|
کدخبر: 105709

تاثیر افزایش قیمت دلار بر نرخ خودروهای داخلی

افزایش نرخ دلار در بازار و از تأثیر آن بر نرخ خودرو‌های خارجی، خودرو‌های داخلی را در مشهد گران کرد.

خودرو تاثیر افزایش قیمت دلار بر نرخ خودروهای داخلی

حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با بیان اینکه افزایش نرخ دلار، نرخ خودرو‌های داخلی را نیز تحت تأثیر قرار داده است، گفت: در روز‌های گذشته در مشهد، نرخ خودرو به موازات افزایش نرخ ارز بین ۲ تا ۵ درصد گران شده است و در مواردی نیز بیشتر از این درصد بوده است.

او با اشاره به اینکه نرخ خودرو به این زودی ارزان نخواهد شد و اکنون در حال برگشت به نرخ روز‌های قبل از سال جدید است، افزود: آنچه از وضعیت بازار خودرو مشخص است، این است که نرخ خودرو در آینده ارزان نخواهد شد. حتی قرعه‌کشی هم نتوانست باعث کاهش نرخ خودرو شود. با این حال معتقدیم که عرضه نکردن خودرو صفر در بازار موجب افزایش نرخ خودرو می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد با ابراز تأسف از اینکه روند افزایشی نرخ ارز بر بازار خرید و فروش خودرو تأثیرگذار بوده و هست، ادامه داد: طبیعی است که خودرو‌های خارجی با نوسان نرخ دلار نیز تحت تأثیر قرار بگیرند، اما افزایش نرخ خودرو‌های داخلی نگران‌کننده است. با نوسان نرخ دلار نرخ تمام خودرو‌های داخلی هم در یک هفته گذشته گران شده است که این هم ناشی از کمبود عرضه خودرو در بازار است. چنانچه این روند ادامه پیدا کند، روزبه‌روز شاهد افزایش دوباره نرخ خودرو خواهیم بود و نوسان در بازار خودرو تشدید می‌شود.

حیدری بیان کرد: باتوجه‌ به مشکلاتی که قبل از ثبت‌نام خودرو در بازار حاکم بود، قیمت‌ها بیش از حد هیجانی و بازار از دست خارج شده بود. با اجرای طرح جدید خودروسازان مبنی بر ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو، بازار کمی به آرامش رسید و نرخ خودرو مقطعی ارزان شد. حال نرخ خودرو بعد قرعه‌کشی ۲ خودروساز ایرانی دوباره روندی روبه‌جلو در پیش گرفته است و نرخ خودرو هم روزبه‌روز در حال افزایش است

او تصریح کرد: با وجود اینکه معامله چندانی در بازار خودرو انجام نمی‌شود، اکنون فروشندگان بر قیمت‌های دل‌بخواهی و توافق طرفین تأکید دارند و فروشنده هم خودرو خود را ارزان نمی‌فروشد.

منتظر عرضه خودرو به بازار هستیم

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو مشهد تاکید کرد: متأسفانه ثبت‌نام خودرو که انجام شد، در بازار خودروی عرضه نشد و حتی بدهی‌های قبلی خودروسازان به مشتریان همچنان به قوت خود باقی ماند که این باعث شد بازار خودرو دوباره به حالت قبل برگردد و گران شود.

حیدری با بیان اینکه بازار افسارگسیخته خودرو همچنان در نابسامانی به سر می‌برد و تنها عاملی که می‌تواند این بازار را برگرداند، توزیع خودرو خودروسازان در بازار است، اظهار کرد: اگر قیمت‌های مصوبی که اعلام شده است، اعمال و همچنین خودرو در بازار عرضه نشود، مطمئنا بازار خودرو بدتر از قبل خواهد شد.

 

منبع: بوبینا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها