|
کدخبر: 180746

تزریق خطرناک دوز دوم واکسن کرونا / آقای وزیر بهداشت اینجا چه خبر است؟ + فیلم

باید این تصاویر را نگاه کنیم و باور کنیم که این جمعیت در هم فشرده ؛ اکثرا سالمند، برای دریافت واکسن کرونا اینگونه مجبور به تجمع شده اند؟

جامعه

آقای وزیر بهداشت به گفته پزشکان حاضر در همین مرکز تزریق واکسن کرونا ، این عزیزان که پدران و مادران و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و عزیزان ما هستند در کمتر از ۵ ثانیه می توانند میان این انبوه جمعیت ، قبل از دریافت واکسن کرونا به خود این ویروس کشنده مبتلا شوند.

آقای وزیر بهداشت این چه نوع مدیریت تزریق واکسن برای ویروسی چنین کشنده است؟ امروز از اینجا و این محل تزریق واکسن در داخل امام زاده صالح برایتان گزارش می دهیم ، پیشتر از این، در روزهای قبل، از وضعیت خطرناک صف های فشرده دریافت واکسن در مراکز دیگر شهر از جمله حسینه ارشاد برایتان گزارش نوشتیم و تصاویر را منتشر کردیم ولی هیچ اتفاق موثری از سوی وزارت بهداشت و زیر مجموعه شما برای نظم بخشیدن به این شرایط خطرناک انجام نگرفت. چرا؟!

مدیریت خطرناک واکسیناسیون کرونا

اینجا تهران است. شمال تهران. منطقه امام زاده صالح،نبش میدان تجریش. محلی که برای دریافت واکسن کرونا ، شهروندان تهرانی که برای دریافت واکسن ؛ امروز ( ۳۱ خرداد ماه ) به این محل مراجعه کرده بودند تعیین شده بود. شهروندان می گویند از ساعت ۳ و ۴ صبح ملت در صف ایستادند ولی باز هم تا ساعت ۳ و ۴ بعدظهر به خیلی از افرادی که در این تصویر می بینید واکسن نرسید و این سالمندان و همراهانشان بعد از ساعت ها در این تجمع ماندن ، بی نتیجه و بدون دریافت واکسن به خانه رفتند تا روز دیگر باز در این صف ها بمانند تا شاید واکسنی به آنها برسد یا نرسد!

وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و دیگر معاونان و سخنگو های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کشور مدام می گویند که نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت واکسن نیست و با ثبت نام و دریافت پیامک به محل مراجعه کنید ولی روسا گرامی، شاید اطلاع ندارید ولی بعد از ثبت نام در سامانه هیچ خبری از ارسال پیامک نوبت دهی نمی شود و باز باید حضور مراجعه کرد و در صف هایی اینچنین خطرناک ایستاد تا شاید به دریافت واکسن رسید.

امروز این جمعیت در امام زاده صالح تهران جمع شده بودند تا دز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کنند ؛ سالمندانی که چند روزی هم از تاریخی که قبلا برای دریافت دز دوم به آنها گفته شده بود گذشته است و به خاطر نبود واکسن در انتظار آمدن و رسیدن واکسن بودند.

تاریخ دریافت واکسن خیلی از این سالمندان از ۱۵ و ۱۶ و ۱۷... خرداد بود و آن زمان واکسن نبود و نشد که دریافت دز دوم را داشته باشند و حال هم امروز بعد از ساعت ها انتظار به ده ها نفر از این شهروندان واکسن نرسید.

یکی از این شهروندان چنین از وضعیت امروز گفت: ساعت ۴ صبح برای دریافت نوبت واکسن مادرم به امام زاده صالح رفتم. در آن ساعت نوبتی که به من داده شد ۱۱۴ بود. بعد از آن ساعت هم ده ها نفر دیگر آمدند. پیرمرد و پیرزن هایی روی ویلچر با ناتوانی های کهولت سن ؛ ساعت ها زیر گرمای تابستان ماندند. ولی باز واکسن به آنها نرسید در نهایت هم گفته شد دیگر اینجا و واکسن نمی زنیم و به بیمارستان طالقانی مراجعه کنید. این ساعت نهایی به ساعت ۱۵ بر می گردد یعنی بیش از ده ساعت انتظار و ماندن در این تجمع آنهم در گرمای تابستان.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها