|
کدخبر: 164557

رونمایی از کراس اوور جدید ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از افزایش سهم تولیدات متعلق به برند ایران خودرو در سال۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در صدد هستیم با تداوم روند طراحی و توسعه محصولات جدید، سهم سایر برندها را در سبد محصولات کاهش داده و سهم برند ایران خودرو را از ۲۷ درصد به ۴۰ درصد افزایش دهیم. این عدد براساس نقشه راه ترسیم شده، در سال‌های آینده به ۸۰ درصد خواهد رسید.

خودرو رونمایی از کراس اوور جدید ایران خودرو

فرشاد مقیمی در نشست با رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا، ضمن قدردانی از پشتیبانی‌های این نهاد از صنعت خودروی کشور، با بیان این‌که سال ۹۹ را با افزایش ۳۵ درصدی تولید خودرو سواری و رشد۶۷ درصدی تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین نسبت به سال ۹۸ در کنار ارتقای پنج محصول فعلی و به تولید رساندن محصول جدید تارا به پایان بردیم، گفت: رشد تولید محقق شده با تولید بیش از ۹۹ درصد از محصولات به صورت داخلی و سهم کم‌تر از یک درصدی خودروهای مونتاژی رقم خورده است که حاصل تلاش کارگران و جهادگران تولید در ایران‌خودرو و شرکت‌های قطعه‌ساز و تامین‌کننده در شرایط تحریم و کرونا بوده است.

وی تصریح کرد: صنعت خودروی کشور ۲۰ درصد رشد را در سال گذشته تجربه کرده که سهم ایران خودرو در این میان ۸۳ درصد بوده است.

مقیمی با اعلام این که تعداد تولید امسال ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: نزدیک به ۱۸۰ هزار خودرو از تولیدات امسال، متعلق به محصولات جدید خواهد بود؛ کیفیت محصولات و خدمات را به سطح انتظار و شایستگی مردم ایران خواهیم رساند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از رونمایی کراس‌اوور ایران‌خودرو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق نقشه راه ایران‌خودرو، هر سال یک محصول جدید وارد بازار خواهیم کرد. پروژه‌های توسعه موتور و قوای محرکه نیز به موازات توسعه محصول در دستور کار ایران خودرو قرار دارد.

ارتقای کیفیت محصولات

وی با بیان این‌که در حوزه ارتقای کیفیت محصولات توانستیم نخستین خودروی پنج ستاره تمام ایرانی را در سبد محصولات خود قرار دهیم؛ گفت: در حال حاضر بخش عمده محصولات ایران خودرو دارای چهار ستاره کیفی هستند. در سال گذشته توانستیم با کاهش ۸۰ درصدی، تعداد تعهدات معوق را از ۱۱۱ هزار دستگاه در انتهای سال ۹۸، به ۲۱ هزار دستگاه در پایان سال ۹۹ برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این عدد به ۱۵ هزار دستگاه رسیده و تا پایان فروردین ماه نیز به عددی کم‌تر از ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از کاهش هزینه حدود ۲۲ هزار میلیارد ریالی ناشی از اجرای پروژه‌های کاهش هزینه در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این روند در سال جاری نیز با هدف کاهش بهای تمام شده تولید ادامه خواهد داشت.

مقیمی رشد ۳۵ درصدی تیراژ تولید و تغییر در ترکیب تولیدات و تعمیق ساخت داخل را عامل اصلی حفظ نیروی کار و اضافه شدن ۱۵۰ هزار نفر نیروی جدید به شبکه تامین و قطعه‌سازان ایران‌خودرو دانست و تصریح کرد: با کاهش قابل توجه سهم خودرو های مونتاژی توانستیم ضمن حفظ اشتغال موجود، نیروی کار جدید را نیز به این شبکه اضافه کنیم. در سال گذشته سهم خودروهای مونتاژی به کم‌تر از یک درصد کاهش یافته است؛ در سال ۹۷بالغ بر، ۱۳ درصد تولید به خودروهای مونتاژی اختصاص داشت.

مقیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در تعطیلات نوروز و فعالیت خطوط تولید قطعه‌سازان و تکمیل‌کاری ایران‌خودرو، تصریح کرد: با اقدامات سال گذشته و به ویژه در پایان سال، ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در تعطیلات نوروزی با همکاری سازندگان و تامین‌کنندگان به مشتریان تحویل شده که تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در بازار داشته است.

وی در ادامه به احیای خط تولید اتوبوس اشاره کرد و گفت: ایران‌خودرو دیزل در سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع خودروی سنگین و نیمه‌سنگین را به تولید رساند و به این ترتیب رکورد تولید ده ساله اخیر خود را پشت سر گذاشت که ۳۳ درصد از این میزان به محصولات مونتاژی اختصاص داشته است. در سال ۹۸ خودروهای مونتاژی سهم ۶۷ درصدی در تولیدات ایران‌خودرو دیزل داشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، طراحی و تولید کامیون ۶ در ۶ دیزلی با کاربری‌های خاص، آتش‌نشانی و امداد و نجات را از دستاوردهای سال گذشته عنوان کرد و گفت: تاکنون این کامیون از منابع خارجی تامین شده است؛ در نیمه اول امسال ظرفیت تولید ۲۰۰ دستگاه از این کامیون وجود دارد که این ظرفیت تا پایان سال به ۶۰۰ دستگاه قابل افزایش است.

وی آغاز تولید انبوه اتوبوس آمبولانس را یکی از دستاوردهای مهم سال گذشته خواند و گفت: تولید داخلی این محصول، صرفه‌جویی ارزی بالایی را ایجاد کرده است.

مقیمی ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی برای تمامی مشتریان ایران‌خودرو گفت: برنامه امسال این است که هیچ‌گونه تعهد معوقی نداشته باشیم و برخی خودروها مانند تارا را پیش از فرا رسیدن موعد تحویل، به دست مشتریان برسانیم.

منبع: ایکوپرس
  • ناشناس ارسالی در

    کلاس آور, حواله مادراتون

ارسال نظر