|
کدخبر: 106319

آخرین پرایدها با چه قیمتی به دست مردم می‌رسد؟

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش، دیروز در نشستی خبری ضمن اعلام قطعی بودن حذف پراید در تیر ماه، از زمان عرضه محصول جدید این شرکت نیز صحبت به میان آورد و از اجرای روش قرعه‌کشی هم دفاع کرد.

خودرو آخرین پرایدها با چه قیمتی به دست مردم می‌رسد؟

سایپا از ماه‌ها پیش اعلام کرده که پراید به آخر خط رسیده و این شرکت برنامه‌ای برای ادامه تولید آن از تیر امسال ندارد. دلیل حذف پراید این است که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای جدید را پاس کند و سایپایی‌ها تا به امروز دو مدل از آن را حذف کرده‌اند. در حال حاضر تنها یک مدل پراید در سایپا به تولید می‌رسد که آن هم طی دو سه هفته آینده حذف خواهد شد. آن طور که قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش عنوان کرده، آخرین مدل سواری از خانواده پراید تا پایان تیر از خطوط تولید سایپا خارج خواهد شد. مجید باقری خوزانی با بیان اینکه مراسم خداحافظی با پراید در ماه جاری برگزار می‌شود، گفت:آخرین پرایدها با قیمت ۳۸ میلیون تومان عرضه خواهند شد. با حذف پراید تا پایان تیر ماه، خودروسازی کشور پرتیراژترین محصول تاریخ خود را از دست خواهد داد و قرار نیست خودروی جدیدی جایگزین آن شود. طبق آنچه سایپایی‌ها پیش تر اعلام کرده‌اند، جای خالی پراید به واسطه افزایش تیراژ محصولاتی مانند تیبا و ساینا و کوئیک پر خواهد شد. این البته در حالی است که همه این خودروها قیمتی بالاتر از پراید دارند؛ بنابراین با حذف آن، کف قیمت در خودروسازی کشور بالغ بر ۱۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش در بخش دیگری از اظهارات خود، تیبا، ساینا و کوئیک را محصولات اصلی این شرکت در سال جاری معرفی و از زمان عرضه شاهین (خودروی جدید سایپا) نیز گفته است. به گفته باقری، شاهین از نیمه دوم امسال تحویل مشتریان خواهد شد تا رسما وارد بازار شود.

باقری اما در واکنش به ایراداتی که به روش قرعه‌کشی خودرو وجود دارد، گفت: این طرح، کارشناسی بود و در قالب سیاست کمیته خودرو اجرا شد؛ در طرح‌های فروش فوری خودروسازان همواره مشکلاتی مانند استفاده از روبات و سرعت اینترنت، ثبت‌نام برخی افراد از خارج از کشور و... وجود داشت، بنابراین مکانیزم قرعه‌کشی به منظور برقراری عدالت هرچه بیشتر طراحی شد. قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش با بیان اینکه ما هم قبول داریم ایراداتی به روش قرعه‌کشی وارد است، افزود: از همین رو به دنبال آن هستیم تا مشکلات را رفع و از این پس خودروها را با مکانیزم‌های جدید به مصرف‌کنندگان واقعی عرضه کنیم و اگر شیوه جدید پیشنهاد شود، استقبال خواهیم کرد.  بخشی دیگر از نشست خبری قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش اما به موضوع تعهدات معوق و خودروهای ناقص این شرکت اختصاص داشت. باقری در این مورد گفت: بدعهدی شرکای تجاری چالشی جدی در نظام فروش سایپا ایجاد کرد، تا جایی که ما مجبور شدیم در ازای ۴۹ هزار تعهد معوق، ۱۵۰ هزار تعهد جدید ایجاد کنیم. این گفته وی اشاره به طرحی دارد که طی آن سایپا مجبور شد برای راضی کردن مشتریان، به ازای هر یک خودروی خارجی ثبت‌نامی، سه محصول را تحویل دهد. به گفته باقری، جمع تعهدات معوق سایپا کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که انتظار می‌رود تا پایان مهر رفع شوند. وی همچنین تعداد خودروهای ناقص سایپا را ۳۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

باقری اما در نشست خبری خود از عدم‌واریز وجه ۲۰ درصد از برندگان قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده سایپا صحبت به میان آورد. وی تاکید کرد: در طرح فروش فوق‌العاده خودرو بیش از یک میلیون نفر ثبت‌نام و ۱۰ هزار نفر آنها از طریق قرعه‌کشی برنده شدند، با این حال ۸۰ درصد نسبت به تکمیل وجه اقدام و ۲۰ درصد، واریز پول را انجام ندادند و در نتیجه سایپا مشتریان رزرو را جایگزین آنها کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها