|
کدخبر: 160835

عرضه سالانه یک محصول در ایران خودرو

ستاری گفت: زمانی صاحب صنعت خودرو می‌شویم که طراحی‌ها برای خودمان باشد، با کپی‌سازی این اتفاق نمی‌افتد.

خودرو عرضه سالانه یک محصول در ایران خودرو

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این‌که اتفاقاتی که اخیرا در مجموعه ایران‌خودرو درحال رخ دادن است حرکت به سمت صنعت خودروسازی است، گفت: چند پلتفرم خوب در این شرکت درحال توسعه است و بر مبنای آن سالی یک خودرو عرضه خواهد شد.

ستاری، با اشاره به حساسیت‌های موجود نسبت به صنعت خودرو تصریح کرد: زمانی صاحب صنعت می‌شویم که طراحی‌ها برای خودمان باشد، با کپی‌سازی این اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: مردم باید تاثیر تغییر در نگرش در صنعت خودروسازی را لمس کنند؛ جهت گیری صحیحی انجام شده اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

ستاری با تاکید بر استفاده مشترک از پلتفرم بخش‌های مختلف خودرو و استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: ایران خودرو چند مدل خودرو تولید می‌کند که برخی از پلتفرم های آنها را مانند برق و الکترونیک را می‌تواند یکی کرد تا هزینه تولید کاهش یابد. اگر طراحی برای خودمان باشد هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد در نتیجه طراحی خودرو باید در داخل کشور انجام شود.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروی انسانی متخصص موجود در این شرکت‌ها در مسیر حل مسائل، تصریح کرد: باید پلتفرم‌های داخلی خودمان را داشته باشیم و از دانش داخلی برای افزایش کیفیت استفاده کنیم.

ستاری با اعلام آمادگی برای حمایت و تزریق نوآوری به خودروسازی سبک و سنگین کشور، گفت: در هر دو خودروساز اصلی کشور اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و باید حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها