|
کدخبر: 145111

راهکاری برای رقابتی شدن خودروسازان داخلی

دبیر انجمن خودروسازان معتقد است با توجه بیشتر به خودروسازان کوچک خصوصی فعال در کشور این خودروسازان می‌توانند سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند و به نوعی این صنعت رقابتی شده تا علاوه بر کاهش قیمت، داخلی‌سازی ارتقا پیدا کند.

خودرو راهکاری برای رقابتی شدن خودروسازان داخلی

نعمت‌بخش بیان کرد: انجمن خودروسازان ایران ۲۶ عضو دارد که در بخش خودروهای سواری، شرکت‌هایی نظیر کرمان‌خودرو، مدیران‌خودرو و گروه بهمن همچون ایران‌خودرو و سایپا یک عضو آن به شمار می‌روند.

این مقام صنفی ادامه ‌داد: همچنین دو شرکت بزرگ یاد شده هیچ‌گاه قیمت محصولات خود را آنقدر پایین نیاورده‌اند که سایر رقبا کنار زده شوند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه هیچ‌کس جلوی رشد و پیشرفت این شرکت‌ها را نگرفته، تصریح‌کرد: ایران‌خودرو و سایپا نه تنها تاکنون امتیاز ویژه‌ای نیز دریافت نکرده‌اند، بلکه شاهدیم اکثر محصولات آنها مشمول قیمت‌گذاری دستوری از سوی شورای رقابت می‌شود.

 وی اضافه‌کرد: این موضوع زیان آنها را نیز به دنبال داشته، به‌طور نمونه در ۶ ماه نخست امسال ایران خودرو ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان داده که از سامانه کدال قابل رویت است.

 نعمت‌بخش با اشاره به سخنان اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در رفع انحصار از خودروسازی خاطرنشان‌ کرد: به نظر می‌رسد قصد آقای وزیر فعال‌کردن هر چه بیشتر بخش خصوصی باشد.

این مقام صنفی استفاده از گزینه واردات به منظور تعادل‌بخشی به بازار و اقدامی انحصارشکنانه را به دلیل ارزبری بالای آن در شرایط فعلی اقتصادی کشور منتفی دانست، اما در عین حال تاکید کرد: این انجمن موافق جلوگیری از واردات خودرو نیست.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    دبیر انجمن خودروسازان از اشغالترین مدیرا ن در عرصه ی خودروسازی در ایران است کسی ک ه خودش از این منبع در آمد میلیاردی تو جی ب میزنه بعد خودش به تولید خودرو داخلی اعتقادی نداره و سوار ماشین های آنچنانی م یشه ...

  • ناشناس ارسالی در

    دلال انجمن خودرو سازان میخواد بگه خودرو انحصاری نیست ولی دیگه مش قربونم میدونه ک ه اینا با خون مردم دارن روزگار میگذرونن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها