروز این موضوع مجدد بررسی شود.

منبع: مهر
  • صالح ارسالی در

    آقا پارسال به اندازه کافی گرون کردید با دلار 27 تومن الان که دلار شده 21 تومن چی و میخوای گرون کنی.

    • ناشناس ارسالی در

      افرین

  • دلواپس ارسالی در

    یکی نیست این ارابه سازان داخلی مافیایی ر انتی را جمعش کنه؟ ماشینهایشان را با بدتر ین کیفیت و چند برابر قیمت منطقی به ملت م یفروشن و همیشه هم مینالند و هیچ وقت راضی نیستن و سیرمونی ندارن. اگه واقعا اینجور ه و نمیتونید بخور بخورها و بریز و بپاشها یتان را جمع کنید و همیشه زیانده هستید. ک لا در خودرو سازی را تخته کنید. دولتها و مجلسهای قبلی در بازه 20 سال اخیر بارها ب هتان فرجه داده تا خودتان را به استاندارد های جهانی نزدیک کنید ولی شما هر روز دورت ر میشوید پس چه اصراریه بمانید وقتی هم شم ا ناراضی هستین هم مشتریانتان که با خون خ ودشان هزینه پاداش و حقوق شما را میدهند. یکی تو اینمملکت نیست که جلو اینها بایسته و حق مردمو بگیره. اگه اینها نبودن ما ال ان میتوانستیم حداقل یه خودرو کلاس c ار وپایی داشته باشیم. هر دفعه هم مجلس بهشان گیر داده با اه و ناله و وسط کشیدن خانوا ده هایی که از اینراه نان میخورن و ننه من غریبم بازی کارشان را ادامه دادن و همش ه م میگن ما ضرر میدیم. خسته شدیم از این مق دار فساد و ریا و حق خوری یه عده ادم زرنگ که مثل زالو از خون مردم ارتزاق میکنن و برای خودشان زندگی شاهانه درست کردن. از ا نطرف هم با مافیا سازی واردات قطعه همه جو ره میتازونن و دهن هر مدیری را با پول یا تهدید میبندن

  • Sayeh ارسالی در

    حناق نشه تو گلتون الان تورم از دلار جدا شده اره؟؟؟

  • mohammad ارسالی در

    ضرر.ضرر خسته نشدید از کلمه تکراری.اگه دا رن ضرر می کنندومیخواهند قیمت ها رابالا ب برند یه رحمت کوچکی بکشند واردات خودرو را آزاد کنند

  • Meysam ارسالی در

    مردم مقصرند که از گرانی استقبال میکنند.. .

  • ناشناس ارسالی در

    این همه خوردین حق مردم
    هنوز دنبال بقیش هستن
    عمو شما دیگه کی هستین
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس ارسالی در

    شما هر چقدر گران تر کنید ماشین ایرانی مف ت نمی ارزه ماشین ایرانی یعنی لگن حلب قوت ی

  • ناشناس ارسالی در

    سزای گران فروشی نخریدنه از ماست که بر ما ست

  • ناشناس ارسالی در

    آقا حق با شما هرچه قدر دوست دارید این زباله های تولید ملی رو گرون کنید اما دیگه موظف هستید واردات خودرو رو آزاد کنید با تعرفه کم مردم حق انتخاب دارن بین اشغال داخلی که ضبط و راهنما آینه بغل واسش ابشنه با خودرو خارجی که اتو پارک داره این تولیدات ملی روز به روز گرونتر میشن هی بی کیفیت تر دو سال نشده بدنشون کامل میپوسه

  • yasin ارسالی در

    تا چند سال دیگه کلا ماشین نمیزنن و100٪ میشه سود وو میان میگن ما نیت کردیم ماشین بسازیم پول بدید😲
    ای خاک بر سر این مردم که امسال اینا سوارمون میشن حالا هی برید وایسید برا رای

  • مهندس ارسالی در

    لعنت بر پدر و مادر نداشته ی شما.
    شیادان فرصت طلب و مفت خور اگر واقعا خودروسازی که چه عرض کنم حلبی سازی در این مملکت زیان‌ده هست دروغگوهای کثیف خب تعطیل کنید و به قول معروف جلوی ضرر رو از هرجا که بگیرید استفاده است.
    البته که اگر چنین بود تابحال تولید زباله‌ها تون تعطیل شده بود و این موضوع ثابت میکنه که سود کلان می‌برید و همچنان با همکاری مافیای دولت دست از خیانت و چاپیدن مردم و بیت المال برنمی دارید.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا قیمتا را میبرین بالا کسی که ضرر میدهباید دره شرکتشا گل بگیره نه قیمتا را ببره بالا خدا لعتتون کنه گناه ما چیه که باید یه عمر سوار آشغالهای شما بشیم و ضررتونم بدیم

  • ناشناس ارسالی در

    میگن دروغ بزرگ بگو مردم باور کنن ولی شما این قدر دروغ گفتید که به جای خودرو ساز باید بهتون بگن چوپاندروغگوی خودرو 🤣😂

ارسال نظر