|
کدخبر: 166010

کیا سراتو جدید از راه رسید + تصاویر

در دورانی که صنعت خودروسازی جهانی عمدتاً حول محور کراس‌اوورها و خودروهای الکتریکی می‌چرخد، از خودروهایی مثل کیا سراتو زیاد نمی‌شنویم.

خودرو کیا سراتو جدید از راه رسید + تصاویر

حال اما این سدان کامپکت که در کره جنوبی با نام K۳ شناخته می‌شود، با تجربه فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود، دوباره خبرساز شده است. این خودرو قرار است در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) به‌طور کامل معرفی شود اما پیش آن زمان، کیا سه تصویر از نسخۀ کره‌ای آن یا همان K۳ منتشر کرده است. بارزترین تغییر ظاهری K۳ مدل ۲۰۲۲ چراغ‌های جلوی جدید آن با گرافیک داخلی تازه‌ای است که از سه خط LED در بالا و پایین تشکیل شده است. علاوه بر این، جلوپنجره کمی عریض‌تر شده و بالای آن لوگوی جدید کیا قرار گرفته است.

سراتو-فیس-۲

طراحان کیا همچنین سپر K۳ را هم با ورودی‌های هوای جدیدی با قاب مشکی براق و همین‌طور مه شکن‌های جدید، بروز کرده‌اند. با توجه به اینکه این صرفاً یک فیس‌لیفت است نه نسل جدید، پروفیل جانبی خودرو تقریباً هیچ تغییری نداشته اما می‌توانیم انتظار ارائهٔ رینگ‌های جدیدی را داشته باشیم. در عقب K۳ مدل ۲۰۲۲ بیش از هر چیز خروجی‌های هوای تزئینی بزرگی در سپر جلب‌توجه می‌کند که شاید نبود آن‌ها می‌توانست بهتر باشد. در همین حال، هرچند فرم کلی چراغ‌های عقب تغییری نداشته اما گرافیک داخلی آن‌ها بروز شده و درون آن‌ها، مشابه چراغ‌های جلو، همان خطوط منقطع کار شده است.

سراتو-فیس-۳

در داخل K۳ غیر از ارائه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر، تقریباً تغییر مهم دیگری صورت نگرفته که البته ازآنجایی‌که این فقط یک فیس‌لیفت است، این موضوع تعجبی ندارد. البته در تریم‌ها و تودوزی‌ها هم تغییراتی صورت گرفته و هرچند غربیلک فرمان مثل قبل است اما در میانه آن لوگوی جدید کیا به چشم می‌خورد. کیا فعلاً فقط تصاویر نسخه سدان K۳ فیس‌لیفت را منتشر کرده اما به‌زودی می‌توانیم تغییرات نسخه هاچ‌بک را هم ببینیم. این نسخه در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود اما در کره جنوبی با نام K۳ GT، در کانادا با نام فورته ۵ و در اروپا با نام سید به فروش می‌رسد. فیس‌لیفت کیا K۳ اواخر امسال با نام فورته در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

منبع: پدال

ارسال نظر