|
کدخبر: 153325

برترین برند خودروی جست‌وجو شده در جهان + عکس

با وجود اثرات منفی همه‌گیری ویروس کرونا، تویوتا در سال گذشته به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. این برند ژاپنی پس از اینکه پنج سال پیش عنوان پرفروش‌ترین برند خودرو در دنیا را به گروه فولکس واگن واگذار کرد، در سال ۲۰۲۰ این عنوان را پس گرفت.

البته رستگاری تویوتا به اینجا ختم نمی‌شود. طبق پژوهشی که به تازگی انجام شده است، تویوتا در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد جست‌وجو در گوگل را داشته است. این رکورد در سال ۲۰۱۹ در اختیار بی‌‌ام ‌و بود که امسال کمتر در اینترنت مورد جست‌وجو قرار گرفته است.

این پژوهش نتیجه جمع‌آوری اطلاعات از ۱۵۸ کشور مختلف طی سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ است. کل حجم جست‌وجوی برندهای خودرو در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸ میلیون جست‌وجو بوده است.

تویوتا

بر اساس این پژوهش، تویوتا در ۵۵ کشور بیشتر از بقیه برندها جست‌وجو شده است، که ۳۴.۸ درصد از کل کشورهای مورد بررسی را تشکیل می‌دهند. این پیشرفت بزرگی نسبت به سال ۲۰۱۹ است، که در آن تویوتا فقط در ۱۷.۷ درصد از کشورها بیشتر از بقیه برندها جست‌وجو شده بود.

از سوی دیگر، بی‌ام‌و افت شدیدی را نسبت به سال قبل تجربه کرد و از برترین برند خودروی جست‌وجو شده در ۱۱۸ کشور در سال ۲۰۱۹ به برترین برند جست‌وجو شده در ۳۴ کشور در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد که نشان دهنده افت ۶۴ درصدی است. البته این برند آلمانی جایگاه خود را به عنوان پرجست‌وجوترین خودروساز در طول یک دوره سه ساله حفظ کرده است.

از طرفی مرسدس بنز جایگاه خود را به عنوان سومین خودروساز پرجست‌وجو در ۱۵۸ کشور حفظ کرده است. جالب اینجاست که کیا و فورد پیشرفت خوبی داشته‌اند و به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را پس از مرسدس بنز به خود اختصاص داده‌اند. هر دو برند در سال ۲۰۱۹ در آخرین جایگاه لیست قرار داشتند و هر کدام فقط در یک کشور بیش از بقیه کشورها جست‌وجو شده بودند.

جهان

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها