|
کدخبر: 150716 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش نیوز:

استخراج بیت کوین در صندوق عقب خودرو!

یک فرد آمریکایی که به کار استخراج رمزارز مشغول است ایده خلاقانه ای را اجرایی کرده است.

خودرو استخراج بیت کوین در صندوق عقب خودرو!

این روزها بحث استخراج بیت کوین به شدت داغ شده و این موضوع حتی در کشورمان نیز مدتی است که بر سر زبان ها افتاده است. روز گذشته نیز نرخ بیت کوین به بالاترین قیمت خود طی هفته یعنی ۳۷۲۰۴ دلار رسید. همین افزایش قیمت بیت کوین باعث شده این روزها توجه بسیاری از افراد به آن جلب شود. 

اما ارتباط بیت کوین با دنیای خودرو نیز موضوع جالبی است. حتی برخی از سایت های خارجی اقدام به خرید و فروش خودرو از طریق بیت کوین می کنند. معمولا استخراج بیت کوین در فضاهای بزرگ انجام می شود چرا که نیاز به برق و تهویه هوای مناسب وجود دارد. جالب است بدانید که یک فرد آمریکایی صندوق عقب خودروی خود را به محلی برای استخراج بیت کوین تبدیل کرده است. 

مشخصات فنی ماینر

این فرد آمریکایی که بیرنر نام دارد از ۶ کارت گرافیک  Nvidia RTX ۳۰۸۰s استفاده کرده و آن را در صندوق عقب ب ام و i۸ خود قرار داده است. با توجه به این که i۸ یک خودروی برقی است، مشکل تامین برق سخت افزار ماینر نیز از همین طریق حل شد. اگر بخواهیم به مشخصات فنی ماینر استفاده شده اشاره کنیم باید گفت که سیستم ماینینگ از یک برد ایسوس B۲۵۰ و پاور EVGA SuperNOVA ۱۶۰۰ T۲ بهره می برد. اما نکته اینجاست که در صندوق عقب برای فعالیت ماینر باید باز باشد چرا که در صورت بستن آن دستگاه به شدت داغ می کند.

ب ام و i۸ می تواند ۳۵۰۰ وات توان از طریق باتری ها ارائه دهد که برای راه اندازی ماینر ۱۵۰۰ وات مورد نیاز است. این باتری ها توانایی تامین برق ۶ کارت گرافیک قدرتمند را دارند. جالب است بدانید که ظرفیت باتری های i۸ در سال ۲۰۱۸ نیز توسط این کمپانی افزایش یافت و به ۱۱.۶ کیلووات ساعت رسید، باتری هایی که در حین حرکت روی حالت اسپرت شارژ می شوند. 

بیت-کوین-خودرو1

قیمت خودرو

آنطور که به نظر می رسد این خودرو حدود ۱۴۷ هزار دلار قیمت داشته باشد. بد نیست بدانید که i۸ می تواند تنها در مدت زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد بنابراین با یک خودروی سریع مواجه هستیم. اما حرکت با این سرعت در حالی که در صندوق عقب باز باشد نه تنها عجیب به نظر می رسد بلکه ممکن است مشکل ساز شود. با این حال استخراج بیت کوین همزمان با رانندگی می تواند موضوع به شدت هیجان انگیز و جالبی باشد که بیرنر توانسته آن را تا حدودی عملی کند.

این فرد آمریکایی که چنین اقدام عجیبی انجام داده یک فارم دیگر نیز دارد که از ۷۸ کارت گرافیک Geforce RTX ۳۰۸۰ در آن استفاده شده و می تواند ۱۲۸ هزار ۸۸ دلار به صورت سالیانه سود دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها